O1 Demarrage met LPG?

Hoi,

Afgelopen weken voor het eerst met de Superb op vakantie geweest. Conclusie: perfecte auto voor de afstanden die ik rijd, echter met de hele familie + kampeerspullen erin kom ik laadruimte tekort.

Eigenlijk wil ik dus terug naar de mij vertrouwde O1 of O2. Ik wil niet leasen (kan wel, maar heb geen zin in bijtelling). De O1 is nog als demarrage leverbaar, lijkt mij erg interessant, maar is er niet als diesel. Wie heeft er ervaring met deze auto met LPG G3 en is dit via PON/Skoda leverbaar?
 

Wallie

Lid
Was ja, maar volgens mij zat daar nog geen eens een roetfilter op, dus per 1 jan dit jaar is die verdwenen.
 
Hallo,

Ik heb jaren met een o! uit 2001 op LPG gereden, probleemloos en goedkoop (LPG kost hier vlak over de grens 46 cent/ltr en de auto rijdt ca. 1 op 11)

Eind juli een Demarrage gekocht, omdat ik de O2 te duur vond en de O1 ruim, luxe, mooi en degelijk is en bovendien nu (nog) leverbaar was voor ng geen 18 mille. Men stopt nog dit jaar met de productie begreep ik van de dealer.
Weer voor LPG gekozen. Echter, door levertijden pas eind september inbouw. Inbouw loopt via de importeur en valt dus geheel onder de garantie. Dus 2 jaar op de auto en 2 jaar op het gas, volledig gehomologeerd. Hoe kan het beter zou ik zeggen.

Kortom, ik kan het je alleen maar aANRADEN.
 
Hallo,

Ik heb jaren met een o! uit 2001 op LPG gereden, probleemloos en goedkoop (LPG kost hier vlak over de grens 46 cent/ltr en de auto rijdt ca. 1 op 11)

Eind juli een Demarrage gekocht, omdat ik de O2 te duur vond en de O1 ruim, luxe, mooi en degelijk is en bovendien nu (nog) leverbaar was voor ng geen 18 mille. Men stopt nog dit jaar met de productie begreep ik van de dealer.
Weer voor LPG gekozen. Echter, door levertijden pas eind september inbouw. Inbouw loopt via de importeur en valt dus geheel onder de garantie. Dus 2 jaar op de auto en 2 jaar op het gas, volledig gehomologeerd. Hoe kan het beter zou ik zeggen.

Kortom, ik kan het je alleen maar aANRADEN.

Dankjewel, daar kan ik wat mee.
 

EdK

Forumguru
:) Dan moet ik geen tent meenemen, maar wel minimaal tien ruggen, t.o.v. de O1 Demarrage.

Ach als je 3 kinderen en een vrouw hebt dan zijn de eerste 5 ruggen al binnen !! toch ?? :laugh:

He je te koop aanbieding ff in het topic tekoop zetten en je 06 nummer zeker verwijderen !!
Reactie's komen via persoonlijke mail van het forum en daar pas je 06 geven !! Een ieder kan het forum lezen dus ook jou bericht !!

Succes met verkoop en aankoop van een andere ( we hopen ) Skoda
 
Van een Superb naar een O1 zal trouwens toch een behooorlijke stap zijn...
Zou eerst maar eens uiittesten of je dat "aankunt"
 
Ach als je 3 kinderen en een vrouw hebt dan zijn de eerste 5 ruggen al binnen !! toch ?? :laugh:

He je te koop aanbieding ff in het topic tekoop zetten en je 06 nummer zeker verwijderen !!
Reactie's komen via persoonlijke mail van het forum en daar pas je 06 geven !! Een ieder kan het forum lezen dus ook jou bericht !!

Succes met verkoop en aankoop van een andere ( we hopen ) Skoda

Heren Mods: mag deze tekst niet in mijn sig-file? Indien nee, dan haal ik 'm weg.

Verder over mijn nulzesnummer: niet zo paniekerig, hoor. Is mijn zakelijk nummer. Ik heb eig. nooit last van 'overbodige bellers'. Op marktplaats staat hij er ook gewoon bij.
 

van_der_P

Senior Member
Je kunt natuurlijk voor die enkele keer dat je op vakantie gaat met het gezin, ook kiezen voor een dakkoffer op je auto. Dat zou ik zeker overwegen.
Want zo'n O1 op gas heeft natuurlijk niet alleen voordelen. Er zullen ook wel nadelen aanzitten. Bijvoorbeeld waar laat je op een langere vakantierit je reservewiel. Of je moet de gok wagen en zonder opstap gaan.
Die overwegeningen moet je zelf maken.

Succes ermee
 
je hebt een punt
maar de kans dat je een kapotte band krijgt in die mate dat het niet met een spuitbus o.i.d. te repareren is of nabij je huis weegt m.i. prima op tegen de voordelen van die installatie
mijn ervaringen met Skoda op LPG zijn i.i.g. uitstekend
 
Je kunt natuurlijk voor die enkele keer dat je op vakantie gaat met het gezin, ook kiezen voor een dakkoffer op je auto. Dat zou ik zeker overwegen.
Want zo'n O1 op gas heeft natuurlijk niet alleen voordelen. Er zullen ook wel nadelen aanzitten. Bijvoorbeeld waar laat je op een langere vakantierit je reservewiel. Of je moet de gok wagen en zonder opstap gaan.
Die overwegeningen moet je zelf maken.

Succes ermee

Dat heb ik idd. overwogen, echter, waar laat ik de rest van het jaar die dakkoffer? Niet op m'n dak...
 
lijkt me niet echt fijn, zo'n dakkoffer
je bent eer altijd iets in kwijt en het is niet bepaald goed voor de aerodynamica
bovendien kost het GELD en dat willen Skoda-rijders liever niet uitgeven :-)

maar don't worry: zo'n enorme kofferbak als van de O1 krijg je (wij i.i.g.) ook gewoon helemaal vl!
 

van_der_P

Senior Member
Ben je niet bang dat je veel inlevert als je de Superb inlevert op de O1 Demarrage ?
M.a.w die Superb is toch meer waard dan die O1 Demarrage.
Of verkoop je de Superb zelf ?
 
Ben je niet bang dat je veel inlevert als je de Superb inlevert op de O1 Demarrage ?
M.a.w die Superb is toch meer waard dan die O1 Demarrage.
Of verkoop je de Superb zelf ?


Ligt eraan of de 1.8T in te ruilen is voor de S1. helaas is de S1 niet zo'n gewilde auto. Daar staat tegenover dat ik destijds voor mijn ingeleverde O1 van 8 jaar oud met 2 ton op de teller zo'n 6.500 terugkreeg, wat absurd veel was. Beetje lood om oud ijzer dus. Eerst maar eens orienteren. En ondertussen kan ik hem altijd te koop zetten, toch?
 
Bovenaan Onderaan