Nu al olie service?

Topic in 'Kodiaq' gestart door JOT, 25-11-2018.

1. CharlesTucker

CharlesTucker Forumguru

Gisteren eens even gekeken, auto is zo'n 6 maanden oud, 22.000 kilometer mee gereden, hij geeft voor een onderhoudsbeurt en olieservice hetzelfde aan, nog 8000 km te gaan, totaal 30.000km dus.

2. Rallye

Rallye Forumguru

Van mijn huidige auto heb ik nog nooit een melding gehad. Bij de vorige kreeg een een melding en kon dan een liter bijvullen. Meldt jouw auto bij minder niveaudaling?

3. Mali

Mali Forumguru Donateur

Geen idee ben nog van de oude stempel door regelmatig olie te pijlen.

oco1979, hemi24 en turboturbo vinden dit leuk.
  4. oco1979

oco1979 Forumguru

Voordeel van de huidige VAG motoren dat de melding wel vlug komt als je niveau te laag komt.
    Dagelijkse kost met oproepen om olie bij te vullen(assistance)
    We doen ook de volledige d'ieteren.
    30.000km is ook niet weinig.
    Vroeger waren de onderhoudsintervals kleiner en moest je bijna nooit bijvullen.
    Buiten die motoren die wel een slokje olie nodig hadden.

5. Sk_Hans

Sk_Hans Senior Member

Mijn Kodiaq krijgt volgende week ook zijn eerste (30.000km) beurt. Hij begon het zo'n 1500km van te voren al aan te kondigen. Volgende week dus longlife beurt. Vandaag even zelf de lucht en interieurfilters vervangen. Als ik het zelf doe, samen 20 euro en 15 min werk. Als de garage het doet, 110 euro. Maar het viel me wel op hoe vervuild ze allebei al waren. Dat heb ik bij vorige auto's nooit zo sterk gehad. Daar zag met name de luchtfilter er vaak nog bijna helemaal schoon uit.

6. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dan waren die filters wellicht minder effectief - je zou eens in je longen moeten kunnen kijken... ;)

7. andrehj

andrehj Forumguru

Bij 30.000 km al je luchtfilter vervangen lijkt me ook vrij vlot. Voor mij S2 hoefde dat pas bij 60.000 km, en toen ik die verving bleek dat eigenlijk nog helemaal niet zo nodig. Filter had best nog langer kunnen blijven zitten.

8. oco1979

oco1979 Forumguru

Filter even uitkloppen,kost ook geen rip om die zelf te vervangen. Elk zijn ding.

9. Kiko

Kiko Actief lid

Volgens mij was de eerste beurt max 30k of 2 jaar. Na deze beurt wordt het nog beter. Of een beurt of een jaarlijkse controle zonder olie. Rij je minder dan bv 20+k zou ik op jaarlijkse interval overstappen.

Laatst aangepast: 22-09-2019 om 10:03

Deel deze pagina