Nieuwe Superb

mvdberg

Nieuw lid
Afgelopen weekend 2 x Germanië doorkruisd op max. snelheid, helaas af en toe druk maar waar mogelijk het pedaal door de bodem heen. Over 2500 km gemiddeld 1:14,2, top 214 echte km/uur op de Navigon (140pk TDI DSG).
 

Psioneer

Actief lid
Vorige week heeft een loser een kras op beide rechter deuren gezet. Hij zal er wel plezier aan hebben gehad. Volgende week zal Care met plezier de deuren spuiten.
Jammer dat velen onder ons niet tegen hun verlies kunnen en zich dan maar bevredigen met het beschadigen van andermans spullen.

Gisteren ook even naar de dealer geweest. De olie was op (volgens BC) en het rechter dimlicht defect. Had even zelf onder de kap gekeken maar al snel opgegeven. Met een wielmoersleutel kom je niet zo ver als je al die plastic kappen eerst moet verwijderen. Wat dat betreft ben ik dan weer te lui om een half uurtje te gaan prutsen aan een lampje dat de dealer binnen 10 minuten vervangen heeft.

Verder weinig nieuws te melden. De vloermat aan bestuurderskant wordt wat grijs in plaats van zwart door slijtage. Voor de rest ziet het interieur er nog prima uit.

Nog altijd in m'n nopjes met de Sup.
 

Psioneer

Actief lid
Sinds een paar dagen verscheen de volgende melding op de MD: STOP Brake fault. Daarbij ging het rode lampje van de remmen knipperen. Verder niks aan de hand, remmen deed ie prima. Vanochtend even langs de dealer geweest: het peil van de rem-olie was te laag.
Daarnaast een storing in de PDC: sensor defect. Dit wordt 5-1 opgelost.

De kapotte sensor is het eerste defect aan de auto na zo'n 1 en drie kwart jaar.
 

Psioneer

Actief lid
Ook ik ontkom niet aan de economische crisis: heb gisteren te kennen gegeven dat ik mijn werkgever via het sociaal plan wens te verlaten. Daarmee krijg ik het recht de auto tegen kostprijs van de leasemij te kopen. Volgens de dealer zou dat tussen de 14k en 16k moeten zijn. Ik wacht dus nog even op het voorstel van de leasemij.
Aangezien ik dik tevreden ben over de wagen en ik er tot nu toe probleemloos mee gereden heb (buiten die pdc sensor van hierboven) lijkt het me geen slechte investering. Ik weet wat ik heb dus ik weet wat ik krijg.

Mocht iemand nog een vacature weten voor een systeembeheerder of teamleider in het zuiden des lands dan ben ik altijd geïnteresseerd. Het zuiden is in dit geval regio zuid- en midden Limburg of Belgisch Limburg.
 

cvegreen

Forumguru
Oei Psioneer , dat is minder leuk nieuws dat je je job kwijt bent . Ik heb wel nog een baas , maar de laatste weken (lees 2 maand) ben ik al meer economisch werkloos dan dat ik ben gaan werken. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe job . Het voordeel van mij is wel dat ik nog een baas heb , hij kijkt blijkbaar nog ff de kat uit de boom voor hij mensen ontslaat. Tot November hadden we werk tot over ons oren en vanaf de tweede week van November is alle werk met een schaar afgesneden . Ik ben deze week 1 dag gaan werken en ben voor de rest van de week thuis en volgende week moet ik 3 dagen gaan (stocktelling , alleen ik moet gaan dan , de rest is thuis tot na nieuwjaar)
 

breef

Lid
Ook ik ontkom niet aan de economische crisis: heb gisteren te kennen gegeven dat ik mijn werkgever via het sociaal plan wens te verlaten. Daarmee krijg ik het recht de auto tegen kostprijs van de leasemij te kopen. Volgens de dealer zou dat tussen de 14k en 16k moeten zijn. Ik wacht dus nog even op het voorstel van de leasemij.
Aangezien ik dik tevreden ben over de wagen en ik er tot nu toe probleemloos mee gereden heb (buiten die pdc sensor van hierboven) lijkt het me geen slechte investering. Ik weet wat ik heb dus ik weet wat ik krijg.

Mocht iemand nog een vacature weten voor een systeembeheerder of teamleider in het zuiden des lands dan ben ik altijd geïnteresseerd. Het zuiden is in dit geval regio zuid- en midden Limburg of Belgisch Limburg.

Vervelend te horen, ik zit zelf ook in de ICT maar ik kom om in het werk.. Maar het lijkt me toch dat ze niet zonder systeembeheerders kunnen of zijn de werkplekken gehalveerd.

On topic, heb je al gekeken wat de skoda met jouw bouwjaar en specs op autotrader doet? Dan heb je een idee wat hij waard is.
 

Psioneer

Actief lid
Ik heb een Belgische dus die prijzen kloppen niet. Bovendien heb ik wel vertrouwen in mijn dealer. Hoewel... hij zoekt het ook op in de boekjes.

Nee, mijn werkgever is aan het reorganiseren. Dat is tegenwoordig core business. Meer werk met minder mensen. Aan de andere kant zijn ze druk aan het inhuren om het gemis aan mensen te compenseren.
Er is ook alweer een adviesaanvraag naar de OR voor de volgende reorganisatie. Ik ben blij dat ik er nu uit mag. Ik val nog onder de oude kantonrechtersformule.
 

Psioneer

Actief lid
Vorige week twee nieuwe banden gemonteerd van Michelin, weet even niet welk type. In elk geval heb ik nu nauwelijks nog last van sporen. Erg goed dus. De achterbanden hebben na 60K Km nog 5,5mm profiel. Ze waren wel een beetje zacht; 1,9 bar in plaats van 2,5. Nu ze weer op spanning zijn is de wagen weer echt Duits geveerd. Met zachte banden leek het een beetje Frans. Wel comfortabel en lekker in de sneeuw ook al scheelt het maar een paar mm oppervlak meer op het asfalt/sneeuw.
Overigens heb ik hem vorige zondag laten staan en de 4Runner (van vriendin) genomen. Er was nog niet gestrooid en er lag een paar cm sneeuw op de weg (om 11 uur 's ochtends). Op zo'n momenten mis ik m'n Landcruiser toch wel. Overal met 60km/uur op de linkerbaan waar de rest van het gepeupel 20 rijdt. Tja, als ik de Sup niet koop ga ik weer lekker permanent Landcruiser rijden. En als er geen sneeuw is, dan maar in de modder.

Waar een wil is maar geen weg!
 

Psioneer

Actief lid
Allen,

Tot mijn spijt moet ik jullie mededelen dat ik vanaf vandaag geen Skoda meer rijd. De afgelopen jaren heb ik uitzonderlijk genoten van de Lease Superb en ik zal ook zeker reclame blijven maken voor deze wagen.
Er zijn voldoende Superbs te vinden maar vrijwel allemaal 1.9TDI en ik zocht een 2.0. De enige die in aanmerking kwam staat helaas in Manchester en dat is me teveel gedoe, zeker omdat ik zaterdag m´n auto moet inleveren.

Vandaag heb ik een Toyota 4Runner 3.0 TD gekocht van 1995 met 77000km van de eerste eigenaar. De wagen ziet er goed uit, rijdt goed en voelt goed en is 15 jaar bij dezelfde dealer onderhouden. Vooral de brute kracht is genieten. Nu maar hopen dat er nog een halve meter sneeuw gaat vallen.

De afgelopen twee jaar heb ik enorm genoten van de Superb en ik zal ook zeker reclame blijven maken voor het merk. Als ik ooit weer mag leasen staat de Superb met stip bovenaan de verlanglijst.

Groeten,

Ron
 

nemo

Senior Member
Balen dat je jouw superb kwijt bent! Maar zo te horen ga jij je met je nieuwe auto wel vermaken :)
 

cvegreen

Forumguru
Dat is jammer dat jij je superb kwijt bent , hopelijk heb je ook veel plezier aan je toyo . Hopelijk kom je hier nog langs , je blijft welkom natuurlijk.
 

Psioneer

Actief lid
Dank voor jullie medeleven. Natuurlijk blijf ik ook dit mooie forum bezoeken zij het met wat minder regelmaat dan voorheen.

Met het huidige weer vermaak ik me uitstekend met de Toy hoewel de banden niet echt geschikt zijn. Maar goed, nieuwe velgen en banden staan bovenaan de prioriteitenlijst en zullen er over een paar weken wel op zitten. Verder mogen er nog wel wat stoere gadgets op maar dat is voor later.

Vanaf nu ga ik ook maar eens langzaam naar een nieuwe baan zoeken zodat ik die gadgets kan betalen haha. 4x4 is een dure hobby. Bovendien heb ik de meeste uitgestelde klusjes voor mezelf en voor anderen nu wel gedaan.

Een oud-collega/vriend zoekt nog een goeie wagen met automaat tot zo'n €7500,00. Als iemand nog ergens een Superb of Octavia station weet....

Groeten,

Ron

Ik zie net dat jullie promotie hebben gemaakt Maarten en CVE: gefelicteerd daarmee.

Groeten,

Ron
 
Bovenaan Onderaan