Nieuwe Superb 3.6 4x4 sedan besteld

CDK

Forumguru
ja klopt, dit is idd hetzelfde blok als in de R36 van VW, het ligt ook in de Audi Q7, VW Touareq/Phaeton, Porsche Cayenne en in de Artega GT.
alleen in de R36 komt er 300pk uit, de rest moet het met 280 doen, en stiefkindje Skoda krijgt slechts 260 paarden mee uit de VW stal, maar er is sowieso 280 van te maken, de meeste tuners gaan uit van 10 tot 15% toename, maar ik heb met de 260 proefgereden het is sowieso beestachtig wat deze auto in huis heeft!

CDK

Forumguru
ja geweldig hè ik had het linkje al wel op fb gezet maar hier nog niet.. thanx voor je inbreng!!

RefleCs

Forumguru
Het is dat ik geen 3.6 V6 centjes heb maar het zou zeerzeker op mijn verlanglijstje staan! Wat een geluid zeg! Ik vind het standaard geluid toch wat braafjes.

Jasper02

Banned
ja klopt, dit is idd hetzelfde blok als in de R36 van VW, het ligt ook in de Audi Q7, VW Touareq/Phaeton, Porsche Cayenne en in de Artega GT.
alleen in de R36 komt er 300pk uit, de rest moet het met 280 doen, en stiefkindje Skoda krijgt slechts 260 paarden mee uit de VW stal, maar er is sowieso 280 van te maken, de meeste tuners gaan uit van 10 tot 15% toename, maar ik heb met de 260 proefgereden het is sowieso beestachtig wat deze auto in huis heeft!

Hebben ze die ook in een Cayenne? Ik heb een 4.8 550pk(standaard) 660 getuned. Maar dat is een V8. Je zal die 3.6je mogelijk ook wel kunnen opschroeven.

CDK

Forumguru
standaard is idd wat braver, maar ja dat is uiteindelijk wel de bedoeling van Skoda natuurlijk, een wolf in schaapskleren ;)

CDK

Forumguru
ja klopt je komt dan tussen de 260 en 300pk te zitten, dat is voor een auto van zo'n 1600kg best lekker

___JC___

Forumguru
Ik heb er jaren terug een stukje in proefgereden, maar die 3.6 beviel wel inderdaad. De combinatie met 4x4 en DSG en dat geluid van de V6 was top. Maar de leaseprijs en de bijtelling hebben me toch richting de lichtere versie doen gaan... Wel een auto die 2e hands populair wordt voor de liefhebber denk ik.

CDK

Forumguru
ja 't is idd wel een riante bijtelling, dat is het grote minpunt, maar ik heb nu toch maar voor fun factor gekozen ipv $technisch ;) ik hoop dat de auto gewild is voor de liefhebber, dan schaf ik over een jaar of 4 weer een andere aan, maar ik verwacht dat er snel een facelift/nieuwe superb op het toneel zal verschijnen en dat de 3.6 niet meer in het nieuwe model terug komt, de downsize trend begint ernstige vormen aan te nemen, ook dat is een reden dat ik voor deze motor gekozen heb

plaza

Forumguru
Volgens mij is er uit dit blok niet veel extra pk 's uit te halen.
Ik heb 2 jaar geleden ook bij JD geinformeerd, maar de nokkenas en andere onderdelen zijn van een ander
materiaal als bij de passat 3.6, daardoor teveel beperkingen, en heb ik besloten om een 1.8 tfsi te nemen
en tot stage 4 te laten tunen door JD . ( vlak na mijn bestelling kwam er de 2.0 tfsi , helaas voor mij
te laat )
Misschien zijn er nu wel mogelijkheden voor de 3.6 v6 ?

CDK

Forumguru
de 2.0 tfsi is ook een heel fijn blok, heb ik ook mee gereden, nix mis mee hoor! maar jouw 1.8 zal ook wel de nodige paardenkrachten wel hebben denk ik :)
er zijn welmogelijkheden voor de 3.6, maar uiteraard niet zoveel als een geblazen blok, maar 20 pk is heel goed haalbaar en de gaspedaal reactie kan het nodige aan gedaan worden, dus dat gaat vast goed komen!

CDO

Forumguru
krijg je ook van die opklappende bordjes voor en achterin met stop politie??
:super:
Alle gekheid op een stokje, van harte!

RayDelft

Forumguru
Gefeliciteerd. Wat een beest heb je gekocht. Vergeet de tuning maar rustig. Heb zelf een 2.0, ook magnetic brown met de hele optielijst en vind m snel genoeg. Ik ben van het idee afgestapt om hem te tunen.
Dat zal met de jouwe wel helemaal in orde zijn straks. Je zult merken dat de auto zo ontzettend comfortabel is dat je helemaal geen zin hebt om te racen. Verget de foto's niet als je hem hebt.

___JC___

Forumguru
Alles went op termijn en als je dan iets meer 'oempf' kan krijgen voor 'weinig' zou ik dat zeker niet nalaten. Overigens lijkt het standaard vermogen van een 3.6 mij ook meer dan genoeg hoor. Ander uitlaatje zou ik dan wel weer doen denk ik. :)

DiV6

Lid
Gefeliciteerd Corné, je hebt een topauto gekocht waar je veel plezier aan gaat beleven. Wij rijden nu bijna 1,5 jaar in dezelfde alleen in een Combi uitvoering. Elke dag weer een genot, en die tuning heb je idd niet nodig!

sitechris

Donateur
Tuning op atmo blok lijkt me idd niet handig. Sportuitlaat zeker wel doen! Komt je zescilinder beter tot zijn recht!

CDK

Forumguru
thanx!
ja tis idd een beest, maar het nodigt wel uit om te racen hoor..... maar je kan er 2 kanten mee op idd tis ook een superb ;) comfortabele reisauto, foto's komen uiteraard asap :)

CDK

Forumguru
dankjewel DiV6
het is idd een ( over de ) top auto hahaha
nee nodig is het niet die tuning, maar misschien toch nog net wat sportiever, veel pk's zijn er niet te behalen met 20/25 houdt het wel op, maar met de gaspedaalreactie schijnen wel leuke dingen te doen zijn....

CDK

Forumguru
niet handig.... ik sta voor alle meningen open, waarom vind je dat? qua kosten en rendement of heb je andere redenen?
sportuitlaat zou ik wel mooi vinden idd, heb een leuk filmpje op youtube gezien van HMS met een klep er tussen kan je kiezen met of zonder dempers.... mja kost ook weer bijna 4 mille, da's dan weer een beetje jammer, maar wel waanzinnig geluid!

Skoda Superb 3.6l mit HMS Klappenauspuffanlage - YouTube

Bovenaan Onderaan