Normale Pegasus velgen of de L&K variant in antraciet

Welke Pegasus variant op de Superb Combi Business Grey

  • Normaal

    Stemmen: 17 32,7%
  • Antraciet

    Stemmen: 35 67,3%

  • Totaal aantal stemmers
    52

BBO

Senior Member
Ik heb vandaag bij toeval ontdekt dat de Rial Lugano look a likes zijn van de Pegasus velgen...

Ik zag een Honda Civic staan met Pegasus Antraciet Velgen. Er stond een Skoda Kodiaq naast. Toen ik dichterbij ging kijken waren het toch geen Pegasus maar velgen van het merk Rial.
 

BKD

Nieuw lid
hallo

Ik krijg binnenkort mijn superb 3 met 19 inch phoenix velgen, alleen niet de antraciet versie deze was niet leverbaar onder de ambition business weet iemand of het mogelijk is de velgen te spuiten zodat ze de uitstraling krijgen van de antraciet variant

en wat mag dit kosten
 

Bijlagen

  • 23490.jpg
    23490.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 17

RefleCs

Forumguru
Wat bizar. Velgen zijn in principe altijd los te bestellen. Heb ik met mijn pegasus ook gedaan. De 17" ers waar hij op kwam heb ik ingeruild tegen de antraciet pegasus. Officieel is die velg alleen leverbaar op de L&K.

Voor wat betreft spuiten heb ik geen idee.
 

CDK

Forumguru
@BKD, waar een wil is daar is ook een weg, de dealer moet de wielen dan los inkopen, maar daar hangt dan wel een extra prijskaartje aan.
Spuiten zou ik niet doen, ze zijn namelijk deels gepolijst, dus je krijgt nooit dezelfde look. Spuiten zal goedkoper zijn, maar poedercoaten moet je gemiddeld rekenen op 330 tot 400 euro pers set.
 

Okki

Donateur
Poedercoaten is mooi.....totdat er er een stukje afgaat....dan gaat het mis en moeilijker bjj te werken.
 

leon-cupra

Forumguru
Gewoon plastidip. Lekker goedkoop, gemakkelijk zelf te doen en ben je het beu, trek je het er gewoon af. Heb dit eens 1 keer als test gedaan op een velg, werkt prima.
 

BKD

Nieuw lid
#corne, ze zijn inderdaad wel leverbaar. maar ik moest een belachelijk bedrag bij betalen.

plast dip is geen optie ben ik bekend mee en kan ook door een schoonmaakmiddel dof worden. ik denk gewoon de voorkant afplakken (alle blanke delen) de rest dan antraciet spuiten.

mee eens heren?


of een set kopen....zag op e Bay ook een set
 

EdK

Forumguru
Poedercoaten is mooi.....totdat er er een stukje afgaat....
Om er een stukje vanaf te krijgen moet je echt wel erg gek doen hoor.
Ons bedrijf heeft veel aluminium / RVS producten die allen met poedercoating behandeld worden en die na 10 jaar nog gewoon staan met lichte krasjes maar zeker geen stukjes die er uit zijn.

In begin was er nog wel eens met de Aluminium voetplaten problemen daar die vastgezet werden met RVS bouten/moeren en ringen. Hierdoor ging het aluminium met het RVS reageren waardoor de coating loskwam.
Dit is nu verholpen met nylonring tussen Alu en RVS.

Dus tsja poedercoating op velgen heeft zeker mijn voorkeur tov velgen spuiten met verf en een laklaag erover...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BKD

Nieuw lid
#edk, maar kun je ook delen afplakken en dan de rest poedercoaten. om het gewenste resultaat te krijgen?
 

RefleCs

Forumguru
Bij mij op de offerte hoefde ik maar 600€ bij te leggen met inruil van de 17" velgen. Waarom al die moeite om je velgen te customizen
 

EdK

Forumguru
#edk, maar kun je ook delen afplakken en dan de rest poedercoaten. om het gewenste resultaat te krijgen?
Er komen bij ons wel eens zuilen / kasten terug die niet goed zijn voorbehandeld.
Leukste was dat er in de RVS kast die creme kleurig gecoat moest worden nog teksten stonden die men niet voldoende had verwijderd.
Kast kwam terug van coating bedrijf en de tekst kwam er doorheen.
Deze kast ging dus derhalve terug, waar men dan eerst de gehele laag heeft moeten verwijderen en hierna opnieuw heeft moeten coaten.
Men was hier niet echt blij mee....
 
Bovenaan Onderaan