Nieuwe Superb 3.6 4x4 sedan besteld

CDK

Forumguru
na het 'inrijden' zal ik een keuze gaan maken, maar een leuk sportpijpje zou toch wel erg lekker zijn :)

plaza

Forumguru
Ik heb bijna 300 pk in mijn Superb, en geloof het of niet, het wendt zo snel, dat ik nu al op het punt zit , dat ik het
te weinig vind. ( na ruim 2 jaar )
Het ligt er maar aan wat je gewendt bent, en wat je gevoel is bij een standaard motor.
Rij je veel met 4 personen in je auto, dan is wat extra pk's en nm 's wel erg fijn met de zware logge Superb.

plaza

Forumguru
De 1.8 tfsi met stage 4 van JD ( een paar maanden na aflevering stond de 2.0 tfsi ineens tussen de bestellijsten, jammer maar helaas :crazy: )

___JC___

Forumguru
Top geluid, maar als je 1.000km moet rijden komt halverwege het bloed uit je oren en ben je het HE-LE-MAAL zat volgens mij. Op ouwe amerikanen kan je een zogenaamde 'cut-out' krijgen. Dan heb je de optie met of zonder dempers. Ik denk vergelijkbaar als die klep waar jij het over hebt. Zou ik dat doen.

sitechris

Donateur
Agree met JC, dat is denk ik net over de top. Wellicht zijn er andere opties in de markt? Bv Milltek, Fox etc? Jammer natuurlijk dat de markt voor sportuitlaten bij de Superb klein zal zijn.

plaza

Forumguru
Ik heb bij JD de sportuitlaat op maat laten maken ( door moeilijke kromming hangt hij ietsjes lager dan normaal onder de auto )

DiV6

Lid
De gaspedaalreactie is snel genoeg als je de DSG in de sportstand zet...en dan hoor je de prachtige motor ook goed. Niet zoals op het filmpje, dat lijkt in eerste instantie mooi maar ik denk dat dat idd snel gaat vervelen & het past natuurlijk helemaal niet bij een reissedan...
Ik zou er dus eerst nix aan doen, je merkt het vanzelf in het gebruik wel of je wat mist.

CDK

Forumguru
De 1.8 tfsi met stage 4 van JD ( een paar maanden na aflevering stond de 2.0 tfsi ineens tussen de bestellijsten, jammer maar helaas :crazy: )

ja dat wil ik wel geloven dat je daar van baalde :( mja aan de pk's ontbreekt het je iig niet ;)

Top geluid, maar als je 1.000km moet rijden komt halverwege het bloed uit je oren en ben je het HE-LE-MAAL zat volgens mij. Op ouwe amerikanen kan je een zogenaamde 'cut-out' krijgen. Dan heb je de optie met of zonder dempers. Ik denk vergelijkbaar als die klep waar jij het over hebt. Zou ik dat doen.

je moet idd dat geluid niet continu aan moeten horen, maar met zo'n elektronisch bediende klep is wel ideaal

Agree met JC, dat is denk ik net over de top. Wellicht zijn er andere opties in de markt? Bv Milltek, Fox etc? Jammer natuurlijk dat de markt voor sportuitlaten bij de Superb klein zal zijn.

ja klopt er is echt heel weinig op de markt op dat gebied, maar een bedrijf als EPS maakt ze op maat en geheel van hoogwaardig RVS de demping kan je zelf bepalen

De gaspedaalreactie is snel genoeg als je de DSG in de sportstand zet...en dan hoor je de prachtige motor ook goed. Niet zoals op het filmpje, dat lijkt in eerste instantie mooi maar ik denk dat dat idd snel gaat vervelen & het past natuurlijk helemaal niet bij een reissedan...
Ik zou er dus eerst nix aan doen, je merkt het vanzelf in het gebruik wel of je wat mist.

ik heb tijdens de proefrit de sportstand idd niet eens gebruikt..... dus wellicht heb je daar wel een goed punt :)

Ik heb bij JD de sportuitlaat op maat laten maken ( door moeilijke kromming hangt hij ietsjes lager dan normaal onder de auto )

heb je links en rechts of maar aan 1 kant? en wat kost zoiets bij JD als ik vragen mag??

plaza

Forumguru
Aan 1 kant, en prijs weet ik niet, stage 4 is totaal pakket, moet je even op de site kijken en de prijsverschillen
per stage van mekaar aftrekken.

RayDelft

Forumguru
Ik ben heel benieuwd hoe je hem straks gaat rijden als je hem een tijdje hebt. Ik weet niet hoe jong je bent en wat voor auto's je hiervoor had, maar ik gok erop dat je hem snel genoeg zult vinden.
De sportstand gebruik ik af en toe, als ik snel in wil voegen of in wil halen. Zonder S kan dat natuurlijk ook, maar in S reageert hij veel allerter. Die dotjes tussengas die hij geeft bij terugschakelen in S zijn leuk om te horen.
Toch word je die S redelijk gauw zat. Het rijdt supersnel en alles reageert wat nerveuzer en vlotter, dat is ook de bedoeling natuurlijk. Maar ik schakel graag weer op naar D. Het type auto en vooral zijn karakteristieken maken hoe je ermee om gaat. De ene auto wil alsmaar vlot vooruit en je gaat daardoor vanzelf sportiever rijden. Ik heb de indruk dat mijn 2.0 TSI, hoewel die erg snel kan zijn, vooral uitnodigt tot relaxed rijden. dat is niet hetzelfde als langzaam of sloom, maar gewoon wat minder 'agressief 'om het zo maar te noemen. En dat bevalt me helemaal prima. Aan het verbuik is dat ook wel te merken. Ik had eergisteren een lange rit van bijna 200 km heen en 200 terug. Gemiddeld na de rit stond mn computertje op 7.2 liter per 100 en dat is heel beschaafd voor zo'n sloep.

TIP: Ondanks de zin en onzin die over inrijden wordt geschreven. Respecteer de techniek. Wissel je toeren af en laat hem de eerste paar duizend kilometer niet te hoog in de toeren lopen. Beheers je in elk geval de eerste 2500 km.
Mijn ervaring met vele auto's die ik had is, dat de motoren er stil van gaan lopen en geen olie gaan gebruiken. Mijn huidige superb heeft er nu 17.000 km op zitten en ik heb onlangs het laatste beetje uit mijn literfelesje geschonken.
Kortom, pakweg een liter op 15.000 km en dat wordt nog wel wat minder, en dat gaat bij mijn auto's altijd zo. Je zult merken dat het inrijden flink lang duurt. Nog steeds heb ik het idee dat hij soepeler, stiller en zuiniger gaat lopen. Het duurt wel 20K voordat de motor en ale onderdelen helemaal 'los' zijn.

Geniet van de voorpret. Daarna zal je ontdekken dat het ook na een half jaar (en langer maar dat weet ik nog niet, ik heb hem pas een half jaar) telkens weer een genot is om in dat leer te zakken en weg te rijden.

andrehj

Forumguru
Ik heb de indruk dat mijn 2.0 TSI, hoewel die erg snel kan zijn, vooral uitnodigt tot relaxed rijden. dat is niet hetzelfde als langzaam of sloom, maar gewoon wat minder 'agressief 'om het zo maar te noemen. En dat bevalt me helemaal prima. Aan het verbuik is dat ook wel te merken. Ik had eergisteren een lange rit van bijna 200 km heen en 200 terug. Gemiddeld na de rit stond mn computertje op 7.2 liter per 100 en dat is heel beschaafd voor zo'n sloep.
Is inderdaad netjes, maar een 1.8 TSI kan dat toch nog beter: Vorige week maandag had ik eenzelfde ritje (ook 200 km heen en weer terug), en haalde daarin 6.1 l/100 km op mijn gecalibreerde verbruiksmeter. Dan moet je weliswaar goed vooruitkijken, niet (zo weinig mogelijk) remmen en vooral niet harder rijden dan 115 op de teller (109 op de GPS), maar het kan wel degelijk.

CDK

Forumguru
ik ben 33 en mijn vorige auto was ook een Superb, alleen dan met een 2.0 CRD motor, die was ook lekker fel dankzij het hoge koppel van de diesel uiteraard, maar de 3.6 is een heel ander verhaal :) heb tijdens de proefrit de S stand niet gebruikt dus ben zeer benieuwd! ik ga het allemaal wel meemaken ennuh uiteraard respect voor de techniek, na het inrijden als de motor goed op temperatuur is dan gaan we eens proberen wat de grenzen zijn met zoveel pk's icm met 4x4 ;)
ik ben al druk aan het genieten van de voorpret en ga zeker mijn ervaring en belevenissen delen op het forum

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Dit topic dreigt te ontsporen en ongezellig te worden. Graag on topic en eventuele discussies onderling graag via PB.
Een aantal voorgaande berichten om die reden verwijderd.[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan