Octa Rapid Spaceback Collection

Octa Collection

Forumguru
Zo! Na lang wikken en wegen is er een beslissing gevallen in huize Octa Collection.
De Octavia doet het nog prima maar we zijn wel toe aan iets anders/nieuwers, ook het feit dat er nog weinig gereden wordt en de wegenbelasting toch wel hoog is voor lpg, en met zijn 15 jaren is er natuurlijk altijd de kans op extra kosten.

Dus op zoek naar nieuwer, automaat en redelijk ruim omdat dochterlief ook mee moet met de vakantie en naar sport e.d.
2e hands markt bekeken, veel auto´s gezien en ¨uitgepluist¨ wel een paar leuke modellen gezien van diverse merken.
Maar met het budget wat we in gedachten hadden en met de inruil van de octa kwamen we in de bouwjaren dat we weer een auto van 9 a 10 jaar oud zouden kopen.
En mijn ervaring is dat je pas na een x tijd en x kilometers weet wat je hebt dus dat stemde ons niet tevreden.

Wat nu dan? Doorrijden tot het einde der tijden met de Octavia?
Toch eens verdiepen in private lease dan maar, van te voren had ik dit bestempelt als een no-go, echter heb ik toch mijn mening bij moeten stellen.
Alle voorwaarden uitgezocht, wat zit er wel en wat niet in. En een budget vastgesteld, wat kunnen en willen we missen per maand voor een auto? Ook hier een zoektocht langs de diverse dealers en maatschappijen om voor ons de beste deal te vinden.

Uiteindelijk bleven er 2 kandidaten over: de Skoda Fabia combi en de Skoda Rapid Spaceback!
De laatste afvaller hiervoor was de Seat Ibiza, persoonlijk vind ik het interieur van de Seat het mooist.
De Fabia heeft meer kofferruimte dan de Rapid, ik heb een proefrit gemaakt met de Rapid en mijn dochter was mee, ze kon makkelijk achter mij zitten en ik kan ook ¨achter mijzelf¨ zitten.

We gaan dus voor de meeste binnenruimte!
Het is geworden de Skoda Rapid Spaceback 1.0 TSi Greentech 110 pk DSG Clever!
Kleur is black magic metallic
Verder het Clever plus pakket en de DAB radio.

Alle papieren zijn nu getekend en verstuurd, ik hoop komende week te horen wat de levertijd is.
2 weken geleden bij de proefrit was de verwachting half december, ik hoop dat mogelijk is en anders wordt het volgend jaar.
En nu kan het lange wachten beginnen........
 

bouwdirk

Senior Member
de extra koffer ruimte kan je altijd oplossen met een dak koffer als je op vakantie gaat, die extra beenruimte achterin is dagdagelijks
net dat beetje aangenamer voor de passagiers dan die extra kofferruimte die je af en toe maar gaat missen.
 

Octa Collection

Forumguru
Vandaag bericht van de dealer, productie staat gepland week 45.
Als het meezit wordt hij (of zij) dit jaar dan nog geleverd. :D
 

Waalko Kramer

Forumguru
Zo! Na lang wikken en wegen is er een beslissing gevallen in huize Octa Collection.
De Octavia doet het nog prima maar we zijn wel toe aan iets anders/nieuwers, ook het feit dat er nog weinig gereden wordt en de wegenbelasting toch wel hoog is voor lpg, en met zijn 15 jaren is er natuurlijk altijd de kans op extra kosten.

Dus op zoek naar nieuwer, automaat en redelijk ruim omdat dochterlief ook mee moet met de vakantie en naar sport e.d.
2e hands markt bekeken, veel auto´s gezien en ¨uitgepluist¨ wel een paar leuke modellen gezien van diverse merken.
Maar met het budget wat we in gedachten hadden en met de inruil van de octa kwamen we in de bouwjaren dat we weer een auto van 9 a 10 jaar oud zouden kopen.
En mijn ervaring is dat je pas na een x tijd en x kilometers weet wat je hebt dus dat stemde ons niet tevreden.

Wat nu dan? Doorrijden tot het einde der tijden met de Octavia?
Toch eens verdiepen in private lease dan maar, van te voren had ik dit bestempelt als een no-go, echter heb ik toch mijn mening bij moeten stellen.
Alle voorwaarden uitgezocht, wat zit er wel en wat niet in. En een budget vastgesteld, wat kunnen en willen we missen per maand voor een auto? Ook hier een zoektocht langs de diverse dealers en maatschappijen om voor ons de beste deal te vinden.

Uiteindelijk bleven er 2 kandidaten over: de Skoda Fabia combi en de Skoda Rapid Spaceback!
De laatste afvaller hiervoor was de Seat Ibiza, persoonlijk vind ik het interieur van de Seat het mooist.
De Fabia heeft meer kofferruimte dan de Rapid, ik heb een proefrit gemaakt met de Rapid en mijn dochter was mee, ze kon makkelijk achter mij zitten en ik kan ook ¨achter mijzelf¨ zitten.

We gaan dus voor de meeste binnenruimte!
Het is geworden de Skoda Rapid Spaceback 1.0 TSi Greentech 110 pk DSG Clever!
Kleur is black magic metallic
Verder het Clever plus pakket en de DAB radio.

Alle papieren zijn nu getekend en verstuurd, ik hoop komende week te horen wat de levertijd is.
2 weken geleden bij de proefrit was de verwachting half december, ik hoop dat mogelijk is en anders wordt het volgend jaar.
En nu kan het lange wachten beginnen........
Volgens mij is de Rapid alleen leverbaar met 95pk icm dsg7
 

EdK

Forumguru
Als je de handbak neemt dan lekker de 95Pk nemen en daarna bij VAG Techniek de fabrieksupdate laten doen naar 115Pk voor rond de 250 eurie....:pieker:
 

EdK

Forumguru
@TurboT ik denk dat je je huiswerk weer eens over moet doen.....
Zoals Hemi24 hierboven het aangeeft zo word het aangeboden sinds al redelijk lange tijd.

En met de 115Pk die ik noem in één van de berichten gaat de software van een VW uitvoering van 115Pk dus in de Rapid of Fabia van 95Pk
En dat is een stuk aangenamer financieel dan de verschillen tussen de 95 en 110 die Skoda aanbied voor dezelfde blokken
 

bouwdirk

Senior Member
Als je de handbak neemt dan lekker de 95Pk nemen en daarna bij VAG Techniek de fabrieksupdate laten doen naar 115Pk voor rond de 250 eurie....:pieker:


dan heb je wel trommels achteraan ipv schijfremmen
zo werden ze 2 jaar geleden toch geleverd,
90pk met trommels en 110pk met schijfremmen achteraan
 

EdK

Forumguru
correct wat betreft mijn Fab 3 is dit inderdaad het geval.
Maar wat is er mis met een trommel ?
Ik rij er nu een jaar bijna mee met de 115Pk en kan uit ervaring zeggen dat mijn remkracht echt niet minder is.
En ik erger me in iedergeval niet meer aan roetige schijven na een nacht van vocht uit de hemel..
Had ik met de Yeti altijd erg veel last van..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Had bij mijn vorige Fabia (2) ook trommels achter. Nu schijven op de F3. Vind ik wel wat verfijnder en directer remmen. Met de remkracht van die trommels was niets mis, al moest ik wel soms wat meer doortrappen naar mijn idee.
 
Bovenaan Onderaan