Nokia CK-7W inbouw in O2?

Timothee

Actief lid
Hoi,

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het zelf inbouwen van een Nokia CK-7W Bluetooth carkit in een Octavia II?
Ik zit eraan te denken om zo'n carkitje via e-bay aan te schaffen en die na levering van mijn O2 in te bouwen.

Een vriend van mij heeft zo'n carkit onlangs in zijn BMW 3-serie ingebouwd en is er een dag mee bezig geweest om het allemaal perfect in te bouwen.
Nu vind ik het niet zo'n probleem om er een dag voor uit te moeten trekken, maar dan moet het resultaat ook bevredigend zijn. Heeft iemand ervaring hiermee? Is het makkelijk in te bouwen in een O2? Is het snel duidelijk hoe het dashboard in elkaar zit? Uit elkaar halen lukt meestal wel, maar het moet ook weer fatsoenlijk in elkaar gezet worden /forum/images/graemlins/smile.gif

Ik hou me aanbevolen voor tips & trucs.

richyk

Actief lid
Superlink Dey, hier hebben knutselaars als ik wat aan /forum/images/graemlins/cheer.gif Voorlopig heb ik m'n O2 nog niet maar ik weet wel hoe die uit elkaar moet !

sunnyboy

Senior Member
En ook weer in elkaar??? /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

higgy

Forumguru
Prima link! Lekker duidelijk.
Ik heb de CK7W ook in mijn O2. De koppelkast is op mijn verzoek weggebouwd achter de handschoenenkast. Daar zit ie mooi uit het zicht EN alle aansluitingen (antenne e.d.) liggen daar al af-fabriek klaar!
Ik heb geen houder voor de Nokia erbij genomen, vandaar dat mijn set CK7W heet. Neem je hem met houder dan heet de set CK7W-15S. Let daarop voordat je je bekoopt op Ebay.

Het draaiknopje van de CK7W zit aan de basis van de schakelmanchet, aan de voorzijde. Microfoon thv. de voorste plafondverlichting (niet ideaal, merk ik) en losse luidspreker zit bij voeten passagier, grotendeels uit het zicht. Uitstekende verstaanbaarheid.

Losse luidspreker? is die dure nokia Kit dan niet eens integreerbaar met het bestaande (Nexus) audiosysteem?

Damn, da's slecht nieuws. Mijn carkit is ook al besteld.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: greggdw</font><hr />

Losse luidspreker? is die dure nokia Kit dan niet eens integreerbaar met het bestaande (Nexus) audiosysteem?

[/ QUOTE ]Geen idee. Niet iedereen heeft een Nexus.
Ik heb een VDO MR6000/MS5000 en wil de telefoon niet eens via dat systeen of de audioluidsprekers hebben lopen.

MMM

Lid
Bij mij heeft de dealer het ingebouwd en aangesloten op mijn VDO navigatie. Werkt onder het rijden op zich prima, maar er kleven ook wel wat nadeeltjes aan.

1. Als je het contact niet aan hebt moet je de radio handmatig activeren anders heb je geen geluid.
2. Heb je de telefoon in de lader staan en de auto even uit gezet dan staat je volume op "0"

Ideaal is de activatie-knop met volume regeling die je op iedere gewenste plek kunt plaatsen.

De microfoon bij de voorste binnenverlichting is inderdaad een ramp zodra je boven de 80 a 90 km per uur rijdt. Ik krijg continu klachten van bellers dat er zoveel geruis is en ik zover weg klink. Bij mijn vorige auto had ik de microfoon me een knijpertje aan de bovenzijde van de zonneklep zitten. Bij telefoneren even de klep iets (25 a 30*) naar beneden en nooit last van ruis of onverstaanbaarheid.

Bij de eerste beurt laat ik het weer direct in zo'n situatie veranderen.

Timothee

Actief lid
Bedankt allemaal voor de input!
Die beschrijving voor de iPOD aansluiting is weliswaar helder, maar maakt mij ook duidelijk dat ik het wellicht beter aan de dealer kan overlaten. Ik durf echt niet mijn nieuwe auto helemaal uit elkaar te halen /forum/images/graemlins/smile.gif

By the way MMM: heb je foto's van jouw O2? Ik zie dat jij, als een van de weinigen, Graham Achat bekleding hebt. Ik heb dat ook besteld en ben alweer vergeten hoe het er ook alweer uitziet /forum/images/graemlins/smile.gif

is een los blokje dat eenvoudig tussen de isostekker gezet kan worden.
wel een prijzig blokje trouwens als je niet wilt dat de telefoon en radio iedere keer uit gaan bij uitschakelen contact haal je toch eenvoudig de geschakelde stroom er af en maakt daar een continu van

Reizende

Actief lid
Overweeg ook eens een Parrot carkit! Mooi systeem, en geluid gaat perfect over de speakers. Voordeel hiervan is dat je hem met alle Bluetooth telefoons kunt combineren.
Kan uit ervaring vertellen dat het erg goed werkt met een Nokia. En de inbouw is redelijk eenvoudig.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

Overweeg ook eens een Parrot carkit! Mooi systeem, en geluid gaat perfect over de speakers. Voordeel hiervan is dat je hem met alle Bluetooth telefoons kunt combineren.
Kan uit ervaring vertellen dat het erg goed werkt met een Nokia. En de inbouw is redelijk eenvoudig.

[/ QUOTE ]

Goeie tip...zag een Parrot CK-3000 bij Halfords, dus wellicht dat ik daar ook eens wat verder naar ga kijken.
Vraag me alleen af hoe de ontvangst van die Parrot is aangezien je niet apart een antenne hoeft aan te sluiten.

Wat ik mij ook afvraag, maar dat geldt ook voor die Nokia carkit, is of het in mijn geval handig is om hem via de speakers van de autoradio te laten lopen. Ik gebruik mijn privé telefoon nl. tevens als TomTom Mobile navigatiesysteem en ik wil natuurlijk niet dat de instructies van TomTom continu via de speakers doorgegeven worden waardoor ik geen radio meer kan luisteren (omdat ie die dan mute). Vraag me even af hoe dit precies werkt...of de carkit pas actief wordt, en dus mute, zodra een gesprek binnen komt.

richyk

Actief lid
Timothee, je laatste opmerking is juist ! Carkit gaat pas werken bij binnenkomend of uitgaand gesprek.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Timothee, je laatste opmerking is juist ! Carkit gaat pas werken bij binnenkomend of uitgaand gesprek.

[/ QUOTE ]

Ok, thanx. Dan is het dus wel handig om hem via de speakers aan te sluiten /forum/images/graemlins/smile.gif
Vraag me alleen af of je TomTom erdoor hoort als je gaat bellen....mijn SIM-kaart is nog niet actief, dus heb dat nog niet kunnen proberen.

Ik ga eens serieus kijken naar dat Parrot alternatief.

richyk

Actief lid
Ik zal het een dezer dagen wel ff voor je testen ! Ik heb een Qtek 9100 met TT Mobile i.c.m. een Parrot in m'n bedrijfswagen en kan wel een route invoeren en tegelijk ff bellen. Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet !

Timothee

Actief lid

Ik zal het een dezer dagen wel ff voor je testen ! Ik heb een Qtek 9100 met TT Mobile i.c.m. een Parrot in m'n bedrijfswagen en kan wel een route invoeren en tegelijk ff bellen. Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet !

[/ QUOTE ]

Alvast bedankt voor het testen! Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Ik heb eens wat info verzameld over die Parrot CK-3000 carkit en dat ding ziet er wel interessant uit. Alleen vraag ik me af waarom ik deze beter zou kunnen nemen dan de Nokia CK-7W aangezien ik Nokia toestellen heb. De Parrot is erg makkelijk in te bouwen zag ik...wellicht dat dit doorslaggevend is.
Overigens ga ik mijn dealer vragen of hij de carkit kan inbouwen voor me bij aflevering.

Ik las op de site van Parrot dat je max. 3 toestellen kunt pairen en max. 1 tegelijk kunt gebruiken. Ik heb twee toestellen, dus die zou ik beiden kunnen pairen, maar ik vraag me af wat er gebeurd als je met het ene toestel aan het bellen bent en het andere toestel gaat ook over. Heeft iemand hier ervaring daarmee?

richyk

Actief lid
Je kunt inderdaad drie toestellen pairen met een Parrot maar niet gelijktijdig, je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken !

Timothee

Actief lid

Je kunt inderdaad drie toestellen pairen met een Parrot maar niet gelijktijdig, je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken !

[/ QUOTE ]

Dat zal bij die Nokia carkit wel niet anders zijn vermoed ik.
Dan moet ik toch eens gaan bedenken hoe ik dat praktisch oplos. In principe heb ik mijn zakelijke toestel meer nodig voor gesprekken in de auto dan mijn privé toestel. Dat gebruik ik met name voor navigatie doeleinden. Echter...als ik daarop gebeld wordt, moet ik dat toestel wel via de carkit kunnen gebruiken (op zich niet zo'n ramp als ik dan eerst het andere toestel moet disconnecten als dat makkelijk kan). Als je dus makkelijk kunt switchen vind ik het geen probleem. Op zich niet zo vreemd dat je geen twee toestellen gelijktijdig kunt gebruiken want dan krijg je twee gesprekken door elkaar /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan