O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

Thokozanoah

Forumguru
Graag jullie mening........ik zit eraan te denken door TVS een Cold Air intake te laten monteren.
Wie heeft hier ervaring mee? Mijn doel is wat meer trekkracht onderin en het mooie aanzuiggeluid. Helaas hangt hier wel een prijskaartje aan van 459 euries....hiervoor wordt dan nog wel gerold en bijgesteld. Hoor het graag wat jullie adviseren.....wel/niet doen......?

Laatst bewerkt:

koreaan

Forumguru
@Thokozanoah Ik heb een K&N Typhopon cold air laten monteren, ik heb deze gekocht via ebay voor een zeer goede prijs. Bij mijn Skoda loopt het koppel langer door echter heeft de auto niet perse meer koppel onderin. pk winst rond de 17.

Het afblaas geluid werkt verslavend!

koreaan

Forumguru
Hierbij mijn uitdraaien, let op dit is nog voor de complete uitlaat + downpipe.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    628 KB · Weergaven: 28
  • image001-1.png
    image001-1.png
    46,9 KB · Weergaven: 29

Thokozanoah

Forumguru
Ziet er nog mooier uit, maar wil niet aan de uitlaat zitten......(vooralsnog......) is me nog iets te prijzig .....
Kan ook niet te hoog in vermogen gaan gezien het feit dat dan de DSG aangepast moet worden. (Koppeldruk en begrenzer zijn alweer aangepast btw)

CDK

Forumguru
@Thokozanoah, wat wil je laten monteren? Een plug & play systeem zoals @koreaan? Of een zelfbouw systeem van TVS? Bij mij zit er een zelfbouw systeem op met een volledig open filter welke voor mijn linker voorwiel geplaatst is in de wielkuip.

andrehj

Forumguru
@Thokozanoah Ik heb een K&N Typhopon cold air laten monteren, ik heb deze gekocht via ebay voor een zeer goede prijs. Bij mijn Skoda loopt het koppel langer door echter heeft de auto niet perse meer koppel onderin. pk winst rond de 17.
17 pk winst door een ander luchtfilter? Dat waag ik te betwijfelen. Heb je daar een rollenbankuitdraai van?

Leuk filmpje voor je:

Thokozanoah

Forumguru
@andrehj tijdens tunen in November hebben ze een standaard CAI even aangekoppeld en daarna gerold. Het resultaat is te zien in bericht 1 van deze topic. Winst was 11 pk en 16 Nm, moest dan alleen nog worden gefinetuned.

CDK

Forumguru
@andrehj, ik begrijp je opmerking, een verkeerd gemonteerde CAI wordt al snel een HAI en kost eerder vermogen, maar een goed systeem wat tevens juist gemonteerd is levert echt vermogenswinst op, @koreaan en @Luuk Thijssen zijn hier de voorbeelden met een voor en na dyno meting :jaja:

Bovenaan Onderaan