Nokia CK-7W inbouw in O2?

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superrrrrrb</font><hr />

als heerlen niet zo ver weg was kon ik het voor je doen /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Mocht het nodig zijn, dan kom ik wel een keertje naar Enschede /forum/images/graemlins/smile.gif Ben er de laatste tijd vaker in de buurt geweest voor het werk maar dat project is helaas net afgerond.
 

Wullum

Actief lid
Monteer je microfoon vooral níet op de A-stijl, geeft [piiieeep] geluidsresultaten (veel ruis etc.) Op de binnenverlichting boven je spiegel is veel beter, ik spreek uit 7 jaar ervaring (2 x Golf IV, 1 x O2).
 

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wullum</font><hr />

Monteer je microfoon vooral níet op de A-stijl, geeft [piiieeep] geluidsresultaten (veel ruis etc.) Op de binnenverlichting boven je spiegel is veel beter, ik spreek uit 7 jaar ervaring (2 x Golf IV, 1 x O2).

[/ QUOTE ]

Ok, bedankt voor de tip. Dan maar wat meer moeite nemen om het kabeltje tot de binnenverlichting te krijgen /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Even dit draadje misbruiken voor een vraag over mijn vandaag geïnstalleerde Parrot CK3100.

st12-int.jpg


Heb inmiddels netjes alle stemcommando's ingesproken en begrijp uit de (erg summiere) handleiding dat je eerst de naam van de contactpersoon moet uitspreken en dat je daarna nog een pieptoon hoort als er twee of meer nummers bij dat contact horen, waarna je door het uitspreken van 'thuis', 'werk' etc. het nummer kunt kiezen dat je wilt.

Maar wat gebeurt er? Ik spreek de naam van mijn liefje uit, hoor daarna de Parrot-dame 'voorkeur' zeggen, waarna meteen de mobiel van mevrouw Dutch wordt gebeld. Maar ik wilde het vaste nummer bellen!

Al zitten grasduinen in het instellingenmenu van de Parrot, maar ik kan zo gauw de oplossing niet vinden. En zoals gezegd, aan die handleiding heb je ook niet zoveel...
 
de nokia carkit heeft het zelfde probleem het begint al met het feit dat je nooit de zelfde geluids omstandigheden hebt het klinkt misschien raar maar inspreken met veel geluid [windgeruis] geeft je een groter beriek binnen het gesproken woord het luisterd dan niet zo nauw
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja, dat begin ik inmiddels te merken...

Maar spraakherkenning lijkt me wel essentieel in het veilige gebruik (vergelijk de sneltoetsen op de telefoon zelf, die je in een normale carkit gebruikt). Want de bediening via wieltje plus scherm is wel duidelijk, maar een stuk omslachtiger.

Voor iemand die een ouderwetse CARK91 gewend is, ben ik nog niet overtuigd van de voordelen (zo die er al zijn) van een Bluetooth-carkit.
 
Nou Dutch, ik heb ook de CK 3300 (GPS) en ik ben dat wel.
Voicedail werkt bij mij perfect. (Heb het rijdend ingesproken) en het probleem met "voorkeur" ken ik niet. Het kan te maken hebben dat je in je Nokia aan hebt gegeven dat een bepaald nummer "als standaard" dient te worden gezien. Dat kan volgens mij met bepaalde nokia's.

Kijk daar eens naar.
 

Dutch4x4

Senior Member
Aha, het kan dus ook de schuld van de Nökia zijn. /forum/images/graemlins/grin.gif

Okee, zal ik naar kijken!

De voicedial werkt op zichzelf wel bij mij, zelfs met stilstaand ingesproken opdrachten, alleen dus dit rare dingetje.
 

Dutch4x4

Senior Member
Die heeft 't prima gehouden tot deze week. Nu wordt hij als duosimtoestel uit de vaart genomen, met dank voor bewezen diensten.

Misschien dat we nog een ruil doen (mevrouw Dutch de 6310, ik haar 6210), want dan heeft zij een toestel dat ook met de Parrot overweg kan, terwijl ik een toestel heb waarmee ik in de Skoda kan stappen.

Had natuurlijk al eerder gekund, maar we komen steeds niet toe aan het omwisselen van telefoonboeken. Terwijl het toch een koud kunstje is.

Weer on-topic:

Even gekeken in de 9300 naar voorkeuren, maar ik kom alleen voorkeur-e-mailadressen tegen. Misschien is 't wel een Outlook-instelling, zoals je ook voorkeuradressen hebt, en is die voorkeursinstelling meegesynchroniseerd naar de 9300. Er zijn wel meer contactzaken die je niet ziet in de 9300, maar die wel zijn meegekomen uit Outlook.

Zal er morgen op de zaak eens induiken.

En nog iets om snel te doen: voicemail als spraakopdracht invoeren. Want in de auto naar je toestel grijpen om snel 1233 te draaien is ook zo armoeiig. /forum/images/graemlins/grin.gif

Tot slot: hoe is de geluidskwaliteit bij jouw 'ontvangers'? Die van mij klagen over slechte verstaanbaarheid en een hol geluid, terwijl de CARK91 volgens hen altijd glashelder was. Heb 't microfoontje (zit bij de leeslampjes) al naar me toe gedraaid, maar dat leverde niet echt de gewenste verbetering op.
 
Wat betreft geluid heb ik geen klachten gehad. Het zal ongetwijfeld anders (en misschien wel wat minder/holler) klinken dan de 'good old' CK91. Maar ja.. niet elke verandering is een verbetering. En dat van de voicemail moet ik ook maar eens gaan doen.
Bij mij praat de Parrot trouwens ook terug, d.w.z. op moment dat iemand belt die met spraak opgeslagen staat wordt dat afgespeeld.

Ik begrijp alleen nog niet het nut en de zin van hem commando 'ophangen'.
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja, dat terugpraten is wel handig, dan weet je meteen dat de spraakherkenning is gelukt.

Ik heb de microfoon inmiddels helemaal naar mij toegestuurd (stond naar het midden gericht) en dat heeft de boel wel verbeterd. Meepraten door een eventuele passagier is daarmee wel onmogelijk geworden, maar ik zit de meeste tijd toch alleen in de ST. Beter één goed verstaanbare inzittende dan twee slecht...

Wat de zaak in mijn geval bemoeilijkt, is volgens mij de behoorlijke omgevingsherrie boven de 100 km/u. De ST mist node een zesde versnelling; bij 130 zit je al op 4000 toeren en dat maakt best wel wat lawaai...
 
Het zal hem wel in de toeren zitten dan, 'ik' maak er ca. 2800 bij diezelfde snelheid.

En het microfoontje kan je toch draaien? Bij mij zit ie met een kogelkop bevestiging vast. Mocht het nodig zijn tenminste.
 

Dey

Actief lid
Ik heb de Carkit Nokia CK-7W al een tijdje in de auto ingebouwd zitten met de microfoon aan de A-stijl. Echter klagen degene die ik bel dat mijn verstaanbaarheid een stuk slechter is dan toen deze carkit in mijn Peugeot 206 zat.
Waar hebben jullie de microfoon zitten?
 
Bij mij zit deze op de binnenverlichting, zoveel mogelijk naar mij toe geplaatst. A-stijl is goed voor een zwanenhals, niet voor een 'plak'microfoon.
 

Dutch4x4

Senior Member
F*k, de Parrot is nu al keduuk.

Sinds gisteren is mijn Nokia 'niet verbonden', terwijl ik niks aan de instellingen van beide apparaten heb veranderd. Zojuist alles nog eens opnieuw ingesteld, zelfde effect:

Ongeveer een milliseconde de melding 'Netwerk OK', daarna meteen 'Niet verbonden'.

Apparaten zijn gepaard, Bluetooth-verbinding is geaccepteerd, dus wat kan er mis zijn?

De eerste keer dat ik het gisteren had, was het nog te herstellen door het contact af te zetten en de Parrot opnieuw te laten opstarten. Nu niet meer.
 

Dutch4x4

Senior Member
Laat maar weer... /forum/images/graemlins/grin.gif

Lag niet aan de Parrot, maar aan de Nokia. Ik ging nog wat andere functies testen en toen bleek e-mail door een systeemfout ('vol geheugen', nou echt niet) ook niet te werken.

Accu er even uit, verse reboot en tada...

Kortom, sorry voor deze overbodige mededeling. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ach, je moet maar zo denken: alle ezels die dit lezen, stoten zich straks tenminste niet aan dezelfde steen. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Man, ik blijf in gevecht met die spullen. Terwijl ik dus allesbehalve een gadget-n00b ben.

Nu weer dit: om er zeker van te zijn dat het niet aan de Parrot lag, had ik - voorafgaande aan het lumineuze idee van een reboot - de Nokia op de Parrot gewist en weer opnieuw aangesloten. Later lees ik in de handleiding dat daarmee het hele telefoonboek op de Parrot ook wordt gewist...

Dus ik mij met tegenzin zetten aan het één voor één opnieuw overzetten van de contacten, want bij een 9300 kan het niet met het hele telefoonboek tegelijk. Gaat het niet! /forum/images/graemlins/frown.gif

Zegt de Nokia: geen beschikbare apparaten gevonden. Terwijl ik een geaccepteerde gepaarde verbinding heb - stáát gewoon in de Nokia - en gewoon over de carkit kan bellen, handmatig. En terwijl op een krek eendere manier contacten overzetten vorige week nog wel ging.

Zucht...

Instabiele meuk ook.
 
Bovenaan Onderaan