Nog geen Skoda, maar misschien deze week

Dr Low

Lid
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marko Bastiaanse en kom uit Halsteren.

Ben momenteel aan het kijken voor een Octavia Combi Elegance uit 2006 met 179000 op de teller.

Ik ga donderdag bij het bedrijf kijken.

Kunnen jullie me wat info geven omtrent onderhoud, en bij welke km.stand de distributieriem vervangen moet worden?

En kennen jullie het bedrijf kemkes auto uit Zijderveld?

ALvast bedankt, Marko

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Marko,

Distributieriem moet al vervangen zijn.
Hopelijk heb je het onderhoudsboekje erbij straks mocht je deze O2 gaan kopen. Het bedrijf ken ik niet maar anderen hier misschien wel.
Hoezo is je keus op deze auto gevallen ?
Onderhoud hangt er verder vanaf of het benzine of diesel is, denk ik ?

Dr Low

Lid
De auto is een diesel. Heet dus bijna 1800000 op de teller.
Heeft originele navi, pdc, clima, multifunctioneel stuur en nog een aantal opties die denk ik wel standaard zullen zijn op een elegance. Ben er nog niet zo in thuis.

Keuze is op de auto gevallen omdat het een diesel is met leuke opties.

Ga ook nog voor 2.0tdi met 170pk kijken met ook 179000 op de teller.

Wasmachineman

Forumguru
Dat klinkt prima.
Nu nog even de dealer / verkoper laten "checken" hier door andere forumleden en je kunt je gang gaan ! :D
Zelf heb ik ook zo'n auto alleen dan de 1.9 tdi.
Rijdt ook goed en deze gaat er ook uit bij 180k km over een paar maanden dus de kans is groot dat deze auto's een lease verleden hebben.
Helemaal niet erg want dat zijn vaak veel snelweg kilometers en onderhoud bij de dealer gehad.

Succes.:xyxthumbs:

Hallo

Ik ken de dealer wel via via. Woon er zelf in de buurt. Hoor er wisselende verhalen over heel eerlijk gezegd..

In het begin wel tevreden maar later kwamen er toch steeds wat mankementen te voorschijn die de dealer helaas niet goed opgelost heeft.

Heb er persoonlijk nooit een auto gekocht.. Dus ja.... blijft lastig.

Dr Low

Lid
Ik heb het er toch op gewaagd en de auto vandaag gekocht. Zag er wel goed uit, wel met wat gebruikssporen. Kan ik gelukkig allemaal zelf oplossen. Rijd in elk geval wel erg lekker.

f_tn9r467um_998b998.png

f_tn9r467vm_80feabe.png

f_tn9r467wm_8debd44.png

Volgende week donderdag ga ik hem halen.

Dr Low

Lid
Morgenmiddag mag ik hem op gaan halen mijn eerste Skoda.:xyxthumbs:

Effe lekker de 170pk uitproberen.

Dan ff poetsen en over 3 weken eens kijken wat hij doet op de weg naar de Worthersee.

Dr Low

Lid
Hij is idd gechipt. Het is een ABT tuning, maar door wie het gedaan is weet ik niet. Ik neem aan dat het bij een dealer is gedaan. Maar er zullen wel meerdere bedrijven zijn die ABT tuning doen.

Nu ga ik opzoek naar een RS bumpers en RS stootlijsten voor de portieren.

Dr Low

Lid
Vanmiddag de Octavia opgehaald en het rijdt echt super. Hij is bij een officiele dealer gechipt (dealernummer 817) en hij gaat als de brandweer.

Verder een fijne auto en een mooie verbetering op de passat die we hadden.

Over 3 weken eens kijken wat hij doet als we 1154km (enkele reis) gaan rijden.

Wasmachineman

Forumguru
Dr Low, houd ons op de hoogte hé van alle ervaringen met de auto ?
Veel veilige kilometers en fijne vakantie alvast over 3 weken...
En een foto is ook altijd leuk om te zien in je album.

Dr Low

Lid
Ik ga morgen eens foto's proberen te maken. Hij moet nog wel goed gepoetst worden, dus blink blink foto's volgen later.

Dr Low

Lid
Zo, het is alweer ff geleden dat ik wat gepost heb. Maar nu toch effe de tijd gevonden.

We hadden de auto net 3 weken en waren onderweg naar de Worthersee in Oostenrijk. Net voorbij Munchen zei de turbo: "Doe het maar lekker zelf, ik stop ermee". Gevolg: auto een week in Duitsland gestaan om een nieuwe turbo te laten monteren. Daarna nog een week in Oostenrijk rond gereden zonder problemen.

Onderweg naar huis hoorde ik ineens een geluid dat leek op het harde blazen van de kachel, maar merkte niets aan de kachel.
Thuis maar meteen naar de dealer gereden en onderweg had ik ineens geen vermogen meer. Bleek dat de turboslang gescheurd was, hadden ze dus niet mee vervangen. Helaas. Almetal heeft dit geintje me 2000 euro gekost.

En het viel dus niet onder de garantie. Dat was nog de grootste tegenvaller. Had ik toch beter de garantie voorwaarden moeten lezen voor ik de auto kocht. Weer wat geleerd dus.

Maar de auto bevalt verder helemaal geweldig. We hebben er veel plezier van. Heb vorige week facelift achterlichten besteld en een andere grill in de look van de facelift. Vandaag gemonteerd en hieronder de foto's.

Op naar de volgende veranderingen.

Achterlichten:

Voor:
f_16fls0sm_9fe2a28.jpg

Na:
f_16fls1lm_05a8a56.jpg

Grill:

Voor:
f_16fls1km_8108df5.jpg

Na:
f_16fls1mm_72fb467.jpg

corsaar

Senior Member
Zo maar een dure vakantie geworden,alhoewel de schade daar los van
staat jammer voor je zo maar 2000 extra voor je auto.
Het vijfde jaar is een kritische grens. Sterkte en veel geluk.

Dr Low

Lid
Mijn vakantie is er gelukkig niet door verpest. We zien wel weer verder. Inmiddels al weer meer dan 15000km gereden.

piair1982

Forumguru
Met je nieuwe achterlichten die overigens mooi staan moet je nog wel aparte reflectoren op de achterzijde hebben. Anders vinden ze het bij de APK en/of oom agent niet goed.

Dus de "Cateye" bumper met reflectoren geintegreerd zouden het plaatje "wettelijk" afmaken.

Bovenaan Onderaan