[O2] Kan niet wachten.....

JeeWee

Actief lid
Bij mij hebben ze ook een gat ("halve maan") gemaakt. Hm, had er niet bij stilgestaan dat de leasemaatschappij daar moeilijk over kan doen? Offerte was incl carkit, dus ze weten dat ie er in zit (en er in blijft zitten).

In mijn geval gaat de carkit er bij inlevering weer uit en met mij mee; je wilt niet weten hoeveel moeite het gekost heeft om de juiste houder voor mijn telefoon (Nokia E61) te pakken te krijgen.....

JeeWee

Actief lid
Nu je een tevreden skoda rijder bent ,mogen we dan heel binnenkort ook wat foto's van jou bolide verwachten ?​

Wat dacht je van dit weekend? Ik ben, zoals zovelen, bijna niet uit mijn O2 te slaan, en er naar kijken in plaats van er in te zitten kan ik nog heel lang doen ;) Ik zal zaterdag of zondag eens wat mooie kiekjes maken en ze uploaden.

JeeWee

Actief lid
het is vandaag valentijnsdag, dus gewoon een bloemetje:545: en opgelost...:cool:

Tis dat we niet aan Valentijnsdag doen ("eigenlijk is het toch iedere dag Valentijnsdag?" :ahum:), maar ik heb haar vandaag wel van haar werk opgehaald, en haar fiets met ietwat puzzelen (tis allemaal zo nieuw nog) achterin gegooid. Was ze ook heel blij mee, hoor: :529:

cvegreen

Forumguru
Wat dacht je van dit weekend? Ik ben, zoals zovelen, bijna niet uit mijn O2 te slaan, en er naar kijken in plaats van er in te zitten kan ik nog heel lang doen ;) Ik zal zaterdag of zondag eens wat mooie kiekjes maken en ze uploaden.

Dat lijkt mij een zeer aangenaam voorstel. Wie heeft er nu tijdens de week wel tijd om zijn auto te poetsen en er nog eens foto's van te posten.:xyxthumbs:

L-X

Lid
fiets met ietwat puzzelen (tis allemaal zo nieuw nog) achterin gegooid.
Ik bedenk me ineens dat ik m'n achterbank nog helemaal NIET naar beneden geklapt heb :shocked: alleen het skiluik heb ik open gehad. Pff, er valt nog steeds zoveel te ontdekken haha. Ik had bijvoorbeeld met de vorst pas door dat ik de spiegels specifiek op standje 'verwarmen' moet zetten voordat ze dat doen. Dacht al, die spiegelverwarming schiet ook niet op... :tongue:

En schoongemaakt is ie ook nog niet (foei). Binnenkort 'm maar es verwennen met een rondje wasstraat.

JeeWee

Actief lid
Ik bedenk me ineens dat ik m'n achterbank nog helemaal NIET naar beneden geklapt heb :shocked: alleen het skiluik heb ik open gehad. Pff, er valt nog steeds zoveel te ontdekken haha. Ik had bijvoorbeeld met de vorst pas door dat ik de spiegels specifiek op standje 'verwarmen' moet zetten voordat ze dat doen. Dacht al, die spiegelverwarming schiet ook niet op... :tongue:

En schoongemaakt is ie ook nog niet (foei). Binnenkort 'm maar es verwennen met een rondje wasstraat.

Kijk, en met dat skiluik heb ik nog niet gespeeld. Gelukkig maar, dat er nog zoveel valt ontdekken aan een nieuwe auto; dan blijft het 'nieuwe' gevoel nog even hangen ;)

JeeWee

Actief lid
Na veel vijven en zessen heb ik eindelijk mijn digitale camera teruggevonden, en wat fotootjes geschoten van 'mijn' Octavia. Geen wereldfoto's, ik presteer het zelfs om met de meest geavanceerde camera nog bewogen foto's te maken, of andere flaters te slaan. Alleen heb ik alleen de camera gevonden, en niet het kabeltje waarmee ik de foto's naar mijn pc zou moeten trekken. Ik zoek nog ff door......... :(

JeeWee

Actief lid
Zo, even tijd gevonden om een 'update' te plaatsen. Inmiddels een kleine 3500 km gereden, en eigenlijk ben ik buitengewoon tevreden. Het is en blijft een droom van een auto, die (gelukkig) in geen enkel opzicht te vergelijken valt met mijn vorige auto, which shall remain nameless :1761:.

Afgezien van één klein incidentje (beetje diesel ipv benzine in mijn tank gegooid :blush:) rijdt ie gewoon als een zonnetje, waarbij ik wel even heb moeten wennen aan het rijden op LPG. Met name in de tweede versnelling betekent gas los een vrij abrupte reactie van de auto, maar met een beetje doseren voelt het al beter. Het verbruik is niet om over naar huis te schrijven, maar mijn rijstijl is dan ook sportief te noemen. Met 100 pk is het geen stoplicht sprinter, maar ik heb het al wel gepresteerd om het antislip lichtje op mijn dashboard te voorschijn te toveren. Schakelen gaat zo soepel en precies, dat is voor mij echt het grote pluspunt aan rijden in een O2. Wel laat ik me af en toe verleiden vanuit de 5 verder te willen opschakelen door het oplopende geluid uit het vooronder of de naald van de toerenteller. Alleen is opschakelen vanuit 5 met een vijfbak wat lastig te realiseren..... Het geluid dat de O2 produceert is bij hogere toerentallen en snelheden duidelijk, maar niet storend. Wel valt het me op dat bij rijden op LPG er een mooier, meer sonoor geluid mijn oren bereikt. Het laat zich nog het best omschrijven als een diepere brom. Ik kan daar in ieder geval erg van genieten.

Het zitcomfort is precies goed; ik stap in en uit zonder een centje pijn. Ook het 'ombouwen' van de auto om een fiets of andere grote pakketten via de achterklep in de auto te schuiven was even puzzelen, maar gaat inmiddels zeer soepel. En zelfs met de achterbank neer en een lading erin kan ik voor mijn 1m95 nog een goede zitpositie vinden. Met het afstellen van de airco/verwarming heb ik nog wat moeite om met name mijn handen op te warmen. De combinatie Stream (MP3) en telefoon (carkit) bevalt zeer goed, de navigatie op mijn telefoon en de Stream vind ik wat minder op elkaar aansluiten; er vallen soms lange stiltes na een aanwijzing vanuit de navigatie. Wat ik nog niet heb uit weten te vogelen is het afspelen van bestanden van mijn MP3-speler, via de AUX-IN aansluiting in de middenarmsteun, over de Stream. Ach, er moet toch iets te 'rommelen' overblijven, nietwaar?

De komende 165.000 km ga ik me nog wel vermaken in deze automobiel!

cvegreen

Forumguru
Nog een positieve reaktie.
Je zult er ongetwijfelt nog heel veel leuke kilometers mee afleggen.
ik heb ook een paar kleine bemerkingen over mijn F1 ,maar ach de positieve wegen des te meer door dat ik die kleine dingen er gewoon voor lief bijneem.

JeeWee

Actief lid
Wat ik nog niet heb uit weten te vogelen is het afspelen van bestanden van mijn MP3-speler, via de AUX-IN aansluiting in de middenarmsteun, over de Stream.

Gevonden: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=3734 met een goede beschrijving van Rallye over hoe het zou moeten werken. Bij de dealer hebben drie man en één boekje (de handleiding bij de Stream, die ik bij aflevering niet mee had gekregen) me ook niet veel wijzer kunnen maken, maar nu zou het moeten gaan werken. Jammer dat ik nog even moet wachten tot de lunchpauze.....

vdijk

Lid
@ JeeWee: is het nu gelukt om een mp3 speler af te spelen op je stream ?

Op de stream zit een knop "CD" als je hier meerdere keren op drukt, krijg je verschillende menu's te zien: "CD - CD -wisselaar - AUX". Op het display staat nu "AUX", als het goed is moet je nu mp3's kunnen afspelen.

JeeWee

Actief lid
@ vdijk: Yep, alle foute liedjes die ik voor de gein op mijn MP3-speler had gezet jengelden vrolijk door mijn auto (en de rest van de dag ook in mijn hoofd.....:1884:). Heerlijk dat het werkt, en super dat het forum wél de oplossing voor dit soort 'problemen' biedt!

higgy

Forumguru
En nu kan IK niet wachten. Mijn O2 staat (zoals bekend) al even te wachten bij SCU, en maandag kan ik bellen dat 'ie uitgeleverd mag worden. Moet nog wel langs leer- en gasinbouwer. Can't wait!

JeeWee

Actief lid
En nu kan IK niet wachten. Mijn O2 staat (zoals bekend) al even te wachten bij SCU, en maandag kan ik bellen dat 'ie uitgeleverd mag worden. Moet nog wel langs leer- en gasinbouwer. Can't wait!

Zal ik je dan maar even 'lekker' maken met de dooddoener dat "wachten het verlangen aanwakkert"? Gewoon genieten van de voorpret nu het nog kan ;)

JeeWee

Actief lid
Zo, eindelijk mijn digitalecamera-fotouploadkabeltje gevonden. Tussen de gebruiksaanwijzingen, maar da's logisj. Dus eindelijk een drietal fotootjes toegevoegd aan 'mijn garage' om jullie mijn trots ook te kunnen laten zien.

TL@

Forumguru
Zo, eindelijk mijn digitalecamera-fotouploadkabeltje gevonden. Tussen de gebruiksaanwijzingen, maar da's logisj. Dus eindelijk een drietal fotootjes toegevoegd aan 'mijn garage' om jullie mijn trots ook te kunnen laten zien.

Mooi!

Hoe heb je die Brodit houder gemonteerd, vooral de voeding interesseerd mij. Heb je iets definitief moeten beschadigen voor de kabel?
Ik ga namelijk dezelfde clip monteren in mijn O2 en zou de voeding voor de gps ook graag achter het dash weg werken maar alles moet omkeerbaar zijn omdat het een leasewagen is (wordt, hij is er pas eind mei)

Was het lang werk om het mooi te krijgen?

JeeWee

Actief lid
Mooi!

Hoe heb je die Brodit houder gemonteerd, vooral de voeding interesseerd mij. Heb je iets definitief moeten beschadigen voor de kabel?
Ik ga namelijk dezelfde clip monteren in mijn O2 en zou de voeding voor de gps ook graag achter het dash weg werken maar alles moet omkeerbaar zijn omdat het een leasewagen is (wordt, hij is er pas eind mei)

Was het lang werk om het mooi te krijgen?

Pfoe, dat zij vragen die ik mezelf ook stel. Ik ben er zo eentje van 'gemak dient de mens' dus heb ik met de dealer bij het bestellen een hele mooie deal gesloten: hij de order in 2007, ik een carkit inclusief montage. Heb alleen zelf de Brodit-houder geleverd, want dat kenden ze nog niet.

De Brodithouder zit over de strip tussen de bovenste ventilatieroosters en de Streamradio, vrijwel direct naast mijn stuur. De voeding komt (in mijn ogen helaas) naast de radio uit een soort van halvemaan-vormige opening uit het dashboard. Da's in mijn ogen een behoorlijke permanente beschadiging :(. Uit mijn informele contacten met de lease-maatschappij heb ik geleerd dat ze er formeel nooit blij mee zullen zijn, want dit valt gewoon op :regels:. Informeel valt er over alles te praten.

Tips over hoe het wél kan zijn volgens mij te vinden in de sectie audio, navigatie enzo. Er zijn hier meer dan genoeg handige jongens en meisjes te vinden die het wel zelf hebben gedaan en dan ook nog op een mooiere manier dan bij mij. Voorlopig ben ik gewoon erg blij dat het allemaal werkt zoals ik het voor ogen had. En da's al meer dan ik van mijn vorige auto kon zeggen....... :laugh:.

Helaas kan ik je dus geen pasklare oplossing leveren. Alvast heel veel plezier vanaf mei gewenst!

TL@

Forumguru
Als ik hem heb, zal ik eens aan de slag gaan. Ik heb idd al wat info gevonden in audio en navigatie.

De Stream komt er kennelijk redelijk makkelijk uit en daar achter zou ik ergens een voeding moeten kunnen vinden. Met de multimeter in de hand zal ik er wel op komen, meten is weten zei mijn docent elektriciteit altijd ;)

Dat halve maantje vind ik maar niks, ik zal er hopelijk wel iets beter op vinden, zonder permanente beschadiging.

L-X

Lid
eindelijk een drietal fotootjes toegevoegd aan 'mijn garage' om jullie mijn trots ook te kunnen laten zien.
Lijkt als twee druppels water op de mijne :xyxthumbs:

Ik zie nu alleen dat jouw Ambiente Attractive niet de climatronic heeft. Zou ik daarmee dan toch per ongeluk verwend zijn? :blush:

JeeWee

Actief lid
Lijkt als twee druppels water op de mijne :xyxthumbs:

Ik zie nu alleen dat jouw Ambiente Attractive niet de climatronic heeft. Zou ik daarmee dan toch per ongeluk verwend zijn? :blush:

Het lijkt er wel op, mazzelaar :mad:! uiteraard gun ik het je van harte, maar nu ik weet dat ik dus ook een climatronic had kunnen hebben valt rijden in mijn Skoda "enorm" tegen...... Ik doe maar alsof ik je bericht niet heb gelezen ;)

Voor zover ik na heb kunnen gaan, hoort de climatronic niet bij de uitrusting van de Attractive, maar wel bij de Attractive Business. Lijkt me een gevalletje zitten slapen bij de orderverwerking van Skoda. Nogmaals, foutje van dealer/importeur/fabriek in jouw voordeel, u ontvangt een extra die er niet bij hoort. Geniet er van!

Bovenaan Onderaan