Noodloop na schoonmaken gasklephuis

Tees

Donateur
T kan ook wel goed gaan inderdaad, maar dit soort experimenten laat ik liever eerst aan iemand anders om uit te proberen :D

Bovendien was deze schoonmaakbeurt al een megaverbetering, het zou me niet verbazen als dit in die 16 jaar nooit eerder gedaan is...
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Ed ook al aangeeft, als er een geschikte vloeistof gebruikt wordt (vaak weer in een aparte houder/bekerglas) waar de elektronica in gaat, die dan in de trilbak met water wordt gezet, dan gaat het chemisch wel goed, maar met zo'n trilbad loop je ook risico dat kleine scheurtjes in de print groeien, of dat solderingen los getrild worden.

Zo'n horlogeband in alcohol, of bijv. een bril geeft geen probleem, dat wordt alleen brandschoon.
 

EdK

Forumguru
Zo'n horlogeband in alcohol
Mijn complete Seiko ging er in hoor, draaiend en al !

Maar goed als scheurtjes groter worden of solderingen los komen dan moet je eigenlijk lij wezen, want dan is er al wat loos met het product en kun je de boel nu meteen verhelpen met de rest van het probleem
 

Tees

Donateur
Ik zou me ook zorgen maken over de tandwieltjes die erin zitten, als die tegen elkaar gaan soneren, is dat er ook niet goed voor. Kogellagers mogen bijvoorbeeld ook niet in een ultrasoon bad, daar kan je ze vakkundig mee verknallen.

En zo'n horloge is meestal waterdicht, dus ik denk dat er geen vloeistof en dus nauwelijks ultrasoon in het uurwerk komt.
 
Mijn Faabje liep ook niet lekker afgelopen week. Gisteren de egr en het gasklephuis even eruit gehaald en goed schoongemaakt. Na alles weer gemonteerd te hebben liep hij voor geen meter. Toerental schommelde flink en kon geen gas geven. Uitgelezen en kwam ook uit dat de druk onwaarschijnlijk was en een lekkage in het systeem. Hoorde ook een sis geluid en na goed zoeken bleek het gescheurde slang te zijn. Loopt van de achterkant van het blok naar de remdrukverdeler( grote ronde trommel ) Daar even een noodoplossing voor bedacht ( krimpkous erover en nog even extra vastgezet met een tierap) Loopt weer als een zonnetje. Heeft iemand een idee hoe die slang heet waar ik het over heb? Moet een nieuwe op maar kan het zo niet vinden. Fabia combi 1 (6y5), 2001
 
Bovenaan Onderaan