Octavarium's O2 facelift combi 1.8 TSI

Octavarium

Actief lid
Hi all, de auto is inmiddels al weer ruim 4 maanden oud en ik heb al weer 11000km op de teller staan, maar ik had beloofd wat foto's te posten, dus bij deze een paar plaatjes van de fijnste wagen die ik tot nu toe heb mogen bezitten:

IMG_0539.jpg


IMG_0527.jpg


IMG_0524.jpg


IMG_0548.jpg
 

Porettuhcs

Senior Member
Blijft een plaatje om te zien... :xyxthumbs:

Ik ben danwel in het bezit van de "oer" O2 maar ik deel je mening ... dit is ook voor mij de fijnste auto die ik tot nu toe prive gehad heb...
 

___JC___

Forumguru
Mooie auto hoor. Zo te zien ben je aardig lang want echt veel beenruimte heb je niet over. Ik heb zelf overigens hetzelfde probleem.
 

Octavarium

Actief lid
@all: thanx. Ze zijn al weer 3 maanden oud. Iemand heeft het sindsdien alweer klaar gespeeld een deuk erin te rijden op de snelweg (mag erg blij zijn dat het bij die deuk bleef en dat de auto nu geen propje is omdat ik daardoor nogal in de slip raakte), maar da's alweer hersteld :winkie:

Mooie auto hoor. Zo te zien ben je aardig lang want echt veel beenruimte heb je niet over. Ik heb zelf overigens hetzelfde probleem.

Ik ben idd vrij lang (2m), maar ik pas er prima in hoor. Ik heb de stoel niet in de achterste stand staan, omdat ik het fijn vind om wat dichter op de pedalen te zitten :)
 

MarcoO2

Forumguru
Mooi hoor! Kleine details zoals het dubbele sierstuk op de uitlaat maken het helemaal af! Ben je al overgehaald om te chippen inmiddels? :grin:
 

___JC___

Forumguru
Ik ben idd vrij lang (2m), maar ik pas er prima in hoor. Ik heb de stoel niet in de achterste stand staan, omdat ik het fijn vind om wat dichter op de pedalen te zitten :)

Aha, dan snap ik het. Bij mij staat de stoel wel op de verste/laagste stand en ik zit met mn 2.10m ongeveer hetzelfde.
 

Octavarium

Actief lid
@MarcoO2: Chippen wil ik zeker laten doen, want dat lijkt mij echt de moeite waard. Maar dat komt waarschijnlijk pas als ik de eigenaar ben van de auto (ik lease hem nu), tenzij ik het met fabrieksgarantie bij ABT laat doen, maar da's dan weer een stuk duurder en ik hoor daar ook mindere verhalen over (1 vaste standaard chip, geen rollerbankmeting enzo?)..
1e op het lijstje is een andere inlaat, zodat ik van dat lieve naaimachine-geluidje af ben en die BOV nog wat harder hoor :rockon:

@JC: Aha, dat verklaart die extra 10cm die ik nog naar achter kan met m'n stoel.
Je zou voor de gein eens een ritje moeten maken in mijn samurai, dat is krap! :D
 

MarcoO2

Forumguru
OK, die afweging snap ik, al heb ik 'm anders gemaakt ;) Ik kreeg vandaag een telefoontje dat mijn cold air intake er is, zal zo eens bellen voor een afspraak!
 

Octavarium

Actief lid
OK, die afweging snap ik, al heb ik 'm anders gemaakt ;) Ik kreeg vandaag een telefoontje dat mijn cold air intake er is, zal zo eens bellen voor een afspraak!

Wat voor intake heb je besteld? Ik las dat er een nieuw systeem van K&N is dat z'n eigen airbox gebruikt, de 57S. Hij zou in september leverbaar zijn voor de 1.8TSI, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs.
Zat zelf te denken om er een 'gewone' 57i op te knallen of een droog filter, want je hoort vaak allerlei horrorverhalen over kapotte LMM's enzo..

Bij de O2 facelift is de grille nogal 'open'. De ruimte tussen de spijlen is nogal groot en ik heb nu af en toe dat er regenwater in de motorruimte ligt, dus als ik een gewone 57i die helemaal voorin zit, erin hang ben ik bang dat ik allemaal water opslurp... Hoe denk jij daarover? :crazy:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik had de k57i besteld, maar werd gebeld dat er (inderdaad, zoals jij zegt) een speciale versie voor de 1.8TSI is. Dat zou dan dus deze moeten zijn. Die ligt nu voor me klaar. Heb de dealer niet horen zeggen dat de prijs hoger was dan de k57i, dus ben benieuwd...

Ik heb de pré-faceliftversie, heb nog nooit water in mijn motorcompartiment ontdekt.

Overigens, die kapotte LMM's hoef je niet bang voor te zijn, dat was van toepassing b ij de oude 1.8T (150pk) en niet bij de 1.8TSI. Meer info nog in dit draadje.
 

Octavarium

Actief lid
Ok, ben heel benieuwd naar je ervaringen ermee als je hem eenmaal hebt. Keep us posted!
Waar heb je hem trouwens besteld als ik vragen mag?
 
Pegasus ... goeie keus. De mooiste Skoda velg voor de O2 mijns inziens.

Ik heb zitten watertanden bij je foto's. Ik zit te wachten op mijn nieuwe O2 Combi 1.4TSI Ambition Business Line. Had er graag ook Pegasus velgen onder gehad, maar heb geen oneindig budget en moest dus keuzes maken. Heb er electrische ramen achter, audiopack plus, sunset ramen en een trekhaak bijgenomen ... toen bleef er nog net geld over voor een upgrade naar de 16" Crateris velgen :-)

Heeft de 1.8TSI standaard zo'n fraaie uitlaat of is dit het optionele chromen uitlaatsierstuk?
 

Octavarium

Actief lid
Ik vind de pegasus ook verreweg de mooiste velg voor de O2...verlagingssetje maakt het helemaal af :xyxthumbs:

De 1.8TSI heeft dezelfde einddemper als de 1.4TSI (met de dubbele ronde pijpjes). De chromen eindstukjes moet je er los bijbestellen bij de dealert voor 69,- incl. montage en btw. (artikelnummer FDC 610 001) en zijn absoluut de moeite waard. De achterkant wordt optisch weer een stukje mooier :24:
 

MarcoO2

Forumguru
klopt, die chromen eindstukjes maken het echt een stuk beter... die heb ik er ook gelijk op laten zetten. Die twee standaard kale pijpen zijn zo lelijk...
 

Luke

Forumguru
Hallo,

mooie wagen!
Wat heb je gedaan om die achterkant zo mooi clean te krijgen (letters)? Haardroger? Wasbenzine, of iets anders..? :crazy:
 

TL@

Forumguru
Bij de mijne is de achterkant ook clean, gewoon aan de dealer gevraagd. Die haalt de rommel er dan af met een soort haardroger (of verfverwijderaar), duurt 5 minuten en is een mooie service.
 

Octavarium

Actief lid
Thanks. Ik heb de mijne ook 'clean' besteld. Kost niks extra. Ik heb een hekel aan typeaanduidingen en stickers dus ik heb altijd alles 'clean', geen woorden maar daden zeg maar ;)
Als je het zelf wilt doen dan kan dat met een föhn, flosdraad en wat stickerverwijderaar en niet te hard poetsen, want dat is zonde van je lak!
 
Bovenaan Onderaan