OBDII adapter

mab

Lid
Iemand ervaring met het zelf uitlezen van het voertuigmanagementssysteem mbv een smartphone, android in mijn geval.
Net een adapter besteld en Torque Pro op m'n Nexus 5 gezet.
Wil eens kijken wat het uitlezen oplevert. Heb op dit moment geen idee hoeveel info opgeslagen wordt.
 

leo442

Forumguru
De info die uitgelezen kan worden met een eobd tester zal waarschijnlijk beperkt zijn tot de foutcode's die de computer opslaat in zijn geheugen al dan niet icm brandend lampje. Een betere tester zal ook life-data kunnen weergeven waarbij je wel verschillende waarden kan zien, zoals bv water en luchttemp. toerental lambda werking etc.etc.
 

leo442

Forumguru
Volgens de site geeft hij inderdaad life-data en als je wat verstand van auto-electronica hebt kan je er best wat storingen mee achterhalen. Succes met de aankoop. Trouwens een leuk speeltje voor die prijs!
 
ik heb ook een elm 327, alleen geen mini was ook iets duurder.
je kunt er aardig wat life data aflezen ja en foutcodes.
vind torque niet zo goed mist een hoop data, vind dash command beter en uitgebreider en netter, over de 700 dashboards
 

lawewing

Forumguru
Net als internetboarder heb ik sinds begin van deze week ook een elm327 (maar dan wel een mini) adapter. Vooralsnog gebruik ik torque pro, maar ik ga naar aanleiding van het bericht van internetboarder ook eens kijken naar dash command. Thx voor de tip internetboarder :-)

Torque pro is op zich al een mooi programma. Storingscodes uitlezen, ritgegevens, realtime informatie over toerental, turbo, watertemperatuur, etc. en je kunt ook de sprinttijd van 0-100 km/h vaststellen.
 
Ja die sprint stopwatch is wel koel , maar op dash command kun je zelf invoeren welke sprint , 0 100 of 100-200 . En ziet er veel mooier uit . Bijkomend voordeel als je een Pioneer met app mode heb kun je de info op je radio weergeven .
 
Weet niet precies wat je bedoel, maar ik heb hem gewoon gekocht en geen auto aangevinkt toen geïnstalleerd . Heb ook geen ios , misschien zit daar verschil in. Daarna je eigen voertuig profiel aanmaken , wel een lastige hoor , final drive ratio 's opzoeken enz .
Denk ook dat het met de auto's na 2008 het ook beter doet , krijg 1 ding niet voor elkaar en denk dat dat met de Obd module van de auto zelf te maken heeft..
Succes
 

turboturbo

Forumguru
Die is er (nog) niet voor iOS, kennelijk.... Ik zie nu dat de elm 327 een bluetooth device is, dat werkt sowieso niet met iOS. Moet een Wi-Fi variant zijn.
 

leo442

Forumguru
Wel het contact AAN zetten! Auto moet wel van na 2000 zijn ,anders zal het waarschijnlijk niet lukken. Brandt wel het motorstorings-lampje met het contact aan, anders is er geen communicatie met het stuurapparaat.
 

mab

Lid
Auto is van '99. In het algemeen vanaf '96 uitgerust met OBD en dacht dat Skoda een van de eersten was daarmee.
 

turboturbo

Forumguru
@internetboarder ik denk dat je die andere gast met baard bedoelt: @mab ?
Ik heb nog niet zo'n ding, zie effe door de bomen het bos niet meer. Er worden wel duizenden aangeboden lijkt het wel, allemaal zien ze hetzelfde eruit maar dan net effe een dollar duurder of goeiekoper en iets andere naam of type nummer.
 

turboturbo

Forumguru
Ja, dat klopt die apps ben ik wel alvast aan het bekijken.

Ik wil echter voor dash command eerst even weten of het nodig is om na betaling van de app (9 euro) nog een even zo dure in-app te moeten doen. Er zijn hier echter nog geen iOS eigenaren met deze app denk ik....
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan