superpetur
Lid
Hallo allemaal,
Vanochtend in alle vroegte de "nieuwe" Octivia Ambiente Combi opgehaald. Een bijna onverdeeld succes. Prima comfort, rustig rijgedrag, geen piepje, kraakje of rammeltje. Wel even wennen an een Felicia, met als eerste "bonus" de spiegeling van de toerenteller en snelheidsmeter tov de "oude" situatie. Tsja, als je 11 jaar tegen hetzelfde hebt aangekeken, dan kijk je daar vreemd van op. Let je niet op, denk je hmmm 30.... in de 4de.... Dat zijn dan wel 3000 toeren, en da's wel heel veel voor in de 50km zones...... Afijn da's even wennen.
Toch gaat de O1 zsm terug naar de garage. de auto heeft een voorliefde voor rechtsaf slaan. Bij het stuur rechtuit wijket de auto af naar reechts, en da's niet echt een klein beetje. Door de stuurbekerachtiging merk je het amper, maar het zit er wel, en is mijn optiek niet echt veilig.
Andere leuke gadgets? Regensensor, cruisecontrol (als je um aanzet... ) airco en de Skoda symphony radio is ook niet echt slecht. Alleen jammer dat er geen speakers achterin zitten, daar moet ik nog wat op zien te vinden misschien. Misschien ook niet, als iedereen zo tevreden is, vind ik het 0ok best.
Geen minopunten verder? Mwagh... kleinigheden zoals leren omgaan met AB, nog niet weten of het ABS en ASR werkt, en wat de EDC nou precies is. Het instruciteboekje is daarin niet helemaal duidelijk vind ik. Het symbooltje voor ASR is hetzelfde als ESD.....
In het weekend de auto maar eens lekker met boekje in de hand beter leren kennen denk ik, maandag de verkoper bellen, en eens zien hoe snel ik terecht kan.
Tot nu toe een kleine 150 km gereden, voornamelijk snelweg en dan weet je toch nog niet hoe het verder werkt en gaat.
Maar afgezien daarvan, dit is een mooie luxe kar
Een klasse auto
MVG, Peter
Vanochtend in alle vroegte de "nieuwe" Octivia Ambiente Combi opgehaald. Een bijna onverdeeld succes. Prima comfort, rustig rijgedrag, geen piepje, kraakje of rammeltje. Wel even wennen an een Felicia, met als eerste "bonus" de spiegeling van de toerenteller en snelheidsmeter tov de "oude" situatie. Tsja, als je 11 jaar tegen hetzelfde hebt aangekeken, dan kijk je daar vreemd van op. Let je niet op, denk je hmmm 30.... in de 4de.... Dat zijn dan wel 3000 toeren, en da's wel heel veel voor in de 50km zones...... Afijn da's even wennen.
Toch gaat de O1 zsm terug naar de garage. de auto heeft een voorliefde voor rechtsaf slaan. Bij het stuur rechtuit wijket de auto af naar reechts, en da's niet echt een klein beetje. Door de stuurbekerachtiging merk je het amper, maar het zit er wel, en is mijn optiek niet echt veilig.
Andere leuke gadgets? Regensensor, cruisecontrol (als je um aanzet... ) airco en de Skoda symphony radio is ook niet echt slecht. Alleen jammer dat er geen speakers achterin zitten, daar moet ik nog wat op zien te vinden misschien. Misschien ook niet, als iedereen zo tevreden is, vind ik het 0ok best.
Geen minopunten verder? Mwagh... kleinigheden zoals leren omgaan met AB, nog niet weten of het ABS en ASR werkt, en wat de EDC nou precies is. Het instruciteboekje is daarin niet helemaal duidelijk vind ik. Het symbooltje voor ASR is hetzelfde als ESD.....
In het weekend de auto maar eens lekker met boekje in de hand beter leren kennen denk ik, maandag de verkoper bellen, en eens zien hoe snel ik terecht kan.
Tot nu toe een kleine 150 km gereden, voornamelijk snelweg en dan weet je toch nog niet hoe het verder werkt en gaat.
Maar afgezien daarvan, dit is een mooie luxe kar
Een klasse auto
MVG, Peter