O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

Thokozanoah

Forumguru
Ik ben het met jullie eens dat de vermogensopbouw niet mooi verlopen. Ik heb zeker niet de wens gehad om Max. Prestaties te behalen. Ik heb momenteel alweer contact met TVS gehad hierover en verwacht nog antwoord. Ik heb de runs pas gistermiddag gehad via de mail. Ik heb idd eerst naar de behaalde resultaten gekeken en later pas de uitdraaien goed door genomen. Helaas is het in rijgedrag ook merkbaar, de auto schommelt in trekkracht. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van Ronald

CDK

Forumguru
Eerder in je andere topic gaf je volgens mij toch echt aan voor max vermogen te gaan....., lijkt er op dat je jezelf nu tegen spreekt, maar als je tijdens het rollen naar het scherm had gekeken dan had je zelf al een indicatie gehad
De uitdraai die in km/h staat moet je ff vragen om die in rpm door te mailen.
Verder zou ik liever 270 pk hebben met een mooi verloop als 290 met pieken en dalen, ik heb ook uitdraaien van m'n eigen auto gezien met meer vermogen als 405 pk, maar die waren minder strak, daarom heb ik voor minder vermogen gekozen.

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb aangegeven dat max. vermogen niet prio is. Ik heb ook liever dat de auto beter loopt als er bv 10 pk minder is. Ik heb wel als "eis" gesteld dat TVS minstens net zoveel vermogen zou behalen als waar JD mee adverteert nl 260pk/380nm.
Ik ben zelf niet bij de runs aanwezig geweest, alleen bij de eerst waar de auto nog origineel was. De laatste uitdraai waar de auto 291pk/425 nm aangeeft was een uitprobeersel en geen definitieve setting. De auto is meegegeven zoals in grafiek 4 te zien is. Maar ik ben het wel met de reacties eens dat het beter kan, daarom is er contact geweest met Ronald via de mail, afwachten dus......

Noord26

Forumguru
Ik ben het met jullie eens dat de vermogensopbouw niet mooi verlopen. Ik heb zeker niet de wens gehad om Max. Prestaties te behalen. Ik heb momenteel alweer contact met TVS gehad hierover en verwacht nog antwoord. Ik heb de runs pas gistermiddag gehad via de mail. Ik heb idd eerst naar de behaalde resultaten gekeken en later pas de uitdraaien goed door genomen. Helaas is het in rijgedrag ook merkbaar, de auto schommelt in trekkracht. Ik hou jullie op de hoogte van de reactie van Ronald

Ik kan alleen maar als kanttekening hierbij vermelden dat je als tuner een klant zo niet het pand moet willen/kunnen laten verlaten.

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver

Waarom overdreven? Je wilt toch kwaliteit leveren als bedrijf en je weet van jezelf dat je beter kan als waarmee je nu een klant de weg op stuurt. Dat staat recht tegenover waar je als bedrijf voor wilt staan. Dat begrijp ik gewoon echt niet. Nu moet de klant terug komen met vragen waarom de auto voelbaar in houd. Speel dan gewoon open kaart dat je er nog aan wilt werken en laat niet die klant naar huis gaan zonder te melden dat je er zelf niet 100% tevreden over bent.

Daar is toch niets overdreven aan?

CDK

Forumguru
..........:tegek::fool::thumbsup::yeehaa::cheer::rockon::yeah::sterretjes::dankje:
Wat een verschil, een vermogen waar ik U tegen zeg en een DSG die schakelt alsof ik in de cockpit van de TorroRosso zit van Max Verstappen......wat schakelt ie fijn en wat reageren de flippers strak, klasse!!

Om goed 16.30 uur vertrok ik met een grijns op mijn gezicht naar mijn afspraak, dus de dag goed gevuld met een leerzame dag bij TVS.

Hoe kan het weer toch ineens weer omslaan.....
Van dik tevreden naar ontevreden :sterretjes::sterretjes::pieker:

Thokozanoah

Forumguru
@Corné de Kluijver ik ben zeker niet ontevreden als het goed wordt opgelost. Ik moet wel zeggen dat ik door de reacties kritischer ben gaan kijken naar de uitdraaien in ieder geval bedankt allemaal :jaja:
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de auto nog onder handen wordt gekomen.
Maar misschien ben ikzelf wel een beetje debet aan het "probleem". Ik had verwacht na een uurtje of drie wel klaar te zijn en had een afspraak ivm een sollicitatie staan. Na een uurtje of vijf geïnformeerd of het nog lang duurde aangezien ik nog een afspraak ga staan (die ik overigens wel wat kon verschuiven).
Neemt alleen niet weg dat we dan een vervolgafspraak hadden moeten maken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
je was op voorhand gewaarschuwd dat je er voldoende tijd voor uit moest trekken, jammer dat het zo gegaan is, want dit was niet nodig geweest en die zogenaamde goede review van je heb je door je haast ook lekker om zeep geholpen....

Thokozanoah

Forumguru
je was op voorhand gewaarschuwd dat je er voldoende tijd voor uit moest trekken, jammer dat het zo gegaan is, want dit was niet nodig geweest en die zogenaamde goede review van je heb je door je haast ook lekker om zeep geholpen....
Sorry :bloos:
Maar 5,5 uur wachten vond ik niet echt haasten en ik heb duidelijk gemeld naar Ronald (meerdere malen op die dag!) dat het product goed moet zijn en dat ik later op de afspraak kon zijn......die had ik namelijk hoogte gebracht dat het later kon worden omdat ik eerst met de auto naar de "garage" moest en niet wist hoe laat ie klaar zou zijn. Ik heb zelfs ter plekke gebeld dat ik later was, was geen probleem. En een goede recensie.....als er een discussie ontstaat wil niet zeggen dat de recensie om zeep wordt geholpen. De oplossing bepaalt het uiteindelijke beeld van de recensie en ik heb alle vertrouwen in een goede afloop!!!! Daar is het bedrijf professioneel genoeg voor....

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Tsja, als ik zo naar de uitdraai(en) kijk vind ik het niet TVS waardig eerlijk gezegd. Lijkt eerder op een uitdraai van een "minder gerenommeerde" tuner. Sterker nog: met zo'n resultaat zou ik niet het pand verlaten zonder een deugdelijke oplossing. Dan liever de originele software terug.

Thokozanoah

Forumguru
Als ik inderdaad snel wil optrekken voel ik inderdaad een dip in het vermogen.....
Maar door de mail van TVS met de boodschap dat de turbo nog soepeler moest worden heb ik daar niets van gedacht.
Ik had nl al wel in een reactie van Ronald te horen gekregen nog een keer een run te maken om te kijken of de curve vloeiender was geworden.....

LT83

Forumguru
Waardoor zou hij dan ineens vloeieder gaan worden volgens Ronald.
Klinkt een beetje als een ziptuning verhaal, waar je de auto na tuning eerst een bepaalde tijd moet "inrijden"

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
@Luuk Thijssen +1: dat een turbo "soepeler" moet gaan worden kan ik niet plaatsen. En hoe lang gaat dat vloeiender worden duren :pieker: 10 minuten, een uur, een half jaar, 5 jaar ??? :sterretjes:
Ik zou zeggen @Thokozanoah bel TVS om over de situatie te overleggen en vraag goed door op zaken die je niet begrijpt alvorens hier te posten. Dit helpt wellicht de topic lezers om een goed beeld te krijgen bij de situatie.

CDK

Forumguru
ik vraag me af of de info goed overgebracht is in deze :pieker:
TS heeft volgens mij nog geen eerdere tunings ervaring opgedaan en zal al dan niet gevraagd veel info gekregen hebben en bij het opschrijven daarvan wellicht een en ander door elkaar gehutseld hebben??

Bovenaan Onderaan