Octa Rapid Spaceback Collection

TurboT

Forumguru
@TurboT ik denk dat je je huiswerk weer eens over moet doen.....
Zoals Hemi24 hierboven het aangeeft zo word het aangeboden sinds al redelijk lange tijd.

En met de 115Pk die ik noem in één van de berichten gaat de software van een VW uitvoering van 115Pk dus in de Rapid of Fabia van 95Pk
En dat is een stuk aangenamer financieel dan de verschillen tussen de 95 en 110 die Skoda aanbied voor dezelfde blokken

Jongens jullie hebben gelijk. Verkeerd gekeken. Ik vergiste me met de 1.2 dsg versies. Deze hadden namelijk maar max 90pk met trommels haha.
 

EdK

Forumguru
Geeft niet hoor @TurboT , hiermee blijkt maar weer dat je een mens bent.
En een mens maakt fouten en dat mag hij ook omdat hij mens is.....:D
 

Cordoba

Forumguru
Had bij mijn vorige Fabia (2) ook trommels achter. Nu schijven op de F3. Vind ik wel wat verfijnder en directer remmen. Met de remkracht van die trommels was niets mis, al moest ik wel soms wat meer doortrappen naar mijn idee.

Had je misschien toch voor stage 2 tuning moeten kiezen. ;)

@Octa Collection Behalve het geld, is er nog een reden om niet voor private lease te kiezen: wijzigingen aan de auto mogen niet, of moet bij inleveren van de auto hersteld worden. Als je bijvoorbeeld gewend bent om elk jaar voor een paar andere velgen te gaan en de oude te verkopen, bij een lease moet je dan de originele set bewaren, naast de velgen die je in gebruik hebt. Ook zaken als ramen achteraf tinten, is bijvoorbeeld een probleem als het om lease gaat.
 

Okki

Donateur
Ik zou - als ik jou was - een foutmelding doen bij Skoda... ;)

Snap de verwarring wel....als je bij Skoda op de site bij de voorraad auto's kijkt, Rapid Spaceback DSG staat bij alle auto's 1.0 70kW /95 pk TSI 7 versn. DSG / Benzine

Bij de prijslijst en Clever modellen staat er 1.0 TST 81kW/110 pk 7 versn.DSG
 

TurboT

Forumguru
De Rapid rijdt prima. Qua binnenruimte is het huge. Idd de kofferbak is natuurlijk kleiner als de Fabia. Ik vond dat echter minder belangrijk. Heb ik ruimte nodig dan klap in de bank wel naar voren. Voor een vlakke vloer raad ik jullie een false boot aan.

Voor mij heeft deze auto value for money.

Zijn er min puntjes. Natuurlijk.

Ik vind de vering niet opperbest. De achteras is star en dat merk je qua rijgenot.
 

hemi24

Forumguru
Ik vind de vering niet opperbest. De achteras is star en dat merk je qua rijgenot.

Typische bullshit van autojournalisten: bij een bijvoorbeeld een Golf of een Octavia is een semi-onafhankelijke achteras een probleem, terwijl er bij bijvoorbeeld een Astra, Megane of 308 nooit een woord over gerept wordt...

Je hebt echt geen volledig onafhankelijke achterwielophanging nodig voor een fatsoenlijk rijcomfort van je familiewagen...
 

Okki

Donateur
Ik vind de vering niet opperbest. De achteras is star en dat merk je qua rijgenot.

Vooral op de wegen rond Rotterdam met alle overdwarse hobbels...maar of dat aan die starre achteras ligt?
De "budget" modellen van bijv. Polo (maar ook bij andere merken) zijn vaak ook voorzien van starre achteras. Bij duurdere uitvoeringen dan weer onafhankelijk....

Die zou je mooi kunnen vergelijken kwa weggedrag.
 

TurboT

Forumguru
Het is maar net waar je gewend bent en met wie je gaat vergelijken. Ik kom van een Forc Focus station Rally Edition af. Het was een model uit 2006. Qua wegligging, rijgedrag en onderstel is het een fijne auto. Veel beter als de Rapid.

Maar dan vergelijk je nu een auto uit een andere klasse. Ondanks dat de auto 10 jaar ouder is als mijn Rapid. Of de vergelijking terecht is of niet. Als consument is dit je beleving.

Motorisch is de Rapid heerlijk en de ruimte ook.
 

Okki

Donateur
Ford Focus staat bekend als de beste auto uit zijn klasse kwa wegligging.

Het is maar welke prioriteit je stelt...bij mij was dat ruimte voor mijzelf, ruimte achterin, looks, automaat en onder de € 20.000
Tsja, dan is er weinig keuze....

WIelophanging en trommeltjes achter heb ik niet eens naar gekeken....
 

Octa Collection

Forumguru
@Octa Collection Behalve het geld, is er nog een reden om niet voor private lease te kiezen: wijzigingen aan de auto mogen niet, of moet bij inleveren van de auto hersteld worden. Als je bijvoorbeeld gewend bent om elk jaar voor een paar andere velgen te gaan en de oude te verkopen, bij een lease moet je dan de originele set bewaren, naast de velgen die je in gebruik hebt. Ook zaken als ramen achteraf tinten, is bijvoorbeeld een probleem als het om lease gaat.

Ja klopt inderdaad, ik ben niet zo van de aanpassingen dus daar ben ik niet zo bang voor.
Wat ook kan als je de wagen "gepersonaliseerd" hebt je deze aan het einde van het contract overneemt.
Je moet dit enkele maanden voor einde contract aangeven dan doen ze je een voorstel.
 

Octa Collection

Forumguru
Vandaag telefoontje van de dealer, auto is gefabriceerd en gaat op transport!
Dat is een week of 2 eerder dan de eerste verwachting, afspraak om op te halen in week 47.
 
Bovenaan Onderaan