Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

harry123

Actief lid
In veel auto's met ingbouwde navigatie zit volgens mij een soort 'nachtstand', c.q. een stand dat je rust aan je ogen hebt. Als ik niet op navigatie hoef te rijden en het is donker, zet ik het liefst zoveel mogelijk lichten uit of dim deze zoveel mogelijk. Ik denk dat zo'n optie ook op de O3 zit (heb de auto nog niet) maar ik vraag me af of je met VAGCOM ook de instellingen in deze nachtstand kunt beinvloeden? (Wat wel/niet verlicht is, met welke intensiteit etc.)
 

Canon-Eye

Forumguru
maar ik vraag me af of je met VAGCOM ook de instellingen in deze nachtstand kunt beinvloeden? (Wat wel/niet verlicht is, met welke intensiteit etc.
Zou dat niet stukken makkelijker werken met gewoon een instelwieltje voor de intensiteit, net als vroegâh? :jaja:
Dus 'on the fly', inplaats van ingewikkeld gedoe met computers en zo...
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Heb wel pech hè nog geen update mogelijkheden voor de O3 voor VAGCOM..en 99,9% zeker dat ik de 28ste me O3 niet kan laten tunen omdat ze de ECU van Bosch op de 16 TDI nog niet gekraakt hebben.... Ik denk dat ik een Belgisch biertje nodig heb van Joske die dag en een extra stukje taart
 
Laatst bewerkt:

CoesDoes

Forumguru
Ik ga er vanuit dat ze uiterlijk 27/9 klaar zijn, iedereen weet dat ze op die datum een keiharde deadline hebben staan vanwege de befaamde meeting de 28e in Varsseveld. :D
 

elephtera

Forumguru
Wat ik gezien heb is dat je een heleboel in kan stellen vanuit de columbus. Dus ook dag/nacht/auto stand. Inclusief scherm helderheid in 5 stappen van heel donker naar heel helder. Werkt uitstekend en geeft veel rust aan de ogen. Standaard staat hij trouwens op "dag"
 

Antera

Donateur
Klopt maar b.v. het MMI systeem wat erg lijkt op het nieuwe columbus systeem zouden er nog meer opties zichtbaar kunnen worden gemaakt. Keep searching
 

Antera

Donateur
Morgen krijg ik de volgende O3 binnen en heb ook net een nieuwe update van ross-tech dus dan gaan we eens kijken of we wat mogelijkheden hebben wat ik wel verwacht en heb gelezen dat er al de nodige mogelijkheden zijn. dus kijken of ik dat morgen even uitgebreid kan filmen en bekijken en testen
 

Antera

Donateur
Vandaag eindelijk eens wat kunnen spelen maar helaas is veel nog niet direkt bekent.

Wel kan ik de volgende zaken al aanpassen:

Needle Sweep
Gordelwaarschuwing
PDC laten weten dat er een trekhaak onder zit
PDC weergave in Display.

De rest word nog even zoeken en pluizen. Eventueel met de TVS meeting meer bekend
 

Flem_nl

Forumguru
Vandaag eindelijk eens wat kunnen spelen maar helaas is veel nog niet direkt bekent.

Wel kan ik de volgende zaken al aanpassen:

Needle Sweep
Gordelwaarschuwing
PDC laten weten dat er een trekhaak onder zit
PDC weergave in Display.

De rest word nog even zoeken en pluizen. Eventueel met de TVS meeting meer bekend
Is PDC weergave in display niet standaard? Als je de knop indrukt of in achteruit zet.
 

Antera

Donateur
Ik heb alleen gekeken wat ik aan en uit kan zetten. Zo te zien standaard maar wie weet ook niet bij andere uitvoeringen of wat dan ook
 

Flem_nl

Forumguru
Ik heb alleen gekeken wat ik aan en uit kan zetten. Zo te zien standaard maar wie weet ook niet bij andere uitvoeringen of wat dan ook
Ah ok. Eens kijken wat er nog gevonden kan worden. Zeker de gordels is ideaal. Heb ik nu ook omdat ik daar vaak een laptoptas op heb staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Ik heb het zo nergens terug kunnen vinden, maar wat zijn globaal de kosten voor dergelijke aanpassingen (per stuk, tijd, hoeveelheid?)?

Needle sweep is een leuk item. Verder zijn er al veel dingen in het scherm te regelen (niet gordels, denk ik, maar heb daar geen last van).
 

CDK

Forumguru
Ik heb het zo nergens terug kunnen vinden, maar wat zijn globaal de kosten voor dergelijke aanpassingen (per stuk, tijd, hoeveelheid?)?

Needle sweep is een leuk item. Verder zijn er al veel dingen in het scherm te regelen (niet gordels, denk ik, maar heb daar geen last van).
@Antera rekent bij meetings tot heden nooit iets, alleen maar als je bij hem in de werkplaats uitsluitend vagcom aanpassingen laat doen, dat is ook 1 van de redenen dat vrijwel iedereen het hem gunt om bijvoorbeeld verlagingsveren te monteren ;)
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Netjes.:) Ik kwam ergens een topic tegen over (on)kosten bij diverse forumleden, maar niet het hoe en wat.

Eibachs staan al even in bestelling.;)

Mogelijk volgt er binnenkort (voor of na de winterslaap) nog een setje KW V3 voor het blauwe broertje als het budget het toelaat.
 
Bovenaan Onderaan