Nieuwe velgen voor SII L&K

CDK

Forumguru
het is nog winter maar het voorjaar komt er weer aan dus ben ik begonnen om na te denken over een nieuw setje zomer velgen voor onder mijn zgan Superb 3.6 L&K, mijn winterbanden zitten onder de "standaard" 18" Sirius velgen wat overigens best netjes staat, de auto is Magnetic Brown van kleur en heeft het standaard sportonderstel, wie heeft er spannende en mooie ideen voor mij, de keuze is reuze alleen staat niet alles onder zo'n auto..... minimaal 18" maximaal 20" als dat past....
er zitten een aantal mensen met zeer goede smaak en veel technische kennis op dit forum, dus hopelijk willen jullie mij "helpen" ;)
alvast bedankt! gr. Corné
 

eddiea

Forumguru
Wat zijn je wensen? Net zo opvallend als onder je vorige of wat ingetogener? Kleur? Rand?
Ga je nog verlagen of houd je hem zo?

Wat een vragen he:xyxthumbs:
 

CDK

Forumguru
die zijn wel gaaf hoor Menno! maar dit is niet jouw eigen auto begrijp ik ;)
merk en maat weet je niet, of wel??
 

CDK

Forumguru
ben allang blij dat je mee wil denken dus je mag alles vragen ;)
verlagen is wel mooi maar ik wil niet dat het een stuiterbak wordt..... en om het goed te doen gaat denk ik aardig in de papieren lopen...., als het ff kan liever een wat grotere velg zonder dat het aanloopt uiteraard (dat deed het vorige setje wel bij het inveren) hij is al een fractie verlaagd want het standaard sportonderstel zit er al onder, de auto is Magnetic Brown dus ik denk dat de combi anthrasit / zwart en alu/chroom wel mooi is en verder....... help me out haha
Wat zijn je wensen? Net zo opvallend als onder je vorige of wat ingetogener? Kleur? Rand?
Ga je nog verlagen of houd je hem zo?

Wat een vragen he:xyxthumbs:
 

eddiea

Forumguru
Die foto van menno zijn porsche velgen in 19". Die auto is zo'n 3,5cm lager dan de jouwe. Als je hem niet verder verlaagd zou ik voor max 19"gaan.
 

MennoW

Forumguru
met een setje "Rotiform" rij je ook niet voor schut, kon zo snel even niet een foto onder een superb vinden
Skoda-Octavia-Facelift-Rotiform.jpg
 

CDK

Forumguru
nee, da's waar maar je eerste foto is meer mijn ding, ben driftig aan het zoeken maar dat valt nog niet mee hoor.......
 

fiestaman

Forumguru
die porsche turbo's, werken wel met adaptors, daar ben ik dan zelf geen fan van.

zoiets?

bbs ch (replica)
zwart/alu zoals je zei. zijn 19" 8 breed, et 45
band 215/35/19
850€

1546_4928098770575_735111020_n_zpse44efbe6.jpg
 

Miez1

Forumguru
Kijk wel uit voor het 'tractor effect' bij grote(re) wielen en geen (subtiele) verlaging.

Wat mij ook lekker lijkt is BBS Le Mans maar die staan overal onder volgens mij. De getoonde Rotiforms krijgen van mij ook +1 :xyxthumbs:

Gaat wel wat moois worden Corne!

Alles gute !

Miez
 

fiestaman

Forumguru
Wat bij die BBS le mans wel is, daar zit je met die boord, wat je velg kleiner doet lijken. En op zoiets moet je een band zetten, die dan iets of wat getrokken staat, anders zal het zoals Miez1 zei, een beetje tractor look hebben ;)


Daarvoor zit je zoals je zei met die rotiforms wel goed. Die spaken komen tot het uiteinde, wat de velg groter doet ogen :-)
 

fiestaman

Forumguru
of zoiets ...

s-line RS4 velgen, gepolierd, the real stuff

8,5, ET45, 20"
banden 215/30/20 vanvoor, achter 225/30/20

t2ec16nyse9sy0hy3kbqzgf.jpg


1500€ , ik zelf vind het een dikke set, das direct iets voor onder mijne ( heb ook een magnetic brown) maar mijne heeft een gewone ophanging en ligt te hoog, en verlagen ga ik niet meer doen, aangezien ik toch laag/lager/laagst wil gaan en dan is rijden niet comfortabel niet meer :laugh:
 

eddiea

Forumguru
Dat is een heel mooi wiel fiestaman. Maar dan moet ie wel omlaag. Rs 4 dubbelspaaks is ook mooi en staat ook goed in 19.
 
Allemaal schitterende combi's, persoonlijk houd ik het liever bij origineel geleverde velgen. Vind ik net iets sjieker en dus meer cachet hebben dan "vreemde merken". Los van het feit dat ik zakelijk gezien liever een wat ingetogener indruk achterlaat op de bezoekers parkeerplaats.

Succes met je keuze!
 
Bovenaan Onderaan