Nut van de variabele koffervloer?

Flem_nl

Forumguru
In de laatste prijslijst staat volgens mij dat de omkeerbare mat vervalt bij het bagagepakket, ook in andere landen is de combinatie volgens mij niet leverbaar. Ik ga er maar vanuit dat de mat bij geen enkele auto met bagagepakket geleverd wordt.

Ik gebruik nu de optie mat onder de vloer met de rubberzijde naar boven en indien nodig klap ik de variabele vloer dubbel. Tot nu toe is dat voor mij voldoende, maar ben nog niet geheel tevreden met de combinatie, ik bedacht vrij snel dat de mat anders zou moeten zijn, je zou verwachten dat ze bij Skoda "Simply clever" een oplossing zouden hebben...
Denk dat de "Simply clever" oplossing al in de prijslijst staat! Omkeerbare mat niet mogelijk icm bagage pakket..... ;)
 
In Belgie hebben ze reeds lang een speciale Simply clever versie voor de variabele koffervloer.
Deze bevat echter eveneens een omkeerbaar koffertapijt en en deze speciale simply clever versie is volgens de garage identiek aan de gewone versie. Het zou om technische redenen zijn dat ze in het IT systeem een speciale versie hadden gemaakt...:fool:
 

CoesDoes

Forumguru
Nu zou het heeeel erg voor de hand liggen om daar een zuiderbuur gerelateerde opmerking over te maken...., maar
Ik zeg niks.... :shutup:
 

Flem_nl

Forumguru
Heb 'm ook "gekregen" van de dealer, ondanks het bagage pakket. @CoesDoes heb jij het scherm al los gekregen? Kreeg dat net samen met de verkoper niet voor los!
 

CoesDoes

Forumguru
Het is redelijk eenvoudig te verwijderen, als je de bank plat legt kun je vanuit de bagageruimte zien hoe hij los te schuiven is.

image.jpg
 

leo442

Forumguru
Op het filmpje is van 1.36-2.00 wél een originele passende mat te zien voor de dubbele laadvloer, zou dan toch leverbaar moeten zijn nietwaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

maarten77

Actief lid
Ik hoorde iemand op dit forum over dubbele vloer in de hatchback. Hij of zij heeft echter niet bevestigd dat het ook echt kan. Mijn dealer zegt: ik weet van niets.

Dus is er iemand die weet of dit kan??
 

Herman Janssens

Senior Member
Waarom zou ik mijn koffervloer niet lager kunnen zetten? De mat ligt op de koffrvloer net booven mijn reservewiel met de rubberen zijde naar boven. Daar kan ik altijd vuile en natte zaken op kwijt.
 
Stel je hebt een variabele koffervloer zonder rubbermat.
Op dat moment kan je perfect de koffervloer verhogen en verlagen. Wanneer je de koffervloer verlaagd raakt de "bovenste" vloer de "onderste" vloer.
Er is geen plaats meer tussen beide vloeren. Dus ook niet voor een rubbermat. Dat is de reden dat wanneer je de rubbermat "onder" de bovenste vloer legt, deze vloer niet meer naar beneden kan.
 

tha a

Senior Member
Ik heb ook de variabele kofferbakvloer en deze ligt na 1 bezoek aan de intratuin al vol met aarde en andere rommel. Zit er toch over te denken om onder de dubbele vloer de losse rubbermat of de veloursmat te leggen. Volgens mij zijn deze nl dunner dan de omkeerbare mat. Kan iemand mij dat bevestigen die bv de veloursmat heeft?
Anders rij ik van de week naar de dealer en ga t gewoon proberen...
 

Chateau Rouge

Senior Member
Oud topic :)
Bij mijn variabele kofferbakvloer is er een plastic onderdeeltje afgebroken.
De houten platen zitten d.m.v. een metalen asje (ca. 6mm, vlak achter de achterbank v.l.n.r.) vast aan 2 plastic armpjes die het verstellen van hoge naar lage stand (en v.v.) mogelijke maken. De rechter hiervan is bij mij afgebroken :(. Volgens mij zijn links en rechts hetzelfde.

Iemand die z'n variabele vloer al zat is (of terug moet geven aan de lease)? Dan ben ik geinteresseerd! Contact met Skoda is inmiddels ook gezocht, ben benieuwd of het beugeltje los leverbaar is.
 
Bovenaan Onderaan