Octavia 3 Lichtpakket wordt als fout geleverd met lichte mistlampen

Zijn er meer kopers die deze ervaring hebben?


  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Sire

Lid
Hallo mensen. Ik ben nieuw hier. Net profiel aangemaakt om te laten weten dat ook op mijn GL BL combi de verkeerde mistlampen geplaatst zijn...

... evenals een vierspaaks stuur in plaats van driespaaks volgens mijn prijslijst van december, geen sportonderstel, één afvalbakje i.p.v. twee, 11,7 GB vrije geheugen op mijn 64 GB Columbus en een verbruik die makkelijk verslagen werd door mijn vorige auto: Passat Bluemotion uit 2010. Dure bedrijfsvoering van Skoda om alles achteraf weer recht te moeten trekken.

Tot nu toe nog geen tevreden Skoda rijder...
 

Rick

Senior Member
Vervelend, maar paar zaken kloppen wel: beperkte opslag op je columbus, en volgens mij is 1 afvalbak ook standaard. En weet je zeker dat 3-spaaks stuurwiel standaard was. Kan ik me niet voorstellen. Hoe dan ook toch veel plezier gewenst!
 

yves

Actief lid
In België heb je geen lichtpakket, maar een elegance style pakket, daar zit de zwarte mistlampen ook in.

Het zou toch echt niet mogen dat een auto met "verkeerde" onderdelen geproduceerd wordt?
Daarvoor is er toch een verplichte kwaliteitscontrole?
 

Sire

Lid
Yep, heb de prijslijst van de GL uit december op papier voor me liggen. Bij de pakketten staat een ingekleurd bolletje achter het Telefoniepakket bij de GL BL. Onderdeel van dat pakket is het driespaaks stuurwiel. Volgens de dealer een foutje op de lijst, had een streepje i.p.v. een bolletje moeten staan. Ze doen er niets mee...
 

Rick

Senior Member
Ah ok dacht dat je dacht dat het standaard was. Nou daar hoef je je auto dus ook niet meer in onderhoud te doen.
 

jellemeer79

Actief lid
CIMG6813.JPG Helaas ben ik ook getroffen door dit foutje, vandaag mijn auto bekeken bij de dealer (woensdag mag ik erin wegrijden) en heb licht pakket besteld maar heb zilver kleurige mistlampen.
Dealer is er mee bezig met PON het te herstellen.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Of als bijlage toevoegen. Dan kiezen als volledige afb. Waar dan je cursor staat komt de afbeelding int groot of miniatuur. Dat kan je kiezen ;)
 

heusinkveldb

Forumguru
Even wat nieuw leven inblazen in deze topic.

Ik heb de standaard halogeen koplampen, maar nu wil ik graag de donkere mistlampen.
Weet iemand of de zwarte reflectoren los te bestellen zijn of dat het meteen een hele nieuwe unit wordt?
 

Joske

Forumguru
Ga maar van een unit uit.. Zo een unit moet goed dicht zitten (water en stof) dus zelfs al had je een zwarte reflector, hoe zou je vervangen? :)
 

heusinkveldb

Forumguru
Ga maar van een unit uit.. Zo een unit moet goed dicht zitten (water en stof) dus zelfs al had je een zwarte reflector, hoe zou je vervangen? :)

Toen ik mij lampjes vervangen had zag ik ook clipjes waarmee het glas vast zat.
Zodoende dacht ik dat het glas eenvoudig te demonteren was. Maar ik vrees ook dat het een hele unit zal worden.
Dat vind ik toch iets te prijzig worden dan....

Misschien dat iemand bij wie ze vervangen zijn, uitsluitsel kan geven :)
 

Joske

Forumguru
ale.. dan maar even opgezocht voor jou

onderstaande kost 61 euro en als ik Google mag geloven is dit een gewone mistlamp

mistlamp.jpg

Kijk ik wat verder in de lijst zie ik vervolgens deze artikelnummer: 5E0941702A

Dat (met wat Google-fantasie) zou dan die met zwarte reflector zijn ( DENK ik) omdat deze €72 kost.

Er is uiteraard nog verschil tussen links en rechts qua artikelnummers, er zijn trouwens heel wat mogelijkheden betreft mistlampen voor de O3. (qua artikelnummers dan)
 

Joske

Forumguru
Bij Superskoda kosten ze 45 euro per stuk.
dan zou ik de volgende "actie" van superskoda afwachten (geen BTW of gratis verzending of 20% korting etc..) en ze daar alsnog bestellen. Wisselen is vrij eenvoudig als ik youtube mag geloven ;)

IK zou ze zeker nog achteraf monteren, ik vind het super mooi staan op mijn bolide :)
 

heusinkveldb

Forumguru
dan zou ik de volgende "actie" van superskoda afwachten (geen BTW of gratis verzending of 20% korting etc..) en ze daar alsnog bestellen. Wisselen is vrij eenvoudig als ik youtube mag geloven ;)

IK zou ze zeker nog achteraf monteren, ik vind het super mooi staan op mijn bolide :)

Dat is wel een goeie tip inderdaad. Maar even een lijstje maken wat ik nog meer wil bestellen. :D(kofferbakverlichting b.v.)
Demonteren is inderdaad een makkie. Heb de lampjes zelf al vervangen. Alleen de roosters zitten behoorlijk vast.
 

Jannes

Lid
Gelukkig heb ik bij het lichtpakket de goede zwarte reflectors.
Wist het niet, en gelijk even wezen kijken.
 

auriga

Forumguru
Misschien beplakken met privacy folie?
Maar ik zou gewoon een prijsopgaaf aan de dealer vragen (dan kunnen ze niet meer zeggen 'kan niet') en het hem daarna kosteloos laten vervangen (op kosten Skoda/Pon)
Straks krijg je een andere kleur motorkap, gaan ze dan ook met de disclaimer lopen wapperen soms?
 
Bovenaan Onderaan