freekr
Lid
Ik rij nu 2 jaar naar tevredenheid in mijn Octavia II combi, 1.9 tdi van maart 2006. Begin 2011 gekocht voor €10.450 met 131k op de teller, ik maak flink wat km's, dus auto heeft nu 210k op de teller. Komend jaar verwacht ik ook weer ca 40k km's te gaan rijden.
Onderhoud afgelopen twee jaar (naast de reguliere VOI beurten en banden):
131k: remblokken en schijven achter
132k: distributieriem vervangen (de waterpomp niet volgens mij)
148k: remvloeistof vervangen, gloeibougies, koppelstang van stabilisator links voor
190k: aircopomp defect & vervangen (incl. condensator). best pijnlijk: €900!
205k: remblokken voor
Vorige week waren remschijven voor het enige aandachtspunt bij de gecombineerde VOI beurt & APK. Daar werd ik best blij van :grin::grin::grin:.
Hebben jullie een idee welke grote onderhoudskosten ik komend jaar mogelijk kan tegenkomen?
B.v. de turbo, waterpomp, koppeling? Heb overigens een rustige rijstijl en rij lange afstanden (2x50 KM woon-werk per dag).
Wat is wijsheid? Lekker doorrijden? Of misschien verkopen? Maak me namelijk zorgen over zowel kosten het komende jaar, als de inruilwaarde over een jaar. Dan is de auto ruim 7 jaar oud en staat er 250k op de teller.
Ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaring!
Onderhoud afgelopen twee jaar (naast de reguliere VOI beurten en banden):
131k: remblokken en schijven achter
132k: distributieriem vervangen (de waterpomp niet volgens mij)
148k: remvloeistof vervangen, gloeibougies, koppelstang van stabilisator links voor
190k: aircopomp defect & vervangen (incl. condensator). best pijnlijk: €900!
205k: remblokken voor
Vorige week waren remschijven voor het enige aandachtspunt bij de gecombineerde VOI beurt & APK. Daar werd ik best blij van :grin::grin::grin:.
Hebben jullie een idee welke grote onderhoudskosten ik komend jaar mogelijk kan tegenkomen?
B.v. de turbo, waterpomp, koppeling? Heb overigens een rustige rijstijl en rij lange afstanden (2x50 KM woon-werk per dag).
Wat is wijsheid? Lekker doorrijden? Of misschien verkopen? Maak me namelijk zorgen over zowel kosten het komende jaar, als de inruilwaarde over een jaar. Dan is de auto ruim 7 jaar oud en staat er 250k op de teller.
Ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaring!