[O2] Ziptuning

plaza

Forumguru
Zip ECO tuning

Ja, ik weet wat jullie bedoelen.

Ziptuning is hier op 5 min rijden. Dat is voor mij gemakkelijker. En het zou om meerdere wagens gaan.

Daarmee dat ik achter ziptuning vraag

Wil je baas je misschien de ECO tuning cadeau doen ?
DWZ niet meer vermogen, maar veel zuiniger getuned, scheelt je baas in
de brandstofkosten.
 

Ron RS

Nieuw lid
ABT kan je gewoon in de lease meenemen, alleen is er nog geen software voor een 2.0 TFSI 200 pk uit 2009. De importeur heeft mijn computer uit de auto opgestuurd naar ABT om de computer uit te lezen, maar pas als er voldoende aanmeldingen zijn gaan ze de software pas schrijven. Er commercieel zijn daar niet bij ABT vindt ik!
 

SmurfForLife

Actief lid
Beste RS rijders,

Ik als (voormalig) RS rijder heb destijds ook te horen gekregen dat er (nog) geen tuning beschikbaar was via ABT.

Echter bij navraag bij ABT bleek dit wel degelijk wel het geval. Laksheid noem ik het vanuit PON.

Hieronder het contactpersoon van ABT in Duitsland.

Hij kan je alles vertellen over het hoe en wat van tunen.

Zie hier:
Abt Sportsline GmbH
Oliver Metschke
Export Area Sales Manager
Tel.: +49 (0)831-57140-317
Fax: +49 (0)831-57140-37
E-Mail: o.metschke@abt-sportsline.de
www.abt-sportsline.de


Suc6 ermee.

 

Ron RS

Nieuw lid
Beste RS rijders,

Ik als (voormalig) RS rijder heb destijds ook te horen gekregen dat er (nog) geen tuning beschikbaar was via ABT.

Echter bij navraag bij ABT bleek dit wel degelijk wel het geval. Laksheid noem ik het vanuit PON.

Hieronder het contactpersoon van ABT in Duitsland.

Hij kan je alles vertellen over het hoe en wat van tunen.

Zie hier:
Abt Sportsline GmbH
Oliver Metschke
Export Area Sales Manager
Tel.: +49 (0)831-57140-317
Fax: +49 (0)831-57140-37
E-Mail: o.metschke@abt-sportsline.de
www.abt-sportsline.de


Suc6 ermee.

Oké, super bedankt voor je reactie. Ga er meteen mee aan de slag.
 

___JC___

Forumguru
Beste RS rijders,

Ik als (voormalig) RS rijder heb destijds ook te horen gekregen dat er (nog) geen tuning beschikbaar was via ABT.

Echter bij navraag bij ABT bleek dit wel degelijk wel het geval. Laksheid noem ik het vanuit PON.

Hieronder het contactpersoon van ABT in Duitsland.

Hij kan je alles vertellen over het hoe en wat van tunen.

Zie hier:
Abt Sportsline GmbH
Oliver Metschke
Export Area Sales Manager
Tel.: +49 (0)831-57140-317
Fax: +49 (0)831-57140-37
E-Mail: o.metschke@abt-sportsline.de
www.abt-sportsline.de


Suc6 ermee.


Zie je wel, kon het me al niet voorstellen !!
 

ikke

Lid
Hiephoi,

Volgende dinsdag naar Ziptuing, dan van 136 naar ongeveer 170 pk gaan.

Hopelijk verloopt alles een beetje vlot en gaat mijn verbruik eindelijk dalen.

7.5-8 liters met een 2.0 dsg is wel redelijk hoog.

mvg
 

___JC___

Forumguru
Hiephoi,

Volgende dinsdag naar Ziptuing, dan van 136 naar ongeveer 170 pk gaan.
Hopelijk verloopt alles een beetje vlot en gaat mijn verbruik eindelijk dalen.
7.5-8 liters met een 2.0 dsg is wel redelijk hoog.

mvg

Ehhhmm... Je verbruik gaat echt niet dalen ben ik bang. Of je moet HEEL voorzichtig gas geven. Dr was hier iemand die zegt met een gechipte 2.0TDI met DSG bijna 1 op 20 te halen! Dan heb jij dus een zeer zware rechtervoet. Ik ook trouwens maar ik het geen DSG (kom rond de 6,5 liter per 100km uit).
:D
 

ikke

Lid
ik vind ook dat het verbruik heel hoog ligt,
Ik rij elke dat 50 km autosnelweg en 15 km express weg, dus mooie constante snelheid met op de expressweg wel 5 lichten. Mijn snelheid zit wel rond de 140-150 constant. MIsschien doet dat er iets aan.

En wanneer ik oplet met mijn optrekken, gas geven (dagje Nederland bv.) dan komt mijn verbruik rond de 6.7 liter (nog hoog)

mvg
 

___JC___

Forumguru
Ik geef altijd gas. Rij op de snelweg meestal ook 140-150 en nog haal ik dus het eerdergenoemde verbruik...
 

Psioneer

Actief lid
Bij gelijke rijstijl is mijn verbruik in alle gevallen gedaald. Eerder met powerboxen en nu gechipt. Meer vermogen, meer agressie bij acceleratie en minder verbruik.
Natuurlijk is het zo dat je verbruik stijgt als je continu gebruik maakt van het vermogen dat je erbij krijgt. Je hebt het dus zelf in de hand.
 

ikke

Lid
Yes, de skoda staat binnen bij Zip.

Net mijn baas zijn C200 cdi gaan ophalen, die heeft nu ook 176 pk. Ze hebben mij aangeraden de eerste 300 km voorzichting te zijn, onder de 3000 toeren te blijven.

VOlgens hem is een VAG groep auto veel vinniger dan die C200 CDI.
 

___JC___

Forumguru
Mijne is af fabriek gechipt bij ABT.
En ik rij ongeveer 1 op 13,5 gemiddeld.
ABT 2.0TDI en DSG

Dacht dat hier ergens iemand rond hangt die met dezelfde specs beweert 1 op 19 te halen gemiddeld. Dat is toch wel een bizar verschil.

Yes, de skoda staat binnen bij Zip.

Net mijn baas zijn C200 cdi gaan ophalen, die heeft nu ook 176 pk. Ze hebben mij aangeraden de eerste 300 km voorzichting te zijn, onder de 3000 toeren te blijven.

VOlgens hem is een VAG groep auto veel vinniger dan die C200 CDI.

De eerste 300km na het tunen rustig aan doen? Dus opnieuw inrijden ofzo? Nog nooit van gehoord.
 

ikke

Lid
ivm het inrijden,

Dat zou komen ivm de veranderde waarden en anders zou de motor tilt slaan.
Ik hou er wel rekening mee, 300 km is toch maar 1 dag.

Hopelijk voel ik het verschil 136-> 170 pk goed.
 

Octavia_II

Actief lid
Ze hebben mij aangeraden de eerste 300 km voorzichting te zijn, onder de 3000 toeren te blijven.

Hoi Ikke,

sorry dat ik het moet zeggen, maar dit is klinklare onzin !

De enige reden waarom dit gezegd wordt is om ervoor te zorgen dat je niet direkt weer bij hun op de stoep staat als het niet goed zou zijn, waar dan weer andere klanten bij zouden zijn (slechte reclame etc..).
Ze maken liever met jou een afspraak, als het rustiger is, om dan jouw probleem te verhelpen.

Nogmaals voor de duidelijkheid ik probeer niemand/geen bedrijf "zwart" te maken, maar dit soort uitspraken is gewoon onzin!

Groet,

Charlie
 

ikke

Lid
Hoja,
Die 300 km stoort mij nu niet echt.

Wel moet ik zeggen dat de O2 nu echt veel beter trekt.
Langere toeren, veel meer power bovenin heeft en duidelijk minder verbruik.
 
Bovenaan Onderaan