Zo, even tijd gevonden om een 'update' te plaatsen. Inmiddels een kleine 3500 km gereden, en eigenlijk ben ik buitengewoon tevreden. Het is en blijft een droom van een auto, die (gelukkig) in geen enkel opzicht te vergelijken valt met mijn vorige auto, which shall remain nameless :1761:.
Afgezien van één klein incidentje (beetje diesel ipv benzine in mijn tank gegooid :blush

rijdt ie gewoon als een zonnetje, waarbij ik wel even heb moeten wennen aan het rijden op LPG. Met name in de tweede versnelling betekent gas los een vrij abrupte reactie van de auto, maar met een beetje doseren voelt het al beter. Het verbruik is niet om over naar huis te schrijven, maar mijn rijstijl is dan ook sportief te noemen. Met 100 pk is het geen stoplicht sprinter, maar ik heb het al wel gepresteerd om het antislip lichtje op mijn dashboard te voorschijn te toveren. Schakelen gaat zo soepel en precies, dat is voor mij echt het grote pluspunt aan rijden in een O2. Wel laat ik me af en toe verleiden vanuit de 5 verder te willen opschakelen door het oplopende geluid uit het vooronder of de naald van de toerenteller. Alleen is opschakelen vanuit 5 met een vijfbak wat lastig te realiseren..... Het geluid dat de O2 produceert is bij hogere toerentallen en snelheden duidelijk, maar niet storend. Wel valt het me op dat bij rijden op LPG er een mooier, meer sonoor geluid mijn oren bereikt. Het laat zich nog het best omschrijven als een diepere brom. Ik kan daar in ieder geval erg van genieten.
Het zitcomfort is precies goed; ik stap in en uit zonder een centje pijn. Ook het 'ombouwen' van de auto om een fiets of andere grote pakketten via de achterklep in de auto te schuiven was even puzzelen, maar gaat inmiddels zeer soepel. En zelfs met de achterbank neer en een lading erin kan ik voor mijn 1m95 nog een goede zitpositie vinden. Met het afstellen van de airco/verwarming heb ik nog wat moeite om met name mijn handen op te warmen. De combinatie Stream (MP3) en telefoon (carkit) bevalt zeer goed, de navigatie op mijn telefoon en de Stream vind ik wat minder op elkaar aansluiten; er vallen soms lange stiltes na een aanwijzing vanuit de navigatie. Wat ik nog niet heb uit weten te vogelen is het afspelen van bestanden van mijn MP3-speler, via de AUX-IN aansluiting in de middenarmsteun, over de Stream. Ach, er moet toch iets te 'rommelen' overblijven, nietwaar?
De komende 165.000 km ga ik me nog wel vermaken in deze automobiel!