Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Darkside

Forumguru
Wat ik me net zat te bedenken is iets over de achterlichten. Welke bij skoda in een 'C' stijl zijn.
Ik dacht dat de Fabia een lijntje had. De Octavia 2 en de Superb 3.
Vind het eigenlijk wel jammer dat de nieuwe maar een enkele lijn heeft.

Verder denk ik dat deze auto wel goed gaat scoren. En zeker de combi straks.
Hoor iig al verhalen van mensen die hun passat B6/7 wouden laten opvolgen door een b8 nu zeker de skoda gaan overwegen.

Bakkertje

Forumguru
@G.P. Bedankt voor de tip en die optie is inderdaad mogelijk, ik heb voor nu een auto gekozen die max 1990 mag wegen, dus ik hoef (nog) niets aan te passen aan de caravan.
Overigens komen er regelmatig aanbiedingen voorbij voor een E achter B rijbewijs op vakantieveilingen.nl en dat is eigenlijk nog wel het beste in mijn beleving.

OT dan maar weer, aan het eind van het filmpje van autoweek kun je horen dat de GTE hybride aandrijflijn voorlopig nog niet in de Superb te verwachten is. Ik hoorde van de week bij de VW dealer dat de Passat eind van het jaar leverbaar zal zijn, je kunt je nu inschrijven voor een dergelijke Passat maar dan verplicht je jezelf tot afname van de auto.

Darkside

Forumguru
@G.P. Bedankt voor de tip en die optie is Ik hoorde van de week bij de VW dealer dat de Passat eind van het jaar leverbaar zal zijn, je kunt je nu inschrijven voor een dergelijke Passat maar dan verplicht je jezelf tot afname van de auto.

Klopt, alleen hoorde ik augustus/september (ook richting einde van het jaar).
Vind het eigenlijk wel een slechte zaak. Er is nog heel weinig bekend qua specifieke uitrusting, prijs en zeker leaseprijs. Dit zou ik als leaserijder toch echt niet willen. Ik zou precies willen weten waar ik aan toe ben.

maartenv84

Senior Member
Strakke bak. Ik ben erg benieuwd naar de combi. "jammer" dat de S2 facelift die ik nu heb, nog zo lang mee moet, haha. Luxe probleem....

CDK

Forumguru
Zo makkelijk is het niet rekenen @peterrapid, pas als je weet wat de BPM is kan je een schatting maken wat hij bij jullie gaat kosten. Maar als hier in NL de prijzen bekend gemaakt worden dan weten jullie dat waarschijnlijk ook al ;)

andrehj

Forumguru
545 kg tussen leeggewicht en maximumgewicht is niet veel. Bij mijn O2 is dat 700 kg. En van die 700 kilo ben ik er al 100 kwijt aan het verschil tussen 'leeg' en 'rijklaar'. Als dat bij de S3 ook zo is, zou je maar 445 kilo mee mogen nemen.
De massa's in de documenten hierboven zijn al "rijklaar", dus inclusief een halve tank en een bestuurder etc. Voor het NL kentekengewicht moet je er 100 kg aftrekken, en voor het laadvermogen dus 100 kg bij optellen.

andrehj

Forumguru
Net toch een minpuntje aan de S3 ontdekt: Ze hebben die ranzige stoffen accubak er weer ingezet, in plaats van de degelijke kunststof bak die in de meeste S2's zit:
S3:
Skoda-Superb-Autosalon-Genf-2015-Sitzprobe-1200x800-f101a02483b6a625.jpg

S2:
automobily-skoda-superb-2-0-tdi-cr-dsg-ambition-po-25-000km_18.jpg

Bakkertje

Forumguru
@andrehj ze hebben er ook een "oud" type stuurwiel ingezet in vergelijking tot de Passat
Skoda-Superb_2016_800x600_wallpaper_0d.jpg

Volkswagen-Passat_2015_800x600_wallpaper_2d.jpg

En wat ik nog mis is het active info display. Oh ja en Xenon verlichting ipv LED...

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ach ik rij altijd met de motorkap dicht dus dan zie je die accubak wel of niet ranzig NIET......
En je kunt hem ook geheel verwijderen zodat je eindelijk weer ziet hoe een accu er uit ziet ...

Bovenaan Onderaan