Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Hmmm, de 1.6 TDI Greentech Ambition businessline zou wel in m'n leasebudget moeten passen. Trekhaakje en die grijze kleur erbij en rijden maar! Volgende week maar even over de RAI sloffen.

NewO3

Forumguru
Zo goeie prijzen. Bijna 37k voor Style business 2.0 TDI 150pk. Mijn O3 EBL business 2.0 TDI 150pk was bijna 39K. Maar even lekker doorklikken met opties brengt de S3 ook wel richting de 40K. Toch valt me het niet tegen

ertromp

Forumguru
De "kale" prijzen vallen inderdaad mee al zou ik persoonlijk niet voor de 1.4TSI / 125pk in de S3 kiezen en de optie pakketten erbij zie je de prijzen al snel naar en over de 40K gaan

Bakkertje

Forumguru
zie je de prijzen al snel naar en over de 40K gaan

Hmm, de handgeschakelde 1.4 TSI met ACT (150 pk) in style uitvoering kost 32890, daar komt dan 1700 euro bij om er een businessline van te maken, metallic lak en sunset ramen, ik kom dan rond de 35k uit..
Voor de 1.8 TSI komt er nog 3k bij. Om over de 40k heen te gaan heb je een 2.0 TSI nodig ;)

Het goede nieuws voor de leaserijders onder ons, de 190 PK 2.0 TDI valt in de 20% bijtelling :dankje:

ertromp

Forumguru
Ik zie voor de 1.4 /150 pk een prijs van € 34.790 en upgrade naar business line €1.900
Stel fatsoenlijke 18" velgen eronder en hoppa weer €400 lichter
Nog een metallic lakje erop en kassa weer €650
Oh ja de kinderen uit de zon en sunset nemen weer €240
Reservewiel €100
Oh ja hij moet ook afgeleverd worden kassa: €770,06

Dat maakt al €38.850
Dan zit je dus al snel bij de 40k en niet die 35k

Bakkertje

Forumguru
Ach ja, als ik de prijs van m'n passat dan vergelijk met die van de Superb, is de Superb inderdaad een koopje ;)
#baalteigenlijkstiekemalseenstekker
Nou ja, ik troost me maar met de wetenschap dat de Superb 10 kg te zwaar mag zijn om met de caravan op stap te mogen..

Bakkertje

Forumguru
Ow ik geloof wel dat je kunt rekenen, maar heel veel opties staan nog niet in de NL prijslijst, bijvoorbeeld adaptieve cruisecontrol. Die staat voor 320 euro in de Duitse prijslijst en in zijn geheel niet in de Nederlandse.
Daarnaast stelde je zelf de vraag of ie ergens te configureren is ;)

CDO

Forumguru
Toch weer een 5K tot 8K goedkoper dan een Passat met (min of meer) gelijke uitrusting als ik ff snel kijk toch?

Je hebt helemaal gelijk Bakkertje! De prijzen zullen bij de oosterburen waarschijnlijk ook wel iets anders liggen toch?? (edit:Ik zie ook dat de 1.6 diesel niet te configureren is)

Bakkertje

Forumguru
Toch weer een 5K tot 8K goedkoper dan een Passat met (min of meer) gelijke uitrusting als ik ff snel kijk toch?

Ja wrijf het er nog maar even lekker in :deuk::fool:

VW heeft overigens een Businessline R uitvoering bedacht, die komt een heel eind in de buurt van style business, maar als je die op hetzelfde niveau wil brengen qua uitrusting gaat ie over de 45k heen (voor een 1.6 TDI), vs 35 voor de Superb. Het verschil is dus groter. Nu heeft de Passat dan wel half leer/alcantara, het active info display (erg gaaf) en ACC. Die opties heb ik nog niet gezien in de S3 prijslijst. Maar goed, die maken niet het 10k verschil natuurlijk..

Laatst bewerkt:

rudolfi

Forumguru
Heb de foto's van de rai in het combi topic geplaatst. Tapatalk en ik Zijn nog geen vrienden zeg maar

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan