Mijn 2.0TDI DSG is gechipt door ABT.
Inderdaad van 320Nm naar 350Nm en van 140pk naar 173pk ofzoiets.
Die 350Nm is de veiligheids marge van PON, maar de op de bak zit garantie tot 400Nm.
Maar ik moet zeggen, het verschil is behoorlijk groot en voor mij zeker de € 1.000,00 waard (of wat het dan ook kostte).
De sprint is goed (8,3sec 0-100 km/h) maar dan moet je wel "met de hand" schakelen.
Kortom, als je toch een kleine duizend euro over hebt zou ik het doen.
*) De wens/nieuwsgierigheid om te chippen is er....(na een 40pk Käfer / 75pk Jetta een 'n 90pk GolfIIIvariant is er steeds de vraag naar meer..meer.. méér:xyxthumbs:;
*) De 'financiering' is inmiddels geregeld...;
Nu nog 2 punten af te handelen:
:crazy: Jeroen Dik... of Hartog/Alkmaar ??
ABT is mij te duur en anderen vallen m.i. af, na veel gespeur op 't net.
:smiley29: Een stuk(je) onzekerheid weg werken, waarvoor jullie ervaring/inbreng wellicht mij gerust kan stellen:
De auto is particulier aangeschaft, er valt niets te declareren en ik ben van plan 'm 'op' te rijden binnen 8-10jaar.
Na recessie / hypotheek / alimentatieverplichtingen is de financiele reserve op 'onverwachte' tegenvallers niet al te hoog (laat ik daar maar ronduit voor uitkomen...).
Een 'petje' draag ik niet...m'n rijgedrag is danook niet verontrustend; normaal meekomen in't verkeer, maar àls 't nodig is 'm wèl de sporen kunnen geven.. 35 pk & 30Nm extra lijken mij hiervoor voldoende, ben echter degelijkertijd huiverig voor 't onbekende en wil risico's dus graag indekken. (Bandenslijtage heb k natuurlijk zèlf in de hand

)
Gaarne dus jullie input (wie rijdt z'n gechipte als lease-bak en kan waarschijnlijk evt. nare gevolgen doorschuiven naar de lease-maatschappij / wie rijdt 'op eigen risico').
Wie wil z'n postieve/negatieve ervaringen hier kwijt..... ??
Groet'n uit 't Groene Hart en alvast een prettig weekend,