Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

miel

Actief lid
Vanochtend even de dealer gebeld en zal 2015 gaan worden op zijn vroegst... de mijne moet 31 december op kenteken staan, dus ik ga voor een huidig model Superb...:-)

Bakkertje

Forumguru
Ik zie het wel over een maandje of 2 a 3, wellicht dat er dan al meer duidelijk is, eventueel nog even een half jaartje iets oprijden van een collega ofzo. De nieuwe Superb lijkt me toch wel een aardige om even op te wachten.
Als ik voor mezelf kijk, dan denk ik dat als ik nu een huidig model bestel ik in maart volgend jaar,bij de lancering van de S3 denk: "Had ik toch maar even gewacht".
Een passat zou ook nog een aardig alternatief kunnen worden daar wordt 3 juli meer over bekend.

miel

Actief lid
Ik vrees dat ik dezelfde "spijt" ga krijgen, maar een maand of 4 in een voorloopauto of zo rijden zie ik persoonlijk ook niet echt zitten..... Dus dan maar in 2 a 3 jaar veel kilometers maken en dan iets nieuws uitkiezen....

miel

Actief lid
Gaat een exact gelijke worden aan de huidige... dus een 1.6 tdi Ambition Businessline....met allerlei toeters en bellen..:-)

Darkside

Forumguru
Ik zou idd kijken of je kan verlengen oid. Heb ik vorige keer ook gedaan. Er was toen nog niet iets op de markt welke aan mijn wensen kon voldoen.
Ik heb mijn contract toen 2x verlengd.
Wel moet ik zeggen dat ik nog niet aan de max kilometrage zat.
En dat de LM accoord ging zolang de auto geen grote problemen vertoonde.
Maar als ik weet dat er een nieuwe versie van een gewilde auto komt zou ik toch willen wachten
Mocht de S3 toch niets zijn (te duur , te weinig vernieuwend, etc ) kan je altijd nog een S2 bestellen.

Bakkertje

Forumguru
@miel let er wel even op dat de huidige Superb exact 111 gr co2 uitstoot en vanaf 2015 niet meer in de 20% bijtellingcategorie valt. Het lijkt me een goed idee om ontbindende voorwaarden op te laten als de auto niet meer in 2014 op kenteken wordt gezet. Anders wordt het dubbel balen als n maart de 2.0TDI Superb in de showroom staat en die valt dan wel in de 20% bijtellingscategorie.

miel

Actief lid
Dat was dus de reden om hem 31/12 op kenteken te hebben staan.... Wat ik nu overal lees is dat de S3 pas ergens rond mei 2015 configureerbaar is.... en daar heb ik geen zin in, om daarop te wachten...

Bakkertje

Forumguru
Ik snap dat je hem daarom op 31-12 op kenteken wil, maar mocht dat om wat voor reden dan ook misgaan dan zit je met een hoop extra kosten te kijken. Collega's van me hebben destijds bij hun Peugeot 508 hybride de ontbindende voorwaarde opgenomen dat als de auto niet op kenteken stond in dat jaar, ze hem niet hoefde te nemen. Dat zou ik als ik jou was nu ook proberen af te spreken.

miel

Actief lid
gaat vast goed komen. Levertijd momenteel op de S2 is 2,5 maand.... en ik zit na de fabriekssluiting, dus komt wel goed!

Skodasuperb2011

Actief lid
over een metalen pijp gesproken: ik had vorige week een klapband rechtsachter.
Zie foto's pijpje van bijna 18cm lang en 1 cm dik....gelukkig op 80 weg, buiten een
nieuwe band geen schade!

Bijlagen

• band.jpg
    band.jpg
    424,7 KB · Weergaven: 47
  • pijp (2).jpg
    pijp (2).jpg
    360 KB · Weergaven: 45

miel

Actief lid
ok, mag zowieso tot en met Maart 2015 blijven rijden van de lease maatschappij.... Daarna op dagbasis bekijken...

alleen de huidige Superb moet dan 31/12 op kenteken staan ivm bijtelling regels.... ben benieuwd...

miel

Actief lid
Januari voor de hatchbak, medio 2015 voor de combi..... Dus ik wacht denk ik even de specs af.... (die data komen van een van de grote lease maatschappijen)

Bovenaan Onderaan