Octavarium's O2 facelift combi 1.8 TSI

Ik had de k57i besteld, maar werd gebeld dat er (inderdaad, zoals jij zegt) een speciale versie voor de 1.8TSI is. Dat zou dan dus deze moeten zijn. Die ligt nu voor me klaar. Heb de dealer niet horen zeggen dat de prijs hoger was dan de k57i, dus ben benieuwd...

Ik heb de pré-faceliftversie, heb nog nooit water in mijn motorcompartiment ontdekt.

Overigens, die kapotte LMM's hoef je niet bang voor te zijn, dat was van toepassing b ij de oude 1.8T (150pk) en niet bij de 1.8TSI. Meer info nog in dit draadje.

Als je het echt goed wilt doen zou ik een BMC airbox bestellen met een aanzuigbuis die buitenlucht pakt, dan heb je in ieder geval de koude lucht die aangezogen wordt.
De 11 PK die het K&N ding meent te geven is een leuke marketingtool maar zal in werkelijkheid bij lange na niet gehaald worden.

MarcoO2

Forumguru
De PK's merk ik inderdaad niet echt, het waren er al niet weinig natuurlijk. Wel merk ik dat de auto net iets makkelijker in z'n toren klimt. En het geluid is leuk, beschaafd als je normaal rijdt, met een heerlijke turbofluit als ik gas ga geven.

Soms zitten er wat "resonanties" in het geluid, dan klinkt'ie ineens alsof er iets vreselijk aanloopt. Is waarschijnlijk een soort "echo" in de motorruimte, ben een beetje aan het experimentreen of ik dat nog weg kan krijgen.

Bovenaan Onderaan