Nieuwe VAG filosofie

MarcoO2

Forumguru
Dus?!

Schrap de kosten die je anders aan marketing gedoe uitgeeft. Schrap de kosten die je anders aan allerlei verschillende plakplaatjes uitgeeft. Schrap de kosten die je maakt om what's-in-a-name geneuzel in stand te houden, enzovoorts --> meer winst, beter product.
In een ideale wereld misschien, maar niet in de echte wereld.
 

Cordoba

Forumguru
20 Jaar geleden moest Seat goedkoop zijn, 10 jaar geleden sportief (o.a. om klanten van Alfa Romeo af te snoepen) en nu exclusief?
Dat Seat het budgetmerk was, is al weer 30 jaar terug, toen bij de facelift van de Ibiza bijvoorbeeld de schakelaars van de stuursatelliet, verhuisden naar het dashboard, en dit kwalitatief goede (VW) schakelaars werden. 25 jaar terug was Seat al het sportieve budget merk, en dat sportief is een een jaar of 5 af geweest, maar al snel weer terug gekomen.

Dit is typisch periodiek geneuzel van elke nieuwe verantwoordelijke voor de marketing van de merken. Kortom gewoon inhoudsloos, gaat er alleen over hoe ze zo veel mogelijk geld denken binnen te hengelen, zonder enige aandacht voor wat de klant nu echt wil.
 

Captain Hook

Forumguru
Aha; simply clever is dus ook bs. :D
039766e209353c70532417af337df95f.jpg
 

Neptukker

Forumguru
Als je er uitgebreid mee gaat rijden zul je de verschillen ontdekken maar verder zijn VW, Seat en Skoda steeds meer uitwisselbaar. Het lijkt mij goed om meer onderscheid aan te brengen en alle SUV's te lozen. Dat zijn toch meer dames met overgewicht :shutup:....



1.-The-Dahm-triplets.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
Seat is het sportieve merk vroeger lag er al een "porsche" motor in de ibiza ... :deuk:
bjMJghb.jpg


Maar ik heb het al vaker geschreven, sinds het MQB platform is het wat mij betreft allemaal een beetje eenheidsworst.
 

Cordoba

Forumguru
Seat is het sportieve merk vroeger lag er al een "porsche" motor in de ibiza ... :deuk:

Klopt, in beide Ibiza's die ik heb gehad, had ik het 1.5 Motor System Porsche blok, ooit een irritante Porsche rijder (met een 912) duidelijk gemaakt, dat zijn auto misschien de Porsche carrosserie had, maar mijn auto degene was waar Porsche op het motorblok stond. :D (en binnen 20 seconden gedroeg de Porscherijder zich als brave Kever-rijder)
 

marang73

Forumguru
Mijn gevoel qua kwaliteit/uitstraling/beleving (en ik denk bij vele) is
  1. Volkswagen
  2. Skoda
  3. Seat
Dus om te zorgen dat Seat boven Skoda komt te staan hoef je alleen beide marketing afdelingen te wisselen.
 

ertromp

Forumguru
Mijn gevoel bij kwaliteit / uitstraling / beleving:

Kwaliteit
1: VW. 2: Skoda / Seat gedeelde plaats

uitstraling:
1: Seat 2: VW 3: Skoda

Beleving:
1: Seat 2: VW 3: Skoda

Skoda is voor de doorsnee rijder met wens voor veel binnenruimte en niet te veel opvallen gewoon een goede keuze.
 

marang73

Forumguru
Ik vind Skoda qua uitstraling veel op Audi lijken. Strakke lijnen. Seat uitstraling vind ik goedkoop overkomen, zeker interieur.
 

ertromp

Forumguru
De gelijkenis Audi / Skoda vindt ik (gelukkig) ver te zoeken. Juist het onderscheid vind ik super binnen VAG
Zo zou mijn keuze vallen op een Tarraco i.p.v. een Kodiaq zeker betreffende exterieur en qua interieur zou ik er dan iets van VW in willen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan