Nieuwe VAG filosofie

Rallye

Forumguru
“Met Seat wil de autogroep volgens Jost meer de exclusievere kant op, waardoor de klanten van bijvoorbeeld Alfa Romeo een overstap naar het Spaanse merk moeten gaan maken.”

Alle drie de klanten van Alfa? :D
 

Hakar

Donateur
Hopelijk gaat het met Skoda dan niet de kant op van, "meer voor minder" betalen.
Stel me bij dit bericht zo voor, dat de volgende generatie Karoq dan ook nieuw af fabriek in mijn budget gaat passen :D
 
De Seat vind ik lekkerder rijden dan de Skoda,iets soepeler ,hoop dat Skoda niet helemaal naar de basis terug ga,zou best weer een Skoda willen overwegen als de prijs iets naar benede ga,Fabia en Rapid gehad ,en dat be viel goed
 

SteGo

Donateur
Ik vind het geen gek idee. Ik heb over het algemeen wel sympathie voor de 'value for money' merken, en ik zou het niet erg vinden als Skoda weer meer onder VW komt te hangen zoals Dacia onder Renault hangt.

Met Seat heb ik sowieso al niks, ze doen maar ... :laugh:De eerste generatie Seat Leon vond ik mooi en de gefacelifte Seat Arosa vond ik ook wel guitig maar verder? Mwoah, niet mijn merk.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoe zouden ze de skoda terug goedkoper kunnen maken? In het artikel spreken er van de nieuwere snufjes te schrappen. Die snufjes zijn nu toch ook meestal al opties? :pieker:
 

De Stip

Forumguru
Audi gaat krijgt zijn oude naam, Horch Automobielwerke weer terug. Tevens als eerbetoon aan die tijd en om het merk nog meer exclusiviteit te geven, word de auto's voortaan weer op houten wielen afgeleverd :D :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

SteGo

Donateur
Je kunt de huidige Skoda rijders niet meer neppen...

Maar dat hoeft toch ook niet? Het VW-concern zou natuurlijk kunnen proberen om de luxe Skoda rijders richting VW of Audi te masseren. Ik snap wel dat ze een manier zoeken om ook wat meer mee te kunnen snoepen van het prijsbewuste segment waar Dacia, Kia en Hyuandai de taart momenteel grotendeels verdelen met eventueel nog een klein hapje voor Suzuki.
 

sitechris

Donateur
Slimme move. De verschillen zijn idd te klein. Vooral bij de SUV's/crossovers is het echt één pot nat in de VAG stallen. Meer onderscheid is imo zeer wenselijk.
 

hemi24

Forumguru
Gaat moeilijk worden lijkt mij:

Seat Tarraco is een ge-rebadgde VW Tiguan Allspace en Karoq en Ateca is ook bijna één pot nat, van dezelfde productielijn...
 

leon-cupra

Forumguru
ik noem het een kont verhaal. Je kunt de huidige Skoda rijders niet meer neppen en voor hun opvolgende Skoda in een veel simpelere variant stoppen. Dan lopen ze massaal weg en kakt het merk weer in naar de tijd van ergens begin jaren 90.
Feit is wel dat ze met Skoda heel veel klanten hebben afgepakt van VW. Dat was wss niet de bedoeling.
Als je dan ziet dat de oude klanten afhaken omdat een Skoda te duur wordt en naar merken als kia, hyundai 'verhuizen' , dan is het niet onlogisch dat Skoda terug naar de jaren 90 wil: de budgetkopers terughalen bij kia en consorten en de klant met de portemonnee terug naar VW.
Win-win voor VAG.
 

Captain Hook

Forumguru
Waarom al dat moeilijke merknaampjes geneuzel? :koffie:

Noem het gewoon VAG [model xyz]. Punt. Klaar. Isse simpel. :jaja:

Dan kan de besparing op al die marketing bs tenminste ten goede komen aan de kwaliteit van alle auto's. En heeft de consument er pas echt wat aan!
 

Captain Hook

Forumguru
Omdat we in een kapitalistische maatschappij leven waarin alles dus is gericht op winst-maximalisatie.
Dus?!

Schrap de kosten die je anders aan marketing gedoe uitgeeft. Schrap de kosten die je anders aan allerlei verschillende plakplaatjes uitgeeft. Schrap de kosten die je maakt om what's-in-a-name geneuzel in stand te houden, enzovoorts --> meer winst, beter product.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is te simpel. Alle mensen met idd bullshit jobs moeten ook worden beziggehouden en hun graantje meepikken. Kapitalisme is verre van puur rationeel en technocratisch.
 

leon-cupra

Forumguru
Marketing is er net om een merk aantrekkelijk te maken en om de interesse te wekken bij de koper. Geen interesse is geen verkoop is geen winst...
Dus je merkloze wagen zal niet verkocht worden :pardon:
Daarnaast is een wagen nog steeds een imago-object. Vraag hier of er hun Skoda willen inruilen op een dacia... Weinigen zullen geïnteresseerd zijn. Ondanks dat een dacia geen slechte wagen is. Dus als merk moet je een 'imago' opbouwen maar zonder marketing geen imago en geen verkoop en dus geen winst :pardon:
 
Bovenaan Onderaan