Nokia E50 icm af fabriek Bluetooth

• Onderwerp starter HeerlijkHelder
  • Startdatum

japiejo5

Actief lid
Dus als ik mijn Bluetooth uitzet,…zou ie het wel moeten doen? Right?
Alsof je er een telefoon in klikt zonder BT. Ik zal een foto posten vrijdag,…hoe het bij mij is gedaan!

H

HeerlijkHelder

ja dat is wat ik begrepen heb. Als het werkt dan vlieg ik gelijk naar de dealer
smile.gif

Wat mij betreft zit die houder er helemaal voor niets. Ik wilde juist een BT carkit omdat er dan geen telefoonhouder op het dashboard zou komen en zodat je niet bij elke telefoonwissel een nieuwe carkit moet kopen.

Ik kan gewoon via de Maxidot mijn telefoon besturen. Alleen duurt het wel lang om je hele telefoonboek door te scrollen om de juiste persoon te vinden...

Bij mij werkt het dus wel goed, alleen zit de houder er voor niets. Dit heb ik echter nu gebruikt om mijn brodithouder voor mijn TOMTOM op de plakken.

japiejo5

Actief lid
Afgezien van het feit dat ik het heel irritant vind om elke keer mijn telefoon te moeten zoeken wanneer ik bijv. een sms/telefoontje krijg,..vind ik het laden van de gsm in de auto ideeaal,..vergeet het nu elke keer thuis te doen,..zo ook op dit moment ligt mijn gsm vrolijk te piepen dat ie stroom te kort komt,...en ik moet nog de hele dag!

Wat ook lekker si,..je ziet wie er belt als je een houder hebt,...kun je er ook voor kiezen,..niet op te nemen!

Ik zou het wel heel fijn vinden wanneer ik mijn telefoonboek op de maxidot zou kunen zien,..stuk veiliger dan turen naar de houder.

H

HeerlijkHelder

Dat je ziet wie er belt in de maxidot gaat nu ook al goed. Althans, ik zie het nummer. Denk dat als via de houder de namen worden geladen ik ook de naam zie staan...

Hoe laat krijg je je wagen?

vdijk

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ravdlinde</font><hr />

Wat mij betreft zit die houder er helemaal voor niets. Ik wilde juist een BT carkit omdat er dan geen telefoonhouder op het dashboard zou komen en zodat je niet bij elke telefoonwissel een nieuwe carkit moet kopen.

[/ QUOTE ]

Doe jij nu iets met de houder ??
Is het mogelijk om deze te demonteren ?

japiejo5

Actief lid
gisteren mijn auto opgehaald: Erg blij mee,..spreekt voorzich; wat me wel dwars zit is het GSM/Maxiidot verhaal.

Mijn probleem: Het dus een c7-kw van Nokia er in zitten en daarbij een houder/ck voor mijn E50.
Ik had echt gehoopt mijn gegevens op het maxidot scherm te kunnen zien,...ik kan gewoon mijn scherm,..van mijn telefoon niet lezen. met alle gevaren van dien. baal ik echt een beetje van.,...hoe los ik dit nu op! Mijn mijn part koop ik een nw. telefoon,....maar dit gaat echt niet zo! ga mijn dealer zo even bellen wat de mogelijkheden zijn.

H

HeerlijkHelder

[piiieeep] man! Had gehoopt dat het allemaal zou passen en werken. Maak eens een foto hoe het er in zit als je wilt. Ben echt benieuwd. Zoals ik al zei, belachelijk dat Skoda hier niks aan / mee doet

japiejo5

Actief lid
Heb net de dealer gesproken,...Alleen als je de Carkit affabriek hebt,...en een 6310i of S55 (siemens)als telefoon hebt gaat dat dus lukken. Vooral het eerste deel is het lastigst,..daar doe je dus niks aan!
Het is wachten op de handige doe het zelfers die een koppeling weten te maken/verzinnen opdat je wel je MaxiDot kunt koppelen aan je gewone bluetooth.

Ga van de week even langs de dealer,..wellicht dat het verplaatsen van de houder voor mij uitkomst kan bieden.

Foto's komen,..even geduld,..woensdag krijg ik pas mijn DIGicam weer terug.

H

HeerlijkHelder

Nokia blijft beweren dat de E50 de nieuwe 6310 is. Misschien past deze wel gewoon op de houder en elektronika. Lekker een nieuwe auto bestellen maar dan wel voor al die tijd dat je er in rijdt dezelfde old school telefoon moeten gebruiken. Ik heb af fabriek carkit geintegreerd maar dan hebben ze ineens geen houder... waardeloos

japiejo5

Actief lid
ja dat zouden ze wel graag willen bij NOKIA denk ik. 6310i is nog steeds een gewilde telefoon. E50 heb ik ook gekozen op het meest 6310i look-a-like uiterlijk,

japiejo5

Actief lid
Goed even een update: Carkit (bluetooth gedeelte) werkt uitstekend,..cr-66 houder daarentegen helemaal niet lekker.
1x in de 4keer dat ik mijn telefoon in de houder plaatst,..slaat mijn telefoon helemaal op tilt,..gaat aan/uit/standby en weet ik niet wat allemaal. Moet m dan opnieuw opstarten om m weer werkend te krijgen. Nu wil ie helemaal niet meer en laadt niet eens meer op in de carkit.
Drama dus,...laatste nieuwe software op mijn telefoon geinstalleerrd,..mocht niet helpen. Nu de telefoon terug naar NOKIA,...3 weken wachten
frown.gif

Voorlopig dus weer mijn 6310i in gebruik,...
Als daar niets gevonden wordt,..moet het dus mijn houder zijn die niet goed is. Toch?

japiejo5

Actief lid
zit er over na te denken een cr-23 aan te schaffen en deze te vervangen voor de cr-66. Heb nog een 6021 van nokia liggen....prop ik die erin. Weet iemand of je dan simpelweg het houdertje kan vervangen zonder kabels te hoeven vervangen?

Wullum

Actief lid
Zal niet werken met E50.
Ligt aan meneer Nokia, in de nieuwere N en E serie telefoons ondersteunt Nokia plotseling het SAP (SIM Access Profile) of rSAP (remote SIM Access Profile) protocol niet meer. Dit geldt in principe voor alle Symbian Series 60 telefoons van Nokia.
Heel de gsm wereld houdt zich aan het SAP/rSAP protocol, behalve Nokia in haar oneindige wijsheid.
Nokia heeft een beetje Microsoft arrogantie overgenomen. Ofzo.

Ligt niet aan Skoda, exact het zelfde probleem heeft mijn collega met zijn N80 met een Opel Vectra met affabriek BT. Werkte nog wel met Series 30 (6310i etc), Series 40 (6230, 6822, 6021).
Ook op Audi en BMW fori kom je vlammende posts tegen dat dure E en N telefoons niet goed met de state-of-the-art boardcomputers-met-BT kunnen praten.

Zo'n beetje alle D automerkconcerns bouwen onderhuids een carkit van dezelfde OEM toeleverancier in, moet nog achterhalen welk merk.

japiejo5

Actief lid
Gistermiddag mijn E50 weer mogen ophalen bij de NOKIA store.
Wat was er mis;

- Elke "1e keer" na het opstarten, slaat de telefoon op tilt wanneer ik hem in de cr-66 zet.
- Vastloper(s)
- Gaat na het aanzetten, vaak meteen weer uit.

Nu dus telefoon weer opgehaald,...In de houder gezet,…….en HOPPA,..weer op tilt. #@*&amp;#@ - [piiieeep] ding.
Nu bedancht ik mij ineens dat het wel eens zo zou kunnen horen,…wellicht dat ie, “geïnstalleerd” wordt op zo’n moment,…want voor de rest werkt ie uitstekend eigenlijk.

Iemand ook ervaringen mee? Of moet ik mijn Carkit gaan “verdenken”

Bovenaan Onderaan