Oli4
Actief lid
haha zie het al voor me JC die bij Edje een proefritje in een Ibiza komt maken...
Waarschijnlijk éérst een impact-analyse ? :grin:
haha zie het al voor me JC die bij Edje een proefritje in een Ibiza komt maken...
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71459Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik iets negatiefs hoor over ziptuning.
Ik denk dat een chippie bij de eerder genoemde Van der Velden niet veel duurder is dan bij ZIP tuning. En voor sommige dingen zal je nu eenmaal meer moeten betalen om kwaliteit te krijgen. Maar goed ieder zn keus uiteraard. Hoop dat ze het corrigeren in ieder geval.
Geinig ff lezen.. *Veejay pakt zakje chips*
*edit*
Inderdaad ik kom eigenlijk nooit op Autoweek maar laatst had ik een positieve recensie geschreven over het bedrijf waar ik men O2 heb gekocht. Na twee keer afkeur zonder dat ze een reden opgeven kunnen ze de kolere krijgen. Als ik niet weet wat ik fout doe kan ik het ook niet herstellen.
Van: Xander
Datum: 19 March 2010 om 23:35
@AJ
Uiteraard hoef ik niet met 130 naar boven. De Altea met 190PK en 450NM er voor trok de Dethleffs Camper 460DB van 1300KG ongemerkt met deze snelheid naar boven. Tuurlijk wist ik wel dat ik gas gaf bij 80KM maar niet dat het zo snel zo hard ging. De tussenacceleraties van de auto solo waren ook machtig snel en eigenlijk kon je aan alles merken dat de auto totaal geen moeite had met de caravan.
De Powerbox vind ik een sloper. Heb er 1 in mijn Peugeot 307 gehad. Na 80.000KM draaide de motor volledig in de soep. De senior monteur van de garage kon echt zien dat de motor op zijn lazer had gekregen. Het uitlezen van de boordcomputer bracht geen resultaat. Toen ik hem uiteindelijk vertelde dat er een powerbox in gezeten had wist hij genoeg. Het heeft voor mij geen financiele consequenties gehad omdat ze het niet hard konden maken maar heeft me wel doen besluiten nooit meer een powerbox te nemen.
Mijn Passat is vandaag voorzien van een chip op maat en ben erg onder de indruk. De auto trekt sneller en directer op. De tussentijden van 80 - 120 zijn bizar. Evenals 80 - 160. Vandaag op de Duitse autobaan even de 245 op de teller aangetikt. Het viel me absoluut niet tegen hoe snel de auto op 235 was. Zijn toch mooie waarden voor deze auto en dat voor een diesel!
Van: Jan
Datum: 20 March 2010 om 11:17
Rici@ zegt: "Dat een gechipte motor een probleem geeft op het moment dat je de auto wilt verkopen, dat herken ik niet. Ik meld er altijd netjes bij dat de auto gechipt is. Is geen enkel probleem."
Vraag is of het ook aan de volgende eigenaar wordt gemeld, of er dan nog Bovag of dealer-garantie geldt en wat dat dan doet met de inruil/verkoop prijs ten opzichte van niet gechipte auto's.
Van: Bert
Datum: 21 March 2010 om 00:05
@Xander. Hoeveel toertjes draaide hij bij 245 op de teller? Is het een 2.0 commonrail TDI?
Van: @Eric
Datum: 21 March 2010 om 01:36
Ik denk dat Xander een Passat 2.5 TDI 180pk 4Motion heeft, die haalt theoretisch 218 km/uur.
Snellere diesel Passat's zijn er geloof ik nooit gemaakt.
De 2.0 TDI haalt met veel kuchen en hoesten 214 km/uur en de Powerbox doet daar misschien 5 km bij, echt niet meer.
Wel heel optimistisch tellertje die Passat van Xander....
Van: @Eric
Datum: 21 March 2010 om 01:45
Linkie vergeten, bij deze dan nog maar.
http://www.passat.be/viewtopic.php?f=109&t=8887
Van: Xander
Datum: 21 March 2010 om 11:06
@Bert. Ik heb geen idee hoeveel toeren de motor exact draait. De naald stond ergens tussen de 4000 en 4500 toeren. Heb me ogen op de weg gehouden met die snelheid.
@Eric. In mijn 307 zat een powerbox. Mijn teller is niet optimistisch. De GPS gaf 240KM aan en dat is maar 5KM afwijking. Mijn passat is een 2.0TDI Common Rail 4Motion uit 2009. De specs volgens Volkswagen geven aan dat de topsnelheid 203KM. Volgens diversen monteurs klopt daar helemaal niks van. Zonder chip loopt de auto op de GPS naar de 220KM toe. Mijn Altea 2.0TDI had een pompverstuiver. De Passat is een common rail. De verschillen zijn enorm. Het voordeel van de common rail is dat je lekker door kan trekken en over een breed toerental er ruim voldoende trekkracht is.
Van: @Eric
Datum: 21 March 2010 om 23:59
Ik vrees helaas dat je aan een nieuwe GPS toe bent...
Van: Bert
Datum: 22 March 2010 om 00:03
240 echte zou in je Passat 4850 rpm betekenen... Is dat niet boven de redline?
Van: @Eric
Datum: 22 March 2010 om 00:09
Nagekomen vraagje: in welke versnelling bereik je die 240 km/uur eigenlijk?
Van: Xander
Datum: 22 March 2010 om 00:45
@Bert Nee dat zou de motor mogen hebben en is niet in het rood. Vanaf de 3000 toeren gaat de auto echt lekker doortrekken tot 4600 toeren.
@Eric Ik ben niet toe aan een nieuwe GPS. De TomTom aangezien ik in de RNS510 niet weet waar het zit van mijn vrouw gaf 235 aan. Mijn collega met zijn Volvo V70 welke standaard al 240 haalt reed achter mij aan.
Uiteraard zijn het geen waarden die je in Nederland zal gebruiken. Ik rij veel Duitsland door de gehele Benelux en dan is het met name in Duitsland fijn dat je een behoorlijk snelle bak onder je reet hebt.
Van: Xander
Datum: 22 March 2010 om 00:45
@Eric In de 6e versnelling.
Van: Bert
Datum: 22 March 2010 om 02:34
Ok. Heel veel gechipte diesels gaan namelijk kapot op de duitse autobahnen omdat chippers de commonraildruk /brandstofpomp voor normale begrippen de toerenbegrenzer uitschakelen resp. verhogen. En omdat heel veel diesels in hun hoogste versnelling - ongechipped - al tegen de redline aanzitten.... Psies....
Is (chip)tuning dan schadelijk? Nee, jij als gebruiker op de Oberhausen-straigt bent dat. Verstand op nul en gas op de plank... Geweldig!
Van: TurboTony
Datum: 22 March 2010 om 06:02
Beste Allen,
Bedankt voor jullie ervaringen. Ik ben weer overgestapt van een Bi-fuel V70 (140PK) naar een D5 aut V70 ivm de betere prestaties. Volgende weekend zal ik de caravan erachter hangen en een proefrit maken om het verschil in trekkracht en rij comfort te ervaren.
Ik geloof dat ik eerst een ritje zuid duitsland ga maken met de caravan voordat ik een besluit neem om te chippen of niet. De topsnelheid (zonder caravan) vind ik niet interesant, want als ik door duitsland rij, (2x/maand naar poland) zijn er weinig plekken dat ik vol gas kan geven ivm alle wegwerkzaamheden enz. Ook teveel bekeuringen gehad! Een moei kruissnelheid rond de 180km/uur is voldoende. Dat haalt de D5 met gemak ook.
Als de caravan erachter hangt ben ik op dat moment op vakantie en speelt tijd geen rol, wel rij comfort en vooral veiligheid. De extra PK's geven mij een rustig gevoel, mocht er wat zijn/gebeuren dan kan ik altijd op de motor rekenen om kortstondig iets harder te werken zonder dat ik alles de soep in draai.
gr.
Van: @Eric
Datum: 22 March 2010 om 09:13
Is dat een "normale" 6 versnellings handbak of een DSG bak eigenlijk?