OctaFabia

Arjan1985

Forumguru
Bladerend door wederom oude foto’s. Een ratjetoe dus maar even in m’n eigen topic geplaatst:

De auto waar we als kind mee naar Tsjechië reden voor vakanties. Nooit pech mee gehad. Alleen beladen was die erg laag bij de grond. Hulpveren waren toen niet bekend.
IMG_0643.jpeg

Om bij Toyota te blijven, ooit bijna voor 500 euro die gave Celica als eerste auto gekocht. Echter zei de verkoper van Marktplaats dat ik hem beter niet kon kopen omdat die nogal wat mankementen had.

toyota.jpeg

2 Trabants gehad als student. Die gele compleet gesloopt, niet wetende hoe weer in elkaar te zetten en voor hetzelfde bedrag verkocht.
Die witte nog steeds spijt van dat ik die weg heb gedaan wegens ruimte gebrek en tijd. Zou hem graag terug kopen.
mijne.jpeg DSC00792.jpeg DSC00787.jpeg DSC00783.jpeg IMG_3535.jpeg IMG_3525.jpeg IMG_3524.jpeg

Tot slot nog een Honda Prelude. Ooit 1 keer in deze gereden. Was van een klasgenoot. Een auto die je eigenlijk zelden ziet idem voor de velgen!

IMG_0775.jpeg

Arjan1985

Forumguru
Vandaag de accu van de Fabia1 vervangen. Was al enkele dagen aan het starten met een separate accu en kabels. Dus dat werd tijd.

Toen ik het luchtfilter huis in m’n handen had om olie bij te vullen trof ik nog een klein arsenaal opengebroken nootjes aan! Zou er een muis gezeten hebben.
Kan me niet voorstellen dat die eikels er rijdend inkomen.

IMG_2290.jpeg IMG_2291.jpeg

Arjan1985

Forumguru
Geen nootjes meer gezien. Ik sta op het punt velgen met winterbanden te kopen.
Ze hebben ET 51 en de O3FL origineel ET 47. Steekmaat en naafgat wel hetzelfde.
Mag ik ervanuit gaan dat die paar mm geen probleem zijn?
Alvast dank voor jullie feedback.

IMG_2465.jpeg

Arjan1985

Forumguru
Nou problem solved. Heb 4 banden gekocht die ik op m’n huidige velg laat zetten. Geeft me de tijd om nieuwe velgen voor de zomer te bedenken voor de dan losse zomer band.
Michelin Alpin 5 geworden. 2 nieuwe en 2 gebruikte 5 mm via van mossel Waalwijk. Goed contact en goed telefonisch geholpen. Wellicht mosterd na de maaltijd maar beter laat dan nooit.

Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Van het weekend had ik even tijd om 2 problemen die zich al enkele maanden voordeden op te lossen en wat service te verlenen.
Met behulp van een oud topic heb ik een niet werkende cruise control in de O3FL opgelost. Er was een draad gebroken in de richting aanwijzer. Met soldeer en krimpkous dit kunnen oplossen.

Tevens merkte ik dat ik al een maand meerdere keren moest drukken op de start stop knop om de auto te starten of te stoppen.
Nadat de gehele knop uit elkaar was gehaald en de contact punten gereinigd waren werkte deze weer perfect.

Viel me verder op dat een bodemplaat niet goed aansloot en zeer er veel zand en bladeren onder verzameld waren. Ook weer opgelost.

Tot slot nog verse olie, filters en voorbanden verplaatst naar achteren en visa versa om cuppen wellicht tegen te gaan.

Middels OBD het olie en service interval terug gezet. Maar als ik het juist heb is dit ook eigenlijk een one click app? En kan ik dit dus beter niet doen..?

IMG_2990.jpeg IMG_2991.jpeg Bekijk bijlage 121496 IMG_2998.jpeg IMG_3001.jpeg IMG_3002.jpeg IMG_2994.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Okki

EdK

Forumguru
Wel je hebt weer 750 eurie aan arbeidsloon bespaart !!
Kan er wel weer een kratje extra neergezet worden in de schuur.... :koffie:

Arjan1985

Forumguru
Oeps. Ik ben bang uit de 1.5 TSI. 0W20. 13000 km geleden 2025 heb ik de vorige olie wissel gedaan. Ik doe er niets geks mee. M’n vrouw rijd er altijd mee. Wel korte ritten.
Kwam er vorig jaar ook zo zwart uit was toen 5w30. Bougies 33000 km “oud”.
Verkeerd filter? Of ontsteking?

@EdK nah ik ben zo’n saaie *** die erg weinig alcohol drinkt. Van 1 biertje loop ik al achteruit.

Bovenaan Onderaan