Nut van de variabele koffervloer?

Herman Janssens

Senior Member
Is de variabele koffervloer zijn 150 euro waard? Wat is het nut ervan voor de doorsnee autorijder? Is de kofferruimte zonder variabele koffervloer groter dan een met in normale positie? Of is de enige gimmick eraan dat de koffervloer gelijk komt met de achterdrempel en dat men er wat onder kan wegbergen? Hoe hoog is die ruimte onder die variabele koffervloer?
 

EdK

Forumguru
Nut van de variabele vloer is voor de getrouwde man van levensbelang zolang de vrouw er geen weet van heeft.
Dan heb je namelijk eindelijk je eigen ruimte om je eigen spullen in mee te nemen met vakanties en worden deze ruimte dus niet geclaimd door de vrouw voor de meest onzinnige dingen.

En dus ook altijd pas bestellen als de vrouw er niet bij is, en er voor zorgen dat bij oplevering van de wagen en vrouw is mee dat de dealer daar geen uitleg over geeft of er uberhaupt over spreekt
 

CDK

Forumguru
haha geniaal EdK :)

de kofferruimte is kleiner, de dubbele bodem neemt immers ook plaats in, voordeel is dat je minder diep over je 'drempel' heen hoeft te tillen én dat je spulletjes uit het zicht kan opbergen, nadeel is dat je minder makkelijk bijvoorbeeld grote koffers kan vervoeren, wat in mijn vorige S2 zonder dubbele bodem makkelijk pastte, moet ik nu passen en meten, soms zelfs de hoedenplank verwijderen, de keren dat ik veel ruimte nodig heb zijn nihil, dus heb er geen spijt van, het grootste gedeelte van de tijd heb ik er voordeel van.

ik schat dat de ruimte tussen de laadvloer en de dubbele bodem een cm of 10 is


greetz Corné
 

andrehj

Forumguru
Ik heb het idee dat de koffer met dubbele vloer zelfs groter is:
- Ik heb alleen de rails, en geen dubbele vloer. Omdat de rails hoogte innemen, is mijn gehele vloer daartussen opgevuld met een ca 4 cm dikke laag schuimplastic. (Voordeel daarvan is dan weer dat er ook een 225 mm breed reservewiel in past, maar dat heb ik toch niet nodig)
- Volgens mij zit dit schuim er niet als je de variabele vloer hebt (maar ik weet dat niet zeker, Corné, klopt dit?), wat dus zou betekenen dat je koffer groter is, als je de variabele vloer er maar even uit trekt.

Dit laatste zou dan de "vakantiestand" zijn, terwijl je de rest van het jaar gewoon met die variabele vloer rond rijdt.
 

CDK

Forumguru
@Andrehj, dat is gedeeltelijk waar, echter die afdekplaat van de dubbele bodem rust op een frame waardoor de laadvloer smaller wordt, ga je dus 2 grote koffers plat naast elkaar leggen, dan liggen die over dat frame heen en dus niet vlak, daarom is het bij het vervoeren van grotere objecten minder praktisch

greetz Corné
 

Thorgal

Forumguru
Ik heb de variabele laadvloer gekozen om de boodschappen tassen beter vast te kunnen zetten.
Laadvloer half open klappen en "stangen" plaatsen in de uitsparingen die in het onderste gedeelte zitten. Je hebt dan alleen niet meer je eigen plekje zoals door EdK goed had bepleit ;)
Dit omdat er in de octavia III geen rails zit (deze is me erg goed bevallen)
 

Rem82sch

Senior Member
Ik heb een dubbele laadvloer. Ik gebruik de vloer vooral om spullen erin te leggen die ik toch graag bij me heb maar die anders rondslingeren in de kofferbak.
Ik gebruik de vloer ook wel eens voor het uitschuif afdekzeil (combi) er in te leggen als ik wat grotere spullen vervoer.
Wat ligt er bv nu onder de vloer een grote deken om toch de spullen te kunnen afdekken.
 

Bakkertje

Forumguru
Er is wel een keerzijde EdK, zonder bodem kunnen er 2 kratten bier op elkaar in de kofferbak, met dubbele laad bodem gaat dat niet..
 
Wij hebben in onze 2e auto (VW Golf Variant) een dubbele laadvloer. Erg handig voor je krasstraat spullen (handdoek, interieurspray, velgenreiniger etc). Daarnaast past het rolgordijn erin, mijn gereedschapsetje voor de fietsendrager etc. Slingert het niet door de wagen. Ideaal. Je kunt idd iets minder hoog stapelen tijdens de vakantie, dus een goede reden om de verhuisdrift van vrouwlief tijdens iedere vakantie te temperen. Scheelt weer een hoop sjouwen... ;)
 

Herman Janssens

Senior Member
Bedankt aan iedereen voor de leuke en ernstige reacties. Weerhoudt u niet om verder uw positieve en negatieve kritiek te spuien.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn de meeste redenen wel genoemd, alleen één heb ik er nog niet tussen gezien: audio-installatie onder de dubbele vloer, komt volgens mij toch ook regelmatig voor.
 

Rallye

Forumguru
Daarnaast past het rolgordijn erin

Bij de Octavia II past de kofferbakrollo niet onder de dubbele laadvloer. Verder raad ik de dubbele laadvloer van harte aan om alle al genoemde redenen. Ik heb hem bij mijn tweede Octavia weer gekozen.

Edit: verduidelijkt dat mijn opmerking ziet op de Octavia II, niet op de III.
 

RoelF

Forumguru
Volgens mij zijn de meeste redenen wel genoemd, alleen één heb ik er nog niet tussen gezien: audio-installatie onder de dubbele vloer, komt volgens mij toch ook regelmatig voor.

Bedoel je een zelfbouw audio installatie?
De subwoofer van het Canton systeem zit al netjes aan de zijkant van de koffer.


Hier goed te zien (vanaf 1:15)
Ik dacht in eerste instantie dat het baggage pakket wel handig zou zijn, maar ik had het nog niet goed gezien. Voor mij heeft het geen meerwaarde.
 

CoesDoes

Forumguru
Bij de Octavia past de kofferbakrollo niet onder de dubbele laadvloer. Verder raad ik de dubbel laadvloer van harte aan om alle al genoemde redenen. Ik heb hem bij mijn tweede Octavia weer gekozen.
Volgens mij zou dat wel moeten passen...
image.jpg

Bedoelt u dat de variabele koffervloer nodig is voor de bescherming van de subwoofer van het Canton-systeem?
Dat is niet nodig, de subwoofer zit links achter de linker wielkast, je zou eventueel wel extra subwoofers in de dubbele bodem kwijt kunnen als je daar behoefte aan hebt.
 
vind die vloer ook echt super handig.
nooit meer losslingerende spullen in de achterbak.
op de wintersport deed ik er op de heenweg een grote bootschappentas in ( wel even werk in en uitpakken)
op de terugweg ging er een hele sporttas in of onder eigenlijk
 

Cordoba

Forumguru
Ik bedoelde inderdaad zaken die mensen er zelf bijbouwen (ik dacht dat dat duidelijk was, maar blijkbaar niet), dat van die Canton subwoofer die achter het achterwiel zit, wist ik ook niet.
 
Bovenaan Onderaan