O3C van Isolano

Isolano

Actief lid
Klopt, luxe positie hier, hoef maar iets van 5 kilometer rijden om bij deze pomp te komen, en dan geen last van E10 toestanden enz.

Ondertussen ook het weekend lekker bezig geweest met het huis op wielen, Ali laat een beetje wachten tegenwoordig, dus de Octavia alleen gebruikt en niet verwend :)

Er moet in de camper nog even een afsluitbare kofferklep gemaakt worden onder de pop out, heb toch liever dat wat van mij is van mij blijft.
Dus hier alvast de voorbereidingen voor gedaan.

20200314_115220.jpg
 

VAG-man

Forumguru
Want? Ik handel er niet in. Is voor eigen gebruik.

Ik had nog 180L vrij kunnen meenemen.
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Vervoer van gevaarlijke stoffen is geregeld in de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (Wvgs), en is onder meer uitgewerkt in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (Rvgs), waarin het ADR als bijlage is opgenomen. Als wordt voldaan aan de voorwaarden van het ADR, is het vervoer over land van gevaarlijke stoffen toegelaten, 3
Rvgs. Deze voorwaarden zijn, voor wat betreft het vervoer van brandbare vloeistoffen in hervulbare houders, geregeld in 1.1.3.1 onder a ADR:
- het wordt verricht door particulieren
- de goederen zijn bestemd voor hun persoonlijk of huishoudelijk gebruik, dan wel voor recreatie of sportactiviteiten
- zij zijn verpakt voor de verkoop in de detailhandel
- er zijn maatregelen genomen om elke lekkage onder normale vervoersomstandigheden te verhinderen
- de hervulbare houders worden door of voor particulieren gevuld, hebben een maximale hoeveelheid van 60 liter per houder en max 240 liter per transporteenheid.

Als het vervoer voldoet aan deze bepalingen, mag de bestuurder op grond van het vertrouwensbeginsel ervan uitgaan dat zijn handelen geen overtreding van de Wvgs noch van 5 WVW oplevert.
 

Canon-Eye

Forumguru
50L in Suppie en 60L aan jerrycans. ;)
Doet me denken aan 1974, net voordat de benzine en diesel op de bon gingen had menigeen zijn schuurtje of garage vol staan met jerrycans.
Er zijn er destijds ook best wel een paar glorieus afgebrand. Als (bv. bij warm weer of zo) de concentratie benzinedamp toeneemt tot een waarde tussen de onderste en bovenste explosiegrens hoef je alleen nog maar het licht aan te doen of de auto te starten en je haar raakt flink in de war...
 
Bovenaan Onderaan