Nokia E50 icm af fabriek Bluetooth

  • Onderwerp starter HeerlijkHelder
  • Startdatum
H

HeerlijkHelder

Sorry sorry sorry, het zoveelste bluetooth topic. Ik heb gezocht maar niet gevonden wat ik zocht. Ik heb sinds gisteren een Nokia E50. In mijn octavia zit een bluetooth car kit af fabriek. Multi stuurwiel erbij, helemaal super zou je zeggen. Mooi niet. Ik krijg het niet aan de praat.

Om de haverklap is mijn verbinding weg en weer gevonden en weer weg en weer gevonden.. ik word gek van de piepjes
smile.gif
Als ik al verbinding heb laad die niet mijn adresboek naar de maxidot.

Het verhaal dat niet alle telefoons soepel hiermee werken is natuurlijk een beetje vreemd. In de 3 jaar dat ik deze auto heb heb ik natuurlij niet altijd dezelfde telefoon en ook geen telefoon die aan de maatstaven van Skoda voldoet. Iemand hier die het al aan de praat heeft gekregen met de E50? Tips?
 

SmurfForLife

Actief lid
Ikzelf heb ook de BT carkit van de fabriek, maar ik heb deze niet actief via mijn telefoon. Dus gewoon direct via de carkit. Geen problemen ermee. Allicht handig om eens te kijken wat er zonder BT gebeurd.
 

japiejo5

Actief lid
Hmmm, ik heb m ook besteld,..af fabriek + houder voor mijn E50...Hou m'n hart vast als ik dit zo lees.
 
H

HeerlijkHelder

ben benieuwd, het probleem is zelfs al dat er geen compatible houder zou zijn... Dealer heeft al contact met PON. Voor zover ik weet is de bluetooth versie op de E50 hetzelfde als de 7210 of 6210.. Vrij normale foons dus. Ik laat het wel weten als ik meer weet
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

ben benieuwd, het probleem is zelfs al dat er geen compatible houder zou zijn... Dealer heeft al contact met PON. Voor zover ik weet is de bluetooth versie op de E50 hetzelfde als de 7210 of 6210.. Vrij normale foons dus. Ik laat het wel weten als ik meer weet

[/ QUOTE ]

Maar begrijp ik nou goed dat je al een octavia had,..met BT CK,...en daarna pas een E50 hebt aangesloten? Met of zonder houder? Houder is volgens mij CR of CK-66 van nokia,..zou gewoon moeten werken. Succes,..let us know.
Misschien iets van een firmware update nodig ofzo?
 
H

HeerlijkHelder

Ja auto is geleverd met af fabriek blue tooth carkit met multi stuurwiel. Carkithouder zou later geplaatst worden zodra ik mijn nieuwe telefoon had. Dat is de E50 geworden. Volgens de dealert is er geen houder beschikbaar voor deze telefoon. Werking wordt ook niet gegarandeerd. Deze info heeft ie van Pon. Geloof er eigenlijk geen reet van. Zal deze houder hem eens aanraden. thanks
crazy.gif
 

will

Lid
Wat je zou kunnen proberen, is om via de Nokia site de laatste firmware controleren en desnoods je telefoon updaten.

Ik had soortgelijke problemen met gebruik van de e50 icm een Pioneer 55BT radio.
Na de update werkt dit vlekkeloos. Wellicht ook van toepassing op de af fabriek carkit ?
 
H

HeerlijkHelder

Toevallig afgelopen week de telefoon up to date gemaakt met de nieuwste firmware. Bluetooth connectie is geen probleem, het enige jammere nu nog is dat mijn adresboek niet in Maxidot wordt geladen. Dealer is druk bezig om juiste houder te vinden dan zou het allemaal moeten werken. Zou het echt zo'n groot probleem zijn hiervoor een houder te vinden?
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

Toevallig afgelopen week de telefoon up to date gemaakt met de nieuwste firmware. Bluetooth connectie is geen probleem, het enige jammere nu nog is dat mijn adresboek niet in Maxidot wordt geladen. Dealer is druk bezig om juiste houder te vinden dan zou het allemaal moeten werken. Zou het echt zo'n groot probleem zijn hiervoor een houder te vinden?

[/ QUOTE ]

welke houder heb je nu dan??
 
H

HeerlijkHelder

sorry, lees het bericht nu pas. Nu heb ik helemaal nog geen houder omdat Skoda geen houders heeft voor een E50. Dat melden ze ook pas als je je wagen al hebt he
smile.gif
 

japiejo5

Actief lid
ben ik toch benieuwd wat ik aanstaande donderdag ga ophalen,....als ze geen houder hebben dat houden ze dat erg goed stil....nogmaals zoek op cr-66 /ck66 van nokia,.hoppa there's your holder!!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

Toevallig afgelopen week de telefoon up to date gemaakt met de nieuwste firmware. Bluetooth connectie is geen probleem, het enige jammere nu nog is dat mijn adresboek niet in Maxidot wordt geladen. Dealer is druk bezig om juiste houder te vinden dan zou het allemaal moeten werken. Zou het echt zo'n groot probleem zijn hiervoor een houder te vinden?

[/ QUOTE ]

Wat de dealer mij verteld heeft is dat de houder voor de telefoon alleen maar functioneert als lader. Mijn nokia 6021 comminiceert prima met mijn BT carkit. Ik heb prive ook een Nokia6260. Bij deze telefoon kan ik ook niet mijn telefoonboek zien op de maxidot. Misschien ligt het aan de bluetooth versie in je telefoon....
 
H

HeerlijkHelder

Die houder past dus op de beugel die er af fabriek in zit? En sluit ook aan op de electronica van Skoda? Een houder alleen hoeft niet voor mij. Het moet wel werken allemaal toch. Ben erg benieuwd! Please let me know!
 

japiejo5

Actief lid
vreemd,dus een houder voor een 6021 is wel interactief met BT van Skoda,..maar een houder van een E50 niet? Vaag? er zit toch geen software in zo'n houder? En de software van de BT van nokia is toch veelal het zelfde bij de verschillende telefoons? Ik ben nu HEEL benieuwd wat ik nou donderdag er in heb zitten!!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

vreemd,dus een houder voor een 6021 is wel interactief met BT van Skoda,..maar een houder van een E50 niet? Vaag? er zit toch geen software in zo'n houder? En de software van de BT van nokia is toch veelal het zelfde bij de verschillende telefoons? Ik ben nu HEEL benieuwd wat ik nou donderdag er in heb zitten!!

[/ QUOTE ]

ik heb geen houder... Die kost 189 Euro en het enige wat het toevoegt is dat de telefoon ook wordt opgeladen. En ik vind 189 Euro erg veel voor een telefoonoplader..
er zit bij mij dus wel zo'n beugel waar de telefoonhouder op gemonteerd zou kunnen worden. Alle communicatie tussen Nokia en Skoda vinden plaats met blauwtand en dat werkt bij mij erg goed.
 

RSTDI

Actief lid
Liggen deze problemen bij het gene dat er bij de nieuwe toestellen BT 2.0 gebruikt wordt?
ik heb zelf 2 Nokia toestellen de 6230i en de 5500 sport,
en vooral de laatste geeft met al mijn BT producten problemen. In mijn Skoda, met het originele Nokia oortje en met de BT carkit in onze Audi TT.
Terwijl de 6230i nergens last van heeft.
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ravdlinde</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

vreemd,dus een houder voor een 6021 is wel interactief met BT van Skoda,..maar een houder van een E50 niet? Vaag? er zit toch geen software in zo'n houder? En de software van de BT van nokia is toch veelal het zelfde bij de verschillende telefoons? Ik ben nu HEEL benieuwd wat ik nou donderdag er in heb zitten!!

[/ QUOTE ]

ik heb geen houder... Die kost 189 Euro en het enige wat het toevoegt is dat de telefoon ook wordt opgeladen. En ik vind 189 Euro erg veel voor een telefoonoplader..
er zit bij mij dus wel zo'n beugel waar de telefoonhouder op gemonteerd zou kunnen worden. Alle communicatie tussen Nokia en Skoda vinden plaats met blauwtand en dat werkt bij mij erg goed.

[/ QUOTE ]

okok,..maar er zijn dus houders waarbij het wel wordt ondersteund,...schiet mij maar in de kerstverlichting,...maar als het probleem ligt in de Bleutooth 2 richting,...waarom zijn de skoda bt's dan nog niet aangepast,....lijkt mij niet te verkopen,..vooral nu er zoveel verschillende modellen op de markt zijn,...

Meen mij iets te herrinderen in de folder van de O2-BE dat er alleen houders voor de 6310i/s55 waren,...klopt dit nog!? Nee toch,..dat zijn toestellen van bijna 8 jaar oud!
 
H

HeerlijkHelder

De originele houders die skoda plaatst vervangen de bluetooth verbinding dus dan heb je eigenlijk een gewone geintegreerde carkit. Ook wordt dan wel je telefoonboek geladen en kun je je stuurbediening gebruiken voor bladeren door je foonboek enzo
 
Bovenaan Onderaan