[O2] Ziptuning

ikke

Lid
Goeiemiddag,

Ik kreeg net een cadeautjes, chiptuning bij ziptuning van o2.

Nu de vraag, is ziptuning een betrouwbare tuner. Ik weet dat ABT de top is maar die krijg ik niet.

bedankt
 

Neptukker

Forumguru
geen kenner maar.....

Ik ben geen kenner maar lees niet al te veel positiefs op het net. Claims die niet waargemaakt worden, onbeschoft/arrogant gedrag, houtje touwtje tuning e.d. :crazy:
Als mijn O2 1.4 TSI ingelopen is dan overweeg ikzelf e.v.t. chiptuning. JD engineering lijkt mij (samen met duurdere Abt) de beste keus in prijs/kwaliteit. Zij zijn VAG specialisten zo valt overal te lezen, geen universele knutselaars zoals bij ZIPtuning. :1439:

www.jdengineering.nl
 

Falcon

Donateur
Mocht je via JD tuning willen doen binnen 2 weken, dan kan via de Meeting misschien wat korting voor je bedingen. Stuur mij een privé bericht als ik deze actie moet uitzetten.
 

skodaboy

Forumguru
wel ik heb zo'n 30.000km geleden m'n 02 ook laten chippen bij zip-tuning in Utrecht..en ik ben tot op heden nog altijd tevreden over de tuning.
ze hebben van de 105pk versie zo'n 133pk gemaakt en dit rijdt voor mij vlot en meer dan snel genoeg...ben tevreden met de extra pk's en koppel...je merkt het verschil goed,ook als ik met een trailer rij blijft het fijn rijden,en mijn rijstijl is nog steeds hetzelfde als vroeger of ik nu met of zonder chip rijd,gewoon normaal rijden en af en toe het gas er eens stevig op...:D

dan kunnen we nog eens lachen aan de stoplichten als er een petje een sprintje wil trekken voor het vriendinneke wat er langs zit..:489:
 

ikke

Lid
bedankt voor de reply.

Jdtuning zal niet lukken. De baas wil een factuurtje.

Ik zou van een 136 pk naar 170 pk gaan en + 70 nm

mvg
 

Ron RS

Nieuw lid
Tuning RS 2009 ABT

Hallo,

Mijn vorige RS heb ik laten tunen bij ZIP-tuning, echt waanzinnig 245pk en een super hoog koppel. Zijn er maar weinig die je dan nog bijhouden. Heb nu een nieuwe RS 2009, wil deze nu via ABT (fabrieksgoedgekeurd) laten tunen, maar software is voor deze nieuwe motor nog in ontwikkeling en wordt pas gemaakt als er voldoende aanmeldingen zijn bij de importeur. Dus heb je een RS uit 2009 snel aanmelden dan, des te eerder hoor ik weer bij de echte snelle jongens.

M.vr.gr
 

___JC___

Forumguru
Hallo,

Mijn vorige RS heb ik laten tunen bij ZIP-tuning, echt waanzinnig 245pk en een super hoog koppel. Zijn er maar weinig die je dan nog bijhouden. Heb nu een nieuwe RS 2009, wil deze nu via ABT (fabrieksgoedgekeurd) laten tunen, maar software is voor deze nieuwe motor nog in ontwikkeling en wordt pas gemaakt als er voldoende aanmeldingen zijn bij de importeur. Dus heb je een RS uit 2009 snel aanmelden dan, des te eerder hoor ik weer bij de echte snelle jongens.

M.vr.gr

Grappig, een maat van me heeft een RS uit 2009 en JD moest inderdaad de nieuwe software nog ff kraken. Maar dat was in een uurtje gebeurd! Kan me niet voorstellen dat Abt die software nog niet gekraakt heeft, dr rijden in Duitsland toch ook gechipte RSen rond zou je zeggen?
 

plaza

Forumguru
bedankt voor de reply.

Jdtuning zal niet lukken. De baas wil een factuurtje.

Ik zou van een 136 pk naar 170 pk gaan en + 70 nm

mvg

Snap ik niet helemaal, help me eventjes,
bij JD krijg je toch ook een factuur ?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik snap hem sowieso niet helemaal. Je krijgt ziptuning van je baas als cadeau, dan maak je daar toch gewoon een afspraak? Ik neem even aan dat het een leaseauto is die gechipt gaat worden? (overigens vervalt je fabrieksgarantie als je bij Zip, JD en alle andere dan ABT langs gaat)

Een factuur krijg je overal wel..
 

ikke

Lid
Ja, ik weet wat jullie bedoelen.

Ziptuning is hier op 5 min rijden. Dat is voor mij gemakkelijker. En het zou om meerdere wagens gaan.

Daarmee dat ik achter ziptuning vraag
 

Aiii

Lid
Dat racechip is volgens mij gewoon een zogenoemde Powerbox.

Wanneer men de meetgegevens die de zenders naar het management stuurt gaat 'vervalsen', spreekt men van een powerbox. Die in een mum van tijd tussen de zenders en het management geplugd wordt. Deze powerbox stuurt 'foute' meetgegevens naar het management. Als de turbodruk in werkelijkheid 1.0 bedraagt, zal de computer gegevens ontvangen die zeggen dat de laaddruk op dat moment slechts 0.6 bar bedraagt. Met deze manier van chiptuning zal de computer vanaf 1.4 bar laadruk opdracht geven om de waste gate van de turbo te openen.
 
Bovenaan Onderaan