Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
De Leaseprijzen van de verschillende uitvoeringen zijn nu op te vragen bij Leaseplan Direct.

Ook hier kunnen nog geen opties aangevinkt worden maar de prijzen zijn al veel lager dan bij Direct
Lease op de Site.....

1.6 TDI Style Businessline
  • 50.000 KM p.jr.
  • 42 maanden
Leaseprijzen kaal:
  • Direct lease: 885,-
  • Leaseplan Direct: 766,-

Thrar

Actief lid
De Leaseprijzen van de verschillende uitvoeringen zijn nu op te vragen bij Leaseplan Direct.

Ook hier kunnen nog geen opties aangevinkt worden maar de prijzen zijn al veel lager dan bij Direct
Lease op de Site.....

1.6 TDI Style Businessline
  • 50.000 KM p.jr.
  • 42 maanden
Leaseprijzen kaal:
  • Direct lease: 885,-
  • Leaseplan Direct: 766,-
Een 1.6 style dsg is nog steeds duurder dan een 1.6 passat highline dsg (beide kaal). Catalogusprijs van passat ligt 500 euro hoger. Gaat bij 30k km en 60 maanden looptijd om 60 euro per maand (inclusief Brandstof) . Wat me daarbij opvalt is dat het brandstofvoorschot 30 euro meer bedraagt dan de passat. Bij directlease was dat zelfs 100 euro meer (neem aan dat dat fout is). Het verbruik zal toch niet zoveel verschillen?

Tuulster

Forumguru
Deze vergelijking pakt anders uit en is volgens mij reëler als je het hebt over opties die op de auto's zitten:

Beide auto's:
  • 50.000 km per jaar
  • looptijd 42 maanden
  • Basis lease pakket bij Leaseplan Direct, exclusief brandstof

Volkswagen Passat 1.6 TDI Business Edition R
  • 789,- (fiscale waarde 39.090,-)

Skoda Superb 1.6 TDI Businessline Style
  • 766,- (fiscale waarde 35.790,-)

Bijtelling:

Passat
  • 652,- bruto per maand
Superb
  • 597,- bruto per maand

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben er wel uit!!!!:deuk:

Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Zo steek die Topgear review maar in je zak :D:

"We waren altijd al bovengemiddeld gecharmeerd van de kwaliteiten van de Superb. De nieuwste versie biedt nog meer en laat nog minder merken dat ie tot 'het budgetmerk' van de Volkswagen-groep behoort. Sterker, Volkswagen mag zelf aardig gaan oppassen; wij zouden nu echt geen krappere, duurdere Passat meer kiezen."

tritus

Senior Member
Bij deze de beschikbare kleuren leer die op dit moment beschikbaar zijn voor op de Superb.

Bij de garage stond in hun systeem de kleur ivory beschreven als beige.

Bijlagen

• image2015-05-04-122707 (1).pdf
    179,8 KB · Weergaven: 29

Michel

Forumguru
Mijn vriendin zag afgelopen weekend de vanafprijs voor de Superb: "Hè, bijna € 28.000,- voor een B-merk. Wat een smak geld. En dat voor een Skoda". Even voor de goede orde: ze heeft mijn Skoda (ook de vorige Octavia II) altijd lelijk gevonden. Boeit mij verder niet, want ik vind hem mooi en ik moet/wil er in rijden :)

tritus

Senior Member
@Michel die reactie ken ik.

Ik heb in 1998 het eerste type octavia combi gereden. Dat was niks volgens iedereen, totdat ze de auto zagen. Ik heb er destijds 150000 km mee gereden zonder een enkel probleem en met veel plezier.

Nu hoorde ik het in mijn kennis kring ook weer. Je gaat toch geen skoda rijden??

Wacht maar totdat ik voor kom rijden, met alle toeters en bellen die er opzitten haha.

Michel

Forumguru
Bij mijn vriendin heeft de Superb II tot dusver nog geen indruk gemaakt. Maar als deze Superb zich blijft gedragen zoals hij tot nu toe doet, komt er hierna weer een Skoda. Waarschijnlijk dan wel een Octavia.

Thrar

Actief lid
@Tuulster inderdaad een betere vergelijking. Qua bijtelling na configuratie sowieso voordeliger. Blijf verschil in brandstofvoorschot wel vreemd vinden, maar goed :-)

Tuulster

Forumguru
Vandaag de bestelling afgerond:

2.0 tdi 150 pk style businessline.
18 inch pegagus antraciet velgen
verlaagd onderstel
Quarz grey exterieur.
Ivory leder intereur.

Ben d'r super blij mee:yeehaa:!

Super gaaf! Mooie samenstelling!!:cheer:
Het grote wachten kan beginnen........................ Hoe lang? :troost:

Kire

Actief lid
@Michel: mijn vrouw vindt mijn Superb de mooiste wagen die we in de afgelopen 20 jaar gehad hebben. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Dus ik zou zeggen, volhouden.... er is nog hoop

EHS

Actief lid
Vandaag prijzen van Athlon gezien. Zijn ook stuk beter t.o.v. Directlease.
Morgen proberen te bestellen. Opties stonden er alleen nog niet in.
DSG trouwens ook niet (maar begreep van dealer dat daar ook 10 weken extra wachten op zou komen)

Bovenaan Onderaan