Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Michel

Forumguru
Een aantal zaken die mij in de specificaties positief opvallen:

Het gewicht van het basismodel is ruim 100 kg minder, dat scheelt weer een klasse in de wegenbelasting.

De tankinhoud is gegroeid naar 66 liter, toch weer 10% meer dan bij de S2. Dan hoef je toch weer minder vaak te tanken. Ik begrijp daarom nog steeds niet waarom de tank van de O3 is geslonken naar slechts 50 liter.

andrehj

Forumguru
Nog even over de prijslijst, hierin vallen wel een aantal zaken op:
  • DSG kost maar liefst 3500 euro. Op een F3 kost precies dezelfde bak maar 2000 euro.
  • Eindelijk een af-fabriek trekhaak leverbaar!
  • Diverse opties ontbreken (o.a. panoramadak, standverwarming, verwarmbare voorruit etc).
  • De optielijst is nagenoeg leeg, momenteel is er eigenlijk alleen keuze uit uitrustingsniveaus.
  • Voor een aantal opties (elektrische spiegels, automatische cruise control etc) zit je vast aan het L&K niveau.
  • L&K niveau kan alleen met de twee topmotoriseringen.
Laten we hopen dat de keuzemogelijkheden in de nabije toekomst nog wat worden uitgebreid, anders zullen er nog veel S3's worden geïmporteerd...

CDK

Forumguru
Op elke autotentoonstelling hebben de auto's verlaging en / of spacers bij Skoda, allemaal om maar lekker te smoelen :jaja:

Taffy

Forumguru
Niet alleen Skoda's hoor.....
De hostessen zijn meestal ook niet echt doorsnee ....
Soms ook wel n beetje 'opgeleukt ' ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Oenoud

Forumguru
Pfffffff ik had dit niet moeten lezen... Ik moet nog 3 jaar met de huidige Superb.

Die van mij moet nog geleverd worden.:D
Maar ik heb er bewust voor gekozen hoor. Zoals het er nu naar uitziet wordt hij ergens tussen half en eind mei geleverd.
Afhankelijk hoe snel de aanpassingen aan de auto toegepast kunnen worden. Proces duurt waarschijnlijk ook 3 tot 4 weken.
Ik vind het persoonlijk geen straf om de komende 3 jaar in een "oud" model rond te rijden.
Geeft mij een enorm fiscaal voordeel t.o.v. mijn huidige passat.
Heb mij georiënteerd op de nieuwe passat maar die werd mij toch te duur.
Qua bijtelling scheelt hij bijna 100 euro t.o.v. de zeer prettige Superb die nu besteld is.

De nieuwe Superb combi komt eind dit jaar dus vanaf dan nog maar 2,5 jaar in de in mei nog te leveren Superb.
Moet zeggen dat dit nieuwe model over 3 jaar zeker een kanshebber is als opvolger.
Ik kon nog wel eens een trouwe Skoda klant worden. :deuk:

RogerS

Forumguru
Uiteindelijk denk ik dat de meeste mensen op de combi zullen wachten.
Persoonlijk vond ik de hatchback van de huidige versie niet mooi. Dat is bij de S3 wel iets anders. Daar zou ik best wel eens voor de hatchback kunnen kiezen.

CDK

Forumguru
Hierbij de officiële brochure en prijslijst in PDF

Bijlagen

• SKODA_Superb_prijslijst_2015-1.pdf
    950,2 KB · Weergaven: 42
  • Superb 2015_brochure.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 38

Bakkertje

Forumguru
@Oenoud bij mij was de passat voordeliger dan de Superb. De passat had een dermate laag (minder hoog) leasebedrag dat ie daardoor onder aan de streep voordeliger is. Dan moet je natuurlijk wel een leaseregeling hebben waarbij je het resteerde bedrag uitbetaald krijgt..

Maar je hebt helemaal gelijk de superb blijft een fijne auto. Mijn vorige superb doet maar weinig onder voor mijn huidige passat.

Oenoud

Forumguru
@Bakkertje

Toen ik destijds mijn passat uitzocht heb ik getwijfeld tussen de superb en de passat. OP dat moment zat er door de hogere restwaarde van de passat dusdanig weing verschil tussen dat dit toen voor mij de doorslag gaf om de Passat te nemen. Het waren toen natuurlijk beide autos die af fabriek veel opties meekregen die ook meetelden in de bijtelling.

In het geval van de auto die ik nu besteld heb betreft het een voorraad Superb die een lage fiscale waarde heeft. Alle aanpassingen die ik er achteraf aan laat doen hebben geen invloed op mijn bijtellingsbedrag. In het geval van een nieuwe passat heb ik die mogelijkheid nog niet en zou het een nieuwe auto betreffen waar alle opties er af fabriek op komen en dus meewegen in de uiteindelijke fiscale waarde. Het bedrag waar mijn bijtelling op gebaseerd wordt.

Zou ik een Passat willen met vergelijkbare opties als nu op de nieuw te leveren superb. Dan zou de passat op ruim 47K uitkomen. Ik betaal liever bijtelling over 34,5K dan over 47K. Daarnaast is het ook nog zo dat de Superb voor het bedrijf ook voordeliger uitpakt dan mijn huidige passat. Zelfs ondanks alle aanpassingen achteraf die natuurlijk wel meewegen in het uiteindelijke leasebedrag per maand. Win - Win situatie dus. Ik denk dat ik over 3 jaar maar weer eens in de voorraad modellen van de Superb ga winkelen. :D

Bovenaan Onderaan