Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Rolandd

Actief lid
Hmm ik heb mijn Style BL al besteld. Voor € 400 meer upgrade je naar de 18" velgen.
Maar zou ik nog een wijziging kunnen doen in de bestelling? En de vraag is ook wat de leasemaatschappij er voor gaat rekenen. 18" banden zijn ook weer duurder en die kosten worden natuurlijk ook doorgerekend.

andrehj

Forumguru
Hier nog een paar foto's van een Quarz Grey

scale_800_600%3Bdonotenlarge

scale_800_600%3Bdonotenlarge

De schrijver van het artikel vind de 17" wielen te klein i.c.m. de rest van de auto. Wat is jullie mening?
Dat lijkt me een prima maat. Je houdt tenminste nog wat rubber over. Ziet er netjes uit, en het is comfortabeler en zuiniger dan 18" of nog groter. Tevens worden de velgen voldoende beschermd tegen stoepranden en potgaten.

Tuulster

Forumguru
Hmm ik heb mijn Style BL al besteld. Voor € 400 meer upgrade je naar de 18" velgen.
Maar zou ik nog een wijziging kunnen doen in de bestelling? En de vraag is ook wat de leasemaatschappij er voor gaat rekenen. 18" banden zijn ook weer duurder en die kosten worden natuurlijk ook doorgerekend.

Ik schat een euro of 16/17 extra per maand bij winterbanden op originele velg.....

superbia

Forumguru
De meeste review filmpjes staan op de 18" Pegasus velg, die vind ik erg fraai. Op de style bl is de 19" Phoenix ook maar 800 euro... (erg fraai!) moet alleen nog even van de lm horen of het dan ook nog een voorkeursauto blijft. Zo niet, dan durf ik het denk niet aan.

superbia

Forumguru
Vreemde uitvoering trouwens, 17" maar wel upgrade naar lederen bekleding. Is er uberhaupt een pers versie geleverd met de standaard bekleding? Meer dan een hoekje naast een been heb ik daar nog niet van gezien.

@Rolandd: Super bedankt voor deze foto's!!!

Meerprijs voor 18" is dus € 400. Die moet ik bij mijn leasemaatschappij over 40 maanden 'afschrijven', kom je op € 10 per maand, maar de werkelijke leasekosten zijn ca. € 18. Daar heb je dan weer 18 x 40 = € 720 aan opties voor (die lopen wel lineair in de tijd mee).

Of... de 1.6 TDI DSG Style Businessline, die ligt nl. EXTREEM goed in de lease, en die ga ik dan ook bestellen. Met 17", dat dan weer wel, want de koek is op, maar ik kan prima leven met bovenstaande foto's.

Rolandd

Actief lid
@LexLichtmetaal, € 18 voor één inch meer, tja dat is wel veel geld. Mijn werkgever leased zelfs voor 60 maanden (5 jaar) of 180.000 km, wat het eerst komt. Dan wordt het wel een duur grapje allemaal. En net zoals jij al zegt, de koek is op. Mijn doel was om goedkoper te gaan rijden dan mijn huidige lease auto, dat is al niet gelukt :-)

Maar a.s. donderdag avond ben ik uitgenodigd door mijn dealer (van Udenhout in Veldhoven) om te komen naar de introductie avond. Ik zal het eens met hem overleggen wat er nog mogelijk is.

Bedankt voor de feedback, ik merk dat de wielmaat een leuke discussie opwekt :-)

Giant

Forumguru
@LexLichtmetaal, € 18 voor één inch meer, tja dat is wel veel geld. Mijn werkgever leased zelfs voor 60 maanden (5 jaar) of 180.000 km, wat het eerst komt. Dan wordt het wel een duur grapje allemaal. En net zoals jij al zegt, de koek is op. Mijn doel was om goedkoper te gaan rijden dan mijn huidige lease auto, dat is al niet gelukt :-)

Maar a.s. donderdag avond ben ik uitgenodigd door mijn dealer (van Udenhout in Veldhoven) om te komen naar de introductie avond. Ik zal het eens met hem overleggen wat er nog mogelijk is.

Bedankt voor de feedback, ik merk dat de wielmaat een leuke discussie opwekt :-)

17" is wat mij betreft ook een prima maat. 18" staat inderdaad wat fraaier, eens. Maar: daar staan wat mij betreft meer nadelen tegenover. De kinderen nemen de auto tegenwoordig ook geregeld mee en dat is me op mijn huidige Superb al op beschadigde velgen komen te staan. Mijn winterwielen/banden zijn 1 maatje kleiner dan mijn zomerwielen/banden. En je merkt qua comfort wel wat verschil, de kleinere wielen hebben nu eenmaal meer lucht/rubber en dat geeft iets meer comfort. Wat mij betreft tot slot: 18" is duurder, zwaarder en daardoor hoger in verbruik. De ratio wint het bij mij van de emotie. Op dit punt dan... Want ik heb me toch een fijn lijstje met opties aangevinkt voor andere sappige opties die nu niet bepaald allemaal rationeel uit te leggen zijn:maakmegek:

Rapied

Nieuw lid
17" vind ik ook net iets te klein. Dus ook gekozen voor 18". Maakt het totaalplaatje net iets fraaier..... Maar inderdaad, kost in de lease ruim €20,- per maand meer.

CDK

Forumguru
tsja als ik van m'n werkgever een lease S3 mocht uitzoeken en er mochten alleen maar OEM wielen onder dan kwam er 19" onder, dat staat netjes en is nog onopvallend. Als hij van mezelf was zou ik eens een setje 21" gaan passen denk ik :jaja:

Gunner

Forumguru
18 euro per maand is inderdaad veel maar per saldo rij je nog steeds goedkoop. Ik ga gewoon voor de standaard 17 inch i.c.m affabriek verlaging waarschijnlijk.

Bovenaan Onderaan