Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Rainesh

Forumguru
Sinds afgelopen dinsdag de nieuwe wagen met versie 1969,maar vandaag sloeg het systeem al vast...... Cameravlak vies?........... Nadat de auto een half uur uit had gestaan bij klant nummer 2, werkte de boel weer.....
Dit is wel een primeur. 1969 moet standalone nog uitkomen voor Skoda! Ik denk dat het een eenmalig iets zal zijn. Heb je de front camera tpi al gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mick

Actief lid
@jongetje. Mijn MySkoda app is actief dus lijkt het me dat ik juist aangemeld ben. Navigeren doe ik via Waze en niet via de navigatie van Skoda zelf.

@Rainesh . Géén idee wat je met de front camera tpi bedoeld.
Hopelijk krijg je gelijk en is het eenmalig
 

Alpha

Donateur
@Mick onderin heb je de (6) staan. Zou best kunnen dat dit updates zijn. Kun je gewoon op klikken en dan zou je meer informatie moeten krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Antera

Donateur
@Mick als je na deze update deze klachten nog hebt en die terug blijven komen dan is er duidelijk iets mis helaas met je headunit en zal deze vermoedelijk vervangen moeten worden. Lane assist staat btw los van je mediaunit. Kan daarom ook goed zijn dat de auto meer updates nodig heeft maar dan ook van andere modules zoals Camera,ACC en nog tal van andere
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

hemi24

Forumguru
@Mick : dealers spenderen het liefst zo weinig mogelijk tijd aan updaten.
Eigenlijk doen ze het alleen als het moet i.v.m. openstaande recall’s of dat de klant teveel storingen ondervindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Mick

Actief lid
@hemi24 de dealer moet het dus doen. Dan kijk ik het even aan wat de wagen gaat doen de komende tijd. Hopelijk gewoon een incident
 

jesse_s93

Donateur
Aan de andere kant @Mick, je hebt een auto die 4 dagen terug nieuw door de dealer is afgeleverd. Als je dan problemen ervaart, zou ik eerst teruggaan naar de dealer. Je hebt op dit moment ook een software versie van je infotainment die, behalve seat en vw, nog niemand heeft op de Octavia en daarmee beschik je dus al over de meest recente software. Het zou heel veel vreemd zijn als andere modules vers uit de fabriek met hele oude software worden afgeleverd. Ik betwijfel dus of er wat te updaten valt.

Daarnaast is het zo, zoals @Alpha ook aangaf, je hebt/had behoorlijk wat notificaties. Het zou me niks verbazen als daar ook een OTA software update tussenzit. Door gewoon op dat cijfertje te drukken, kom je in het notificatie scherm terecht. Als daar een applicatie update tussenzit, zou ik eerst deze uitvoeren en dan even afwachten of die fouten terug blijven komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Mick

Actief lid
Waar zien jullie die notificaties staan? Als ik.op alle upates weergeven druk staat er niks
 

Bijlagen

  • 20240220_110158.jpg
    20240220_110158.jpg
    1 MB · Weergaven: 103

Mick

Actief lid
Geen cijfer meer te zien, dus heeft alles blijkbaar opgehaald
 

Bijlagen

  • 20240224_142924.jpg
    20240224_142924.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 83

Alpha

Donateur
Okay, hopelijk blijft het zo! Volgens mij was ie druk met allerlei downloads en dacht ie toen bye bye.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Alpha

Donateur
Okay ik heb nu toch wel echt behoorlijk wat maanden 1941 draaien op mijn Octavia uit 2021. Ik ben nog geen nieuwe problemen tegengekomen. Dus het lijkt er wel op dat dit de versie had moeten zijn die met launch beschikbaar had moeten zijn :LOL:.
 
Bovenaan Onderaan