Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Bakkertje

Forumguru
Met een radio is veel op te lossen ;) de standaard audio in de Passat schopt het al tot een 106 dB dus daarmee is veel achtergrond geluid "verdwenen". Bij normale volumes is het echter vrij hinderlijk aanwezig en nee echt voelen doe je het niet.
Maar ik stoor me er vreselijk aan en een andere maatstaf (mijn wederhelft die zich totaal niet druk maakt over auto's) viel het ook op. Dat is voor mij zeg maar de sanity check dat ik niet aan het muggenziften ben ;)

Dewinteb

Actief lid
ook ik hoorde vandaag dat de S3 alleen met `simply clever` pakket is te bestellen dit jaar, meerprijs 330euro; ik ben aan t zoeken gegaan, maar kan iemand wellicht vertellen wat de inhoud van dit pakket is??

Dewinteb

Actief lid
Hartelijk dank,
nu had ik al sunset aangevinkt, zal wel erg V.i.p. worden op de achterbank, sunset en gordijntjes.....:greedy:
Automatische klep is dan wel weer handig, t leek me al een erg zware jongen te worden zo met de hand, ik heb er op de Autorai mee gespeeld; ik neem aan dat de `zonder handen` open functie er niet bij zit dan op de klep?

De klep is wel "met zonder handen". Die vraag had ik ook thuis gekregen en heb hem net even bij Broekhuis gedropt. Heerlijk zo'n korte lijn naar een vraagbaak. :cheer:

BobTheFish

Actief lid
Net de Dealer nog even gesproken en mijn order iets aangepast (volgens de dealer zou dit de leverdatum niet moeten beinvloeden, moeten nog even bevestiging vanuit PON hiervoor krijgen):

Extra opties:
- Dynamic Chassis Control inclusief driving mode selection.
- Phoenix 19" lichtmetalen velgen.
- LED interieur pakket.
- Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur) met Front assist (dan zou Traffic Jam assist ook moeten werken!! icm Style BL).

edit:

- Moest ook nog Lichtpakket met Smart light assistent met Lane Assist bij voor Traffic Jam assist...toch maar gedaan want lijkt me heel gaaf...

Laatst bewerkt:

Giant

Forumguru
Ha Bob, dan heb jij een automaat besteld neem ik aan? Ik wilde ook lane assist mee bestellen, maar dat gaat niet met een handbak:cry:

tritus

Senior Member
Ben vandaag gebeld door de dealer. Morgen staat de superb bij garage de waal in Tiel!
Zoals ik het heb begrepen is dat voorlopig alleen morgen omdat de waal dan 50 jaar bestaat

tritus

Senior Member
Mooi artikel in het Duitse forum komt erop neer dat het dynamische rijpakket moet gekozen worden omdat de wegligging heel slecht is, vage besturing, zou Skoda toch een fout hebben gemaakt. Alle test video blijken in sportmodus te zijn gefilmd. Ben benieuwd naar vervolg

Ik heb het duitse forum net doorgelezen en lees toch echt iets anders. Iemand heeft een proefrit gemaakt met een superb MET dcc en was geschrokken van het weggedrag. Het sterke vermoede heerst dat de transport beveiliging niet was verwijderd. Heb dit al eens vaker gelezen overigens bij andere vag modellen dat dit was vergeten en het weg gedrag flink beïnvloedde.

Helaas nog geen test gevonden over een superb met een normaal onderstel. Laat staan zoals ik hem heb besteld met een verlaagd onderstel...

Tuulster

Forumguru
Klopt volgens mij over die transport beveiliging.

Er staat ook een foto van een Sub III die een " kilometer" hoog op zijn poten staat. Klopt ook niets van volgens mij......

CDK

Forumguru
Zojuist even bij Rijnwoud geweest en ze hebben al 10 S3's verkocht, waarvan maar 1 lease auto, best opvallend, vandaar dat ik dit even met jullie wilde delen :)

Bovenaan Onderaan