Octavia 2 start niet en oliedrukprobleem

Spierings

Forumguru
Stel dat een oliepomp muurvast zit, dan zit deze een paar uur later niet opeens los...

Bovendien zou deze de motor dan niet rond gooien omdat deze geblokkeerd is..
De topicstarter heeft hier geen last van, hij slaat alleen niet aan..
 

Havana

Forumguru
Inmiddels weer een paar dagen in de O2 gereden. Startte steeds DIRECT, zelfs zonder voorgloeien met temperaturen onder het vriespunt. Waarom ie die ene dag niet wilde starten snap ik dus nog steeds niet en daar baal ik van...
 

Michelv.

Forumguru
Heb ik ook gehad met mijn O2(2.0 TDI dan), wilde vertrekken van mijn hotel in Berlijn en niet aan de praat te krijgen(ook de olie melding maar dat is schijnbaar normaal bij lang doorstarten). De ADAC erbij en die heeft een luchtslang losgehaald en ether ingespoten tijdens het starten, op de een of andere manier kreeg de auto op dat moment geen brandstof, met de ether startte hij gewoon, volgens de monteur moest ik gelijk even naar de skoda dealer om het een en ander te controleren maar ben zo naar huis gereden. Nooit geen probleem meer gehad maar sinds die ene x wel een busje startpiloot in de auto voor de zekerheid.
 

Kempes

Forumguru
Kan het startprobleem dan iets met vlokkende diesel zijn in verband met lage buitentemperatuur? Of moet het daarvoor kouder dan -7 zijn?
 

Havana

Forumguru
Voor de zekerheid het oude brandstoffilter vervangen....

DD4BD3E8-E660-4CB2-80DE-CF71B571A157.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Havana

Forumguru
Forté gooi ik er 2x pj in. Recent nog gedaan.

Vanmorgen startte ie sneller dan Lucky Luke's schaduw, maar n=1 in dit geval.

Ik wil heel graag de 400k halen, of eigenlijk de volgende distri, en die moet bij 414k.

Mevrouw havana neemt de Tjechische pakezel komende week mee naar Oostenrijk. Eens kijken of de boel na 2000 km nog steeds goed blijft werken.
 

Havana

Forumguru
500k gaat m niet worden want dan krijg ik nogmaals 2MV + aircopomp en daar heb ik niet nogmaals trek in...

Het spijt me om t te zeggen maar voor mij geen VAG meer.
 

Havana

Forumguru
Mevrouw havana belde. Auto klinkt als een helicopter. Tikt als een gek. Denk zelf de drijfstanglagers. Ze wil er niet meer verder mee rijden.

Dit is einde verhaal voor de Skoda, ben er nu klaar mee.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Klinkt niet best @Havana :cry: maar de auto heeft wel al een flinke boodschap gedaan en om dan te roepen ben klaar met VAG?
 

Lineasol

Actief lid
Als het klinkt als de drijfstanglagers kan het de nokkenas zijn. Die maken ook een pokkenherrie als ze kapot gaan.
 

Havana

Forumguru
Zal in ieder geval zoveel geld gaan kosten dat t niet meer verantwoord is. Althans, dat is mijn inschatting.
 
Bovenaan Onderaan