Octavia 3 Lichtpakket wordt als fout geleverd met lichte mistlampen

Zijn er meer kopers die deze ervaring hebben?


  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Skodaatje##

Nieuw lid
Mijn Octavia 3 Greenline die in week 48 is gebouwd is afgeleverd met een Xenon lichtpakket waarbij er donkere mistlampen moeten worden geleverd.
Echter waren er lichte mistlampen gemonteerd. De dealer zei dat het een fout was bij de fabriek en dat de heldere worden vervangen door donkere. Hij kreeg de Greenlines wisselend met heldere en donkere(bij het Xenon lichtpakket) binnen.
Zijn er meer kopers die deze ervaring hebben?
 

hurmpie

Actief lid
Mijn Octavia 3 Greenline die in week 48 is gebouwd is afgeleverd met een Xenon lichtpakket waarbij er donkere mistlampen moeten worden geleverd.
Echter waren er lichte mistlampen gemonteerd. De dealer zei dat het een fout was bij de fabriek en dat de heldere worden vervangen door donkere. Hij kreeg de Greenlines wisselend met heldere en donkere(bij het Xenon lichtpakket) binnen.
Zijn er meer kopers die deze ervaring hebben?

zie afbeelding...
 

Noord26

Forumguru
Er zijn meerdere topics gaande over de mogelijkheden van opties, de onduidelijkheid daarin en afleveringen van bestelde opties die niet op auto's zitten. Denk dat je daarin dit eerder kunt melden als een poll aanmaken apart voor deze enige optie.
 
Hier nog een koper met dezelfde ervaring...

873c976065c211e3a8ae12f4568575a3_8.jpg


Daarnaast heb ik maar 1 afvalbakje waar er in de brochure toch echt over "Afvalbakken in deurportieren voor" wordt gesproken en heb ik geen "vastzetelementen", volgens de dealer zouden deze pas vanaf de elegance er bij geleverd worden. Kan iemand dat be-amen?

Mijn dealer heeft trouwens niks gezegd over de mistlampen daar kwam ik vanmiddag zelf achter.
 

serum

Senior Member
Vind het er persoonlijk niet uitzonderlijk knap uitzien, zilveren mistlampen icm de zwarte koplampen. Die dingen zijn eenvoudig te vervangen, lijkt mij een prima reden om de dealer nog eens te bezoeken.

Om het 'kan niet, onmogelijk te vervangen' antwoord te weren, zou ik het gesprek ingaan met de vraag wat het kost om ze te laten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Vind het er persoonlijk niet uitzonderlijk knap uitzien, zilveren mistlampen icm de zwarte koplampen. Die dingen zijn eenvoudig te vervangen, lijkt mij een prima reden om de dealer nog eens te bezoeken.

Om het 'kan niet, onmogelijk te vervangen' antwoord te weren, zou ik het gesprek ingaan met de vraag wat het kost om ze te laten vervangen.

Nou volgens mij is de dealer in deze gewoon in gebreke, ze zouden er op moeten zitten en dat is dus niet gebeurd. Het lijkt me niet dat ik moet gaan betalen voor iets wat de fout van Skoda is? Vind het eerder kwalijk dat de dealer me er niet op heeft gewezen en op voorhand zijn excuses heeft aangeboden.
 

serum

Senior Member
Je begrijpt me niet helemaal; Natuurlijk moet de dealer het kosteloos oplossen.

Krijg de laatste tijd meer en meer de indruk dat PON/Dealers al gauw roepen dat iets niet kan. Vervolgens slaan ze je met de disclaimer uit hun brochures om de oren om de discussie af te wimpelen.
 

Skodaatje##

Nieuw lid
Je begrijpt me niet helemaal; Natuurlijk moet de dealer het kosteloos oplossen.

Krijg de laatste tijd meer en meer de indruk dat PON/Dealers al gauw roepen dat iets niet kan. Vervolgens slaan ze je met de disclaimer uit hun brochures om de oren om de discussie af te wimpelen.

Mijn dealer heeft al toegegeven dat het een fabrieksfout is en dat de greenlines wisselend met zilveren en zwarte mistlampen binnenkomen(in het geval van een lichtpakket) In de vorige, huidige en nieuwe(2014) brochure staat er in de optielijst duidelijk bij het Xenon lichtpakker dat er donkere mistlampen met corner functie geleverd worden.
Men kan zich niet beroepen dat wijzigingen zijn voorbehouden, want dan kan je net zo goed de uitrusting niet beschrijven en tegen de klant dan maar zeggen dat hij maar moet zien ho de wagen is uitgevoerd. Dit kan natuurlijk niet.
 

Joske

Forumguru
dat wel natuurlijk.. blijft balen. Verwacht wel dat dit in orde gebracht zal worden, maar heb er persoonlijk een gloeiende hekel aan als ze achteraf aan een gloednieuwe wagen van alles moeten zitten veranderen, verwisselen of vervangen!
 

Canon-Eye

Forumguru
Men kan zich niet beroepen dat wijzigingen zijn voorbehouden, want dan kan je net zo goed de uitrusting niet beschrijven en tegen de klant dan maar zeggen dat hij maar moet zien ho de wagen is uitgevoerd
Het gaat er meer om hoe het op de bestelling is omschreven, dan wat er in de folder stond.
Daarom is het zo belangrijk om op een bestelling alle details te vermelden en niet alleen maar te verwijzen naar algemene termen als "lichtpakket" en zo...
 

Skodaatje##

Nieuw lid
Op het orderformulier staat er bij opties Lichtpakket. Dit verwijst naar de folder en daar staat het omschreven.
Dus in jouw visie moet je het helemaal omschrijven op het orderformulier.
Het uitrustingsniveau zou je dan ook helemaal in de order moeten opnemen.
Dit doet toch niemand. Er wordt altijd naar de dan geldende folder verwezen op het moment van de orderdatum.
Ondanks dat een importeur meldt dat wijzigingen zijn voorbehouden moet je ergens van kunnen uitgaan, anders hoef je een auto ook niet meer te beschrijven qua uitrusting en opties.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dit doet toch niemand.
Voor mij belangrijke onderdelen van pakketten - de voornaamste redenen om een bepaald pakket erbij te nemen - heb ik wel altijd uitgeschreven, ja. Onbelangrijke dingen (het woord zegt het al) maak ik me niet zo druk over...
Verder heb ik tot dusverre telkens te maken gehad met uitermate klantgerichte en meedenkende dealers, dat scheelt natuurlijk ook... :jaja:
 
Gisteren de dealer gesproken, hij was hoogst verbaast en wist niet dat het euvel bestond.... daar ben ik dan weer hoogst verbaast over :) ... hij gaat het uitzoeken, to be continued.
 
Bovenaan Onderaan