Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Ahja, ik lees her en der dat ze vanaf 2020 (dus blijkbaar al wat oudere verhalen met die natte riem) een revisie op het blok hebben gedaan.. nouja. Tijd zal t leren. Succes ermee iig..


ik heb verder tot heden (gekukkig) geen issues. Afgezien soms een melding van de parkeermodule.
Ook de melding van het andere profiel dat geladen wordt dat ergens vandaan komt heb ik al een tijd niet meer gehad..
Eens kijken tzt wat die 1969 met zich mee brengt zodra ie voor SK uitkomt..
 

Alpha

Donateur
Jammer om te lezen @Detlev. Volg je verhaal al de nodige jaren. Echt mega scheisse. Hopelijk is je nieuwe auto straks een verademing!

Denk dat VAG groep gewoon de grote fout heeft gemaakt om een product op de markt te gooien dat niet af is. Met name ook de super trage H56 versus H58 en H6x.

Ik vind het ergens nog knap dat je t zo lang hebt uitgehouden.
 

jesse_s93

Donateur
@Detlev als ze al 3 keer jouw head unit hebben vervangen, op welke hardware versie van het infotainment zit je dan momenteel? Als daar nog steeds H56 staat, dan zou ik in twijfel trekken of die daadwerkelijk is vervangen. Jouw versie kun je vinden in het menu onder systeeminformatie.

Bij mijn Octavia is schijnbaar ook de boordcomputer vervangen. De reden kon ik daar helaas niet uit terughalen (voor mijn tijd). De head unit volgens mij niet, maar ik heb wel in het bestuurdershulpsystemen menu het “nieuwe” plaatje, waarbij de auto vanuit rechts komt rijden. Voorheen zag je deze van achteren en ik dacht met mijn productiedatum (dec 2020) dat ik ook die lay-out nog moest hebben. Hardware versie is overigens ook gewoon H56.
 

Detlev

Actief lid
@jesse_s93 Mij is verteld dat H56 hardware niet kan vervangen worden door een recentere stuurdoos. Ze zijn niet compatibel.
Misschien kan iemand mij nog dit bevestigen .

Telkens ze dit gedaan hadden, was de stuurdoos geleverd met 1664 softw erop, terwijl ik al op 1668 ,1810 en 1896 stond.
Ik weigerde de auto telkens mee te nemen, omdat ik niet wenste terug te beginnen met de oude bugs.
 

jesse_s93

Donateur
Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen @Detlev. Bij mij draait H56 probleemloos, dus daar hoeft het niet aan te liggen. Echter, klinkt het mij wel vreemd dat er geen nieuwere hardware in kan, wetende dat er in Octavia III facelift units worden ingebouwd in PFL’s. Maar dat is verder nergens op gebaseerd. Het belangrijkste lijkt mij de juiste codering, maar dan kan @Antera of @Rainesh wellicht wat over zeggen.

Feit blijft dat het ontzettend vervelend is dat je zoveel problemen hebt met de auto en dat de dealer het echte probleem dus maar niet kan vinden en oplossen. Het zou mij ook teleurstellen dat een dealer mijn probleem niet oplost en ik vervolgens dan buiten garantie, met hetzelfde probleem zit, maar dan wel voor reparatie moet gaan betalen.
 

Antera

Donateur
H56 is prima set en kan echt zonder problemen daar draaien namelijk nagenoeg alle systemen op. @Detlev het verbaast me dat ze er een in steken met software versie 1664 ;) daarom blijf je problemen houden. Dat is zeer zeker. Ze moeten hem direct updaten naar de laatste versie 1896 en dan is je probleem uit de wereld in 99,9% van de gevallen. Spreek uit ervaring.

Dealer moet dit ook weten en andere een andere dealer raadplegen. Het is dat we hem zelf niet zomaar kunnen updaten vanaf 16xx vanwege verliezen van diverse opties. Als hij minimaal op 17xx draait kunnen we hem wel updaten naar de laatste versie
 

Detlev

Actief lid
IK draai op 1941 ;) krijg altijd de laatste update. Alleen blijft dat kreng moeilijk doen. Nu 3 maand serieus op mijn tanden bijten. Hoofdstuk wordt dan afgesloten. Jammer wel voor de volgende eigenaar. Ik zou hem heel graag bij een dealer laten. Heeft die toch 1 jaar garantie bij aankoop
 
Toen ze die van mij hebben vervangen omdat het gedeelte van de “hoofdgebruiker worden” niet wilde werken kwam die destijds ook met 16 nog wat. Vreemd. Al kan het zijn dat die dingen natuurlijk een hele tijd terug geproduceerd zijn..
 

Rainesh

Forumguru
IK draai op 1941 ;) krijg altijd de laatste update. Alleen blijft dat kreng moeilijk doen. Nu 3 maand serieus op mijn tanden bijten. Hoofdstuk wordt dan afgesloten. Jammer wel voor de volgende eigenaar. Ik zou hem heel graag bij een dealer laten. Heeft die toch 1 jaar garantie bij aankoop
Kun je navragen of ze alle andere modules ook geupdate hebben? Waaronder je OCU
 

GOic

Lid
Een dag of 10 verder, en na de update naar 1941 eigenlijk geen problemen meer gehad met het infotainment. Eén keer een foutmelding op de frontassist gehad, maar die was ook snel weer weg. Het lijkt dus een verbetering.
 

WDr

Lid
Goedenavond,

Is deze MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S update geschikt voor mijn auto? Ik heb import O4 met bolero zonder navigatie.
Bedankt voor jullie reactie.
 

Bijlagen

  • 20240131_061220.jpg
    20240131_061220.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 37
  • 20240131_210526.jpg
    20240131_210526.jpg
    661,2 KB · Weergaven: 36
  • 20240131_210630.jpg
    20240131_210630.jpg
    759,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:

robzie

Senior Member
Een dag of 10 verder, en na de update naar 1941 eigenlijk geen problemen meer gehad met het infotainment. Eén keer een foutmelding op de frontassist gehad, maar die was ook snel weer weg. Het lijkt dus een verbetering.
Dito, frontcamera is nog net in garantie geupdate en alles sores is verholpen, geen storingen meer, een enkele keer de frontassist als het koud en/of vochtig is, maar dat is ook weer net zo snel weg.
En dan maar kontedraaien die dealer, dat het toch echt niet aan hen en/of updates van de frontcamera kon liggen......
 

Detlev

Actief lid
Goedenavond,

Is deze MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S update geschikt voor mijn auto? Ik heb import O4 met bolero zonder navigatie.
Bedankt voor jullie reactie.
@WDr
Ja. Maar wss ga je nog tussenstap naar 1896 moeten doen. Contacteer anders even @Rainesh ;). Die kan je zeker en vast verder helpen
 

WDr

Lid
Bedankt allen, ik ga er na de vakantie mee aan de slag. Heeft iemand toevallig een linkje naar de goede 1896 versie die geschikt is mijn auto?
 

Antera

Donateur
Geen tusenstap nodig kan in een keer gedaan worden. Geen enkel pobleem. Heb er al veel gedaan. Ga je updaten vanaf 17xx dan zou ik wel de tussenstap doen

PS Voorstellen word erg op prijs gesteld hier ;)
 

WDr

Lid
Dank je wel antera en de rest natuurlijk ook voor jullie kennis.

Ik heb in het voorstel deel van dit forum een stukje geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

Mick

Actief lid
Sinds afgelopen dinsdag de nieuwe wagen met versie 1969,maar vandaag sloeg het systeem al vast. In de ochtend de stuurverwarming aangehad en.kreeg eerst de melding lane assist niet beschikbaar. Zag ook géén lijnen van de weg. Cameravlak vies? Na vertrek bij de eerste klant, werkte de Bt en ,android auto niet meer, en het geluid bleef op mute staan. Niks werkte helaas. Nadat de auto een half uur uit had gestaan bij klant nummer 2, werkte de boel weer. Hopelijk een incident
 

Bijlagen

  • 20240220_110158.jpg
    20240220_110158.jpg
    1 MB · Weergaven: 57

jongetje

Forumguru
@Mick Heb je alles wel goed aangemeld? Dan zouden met een nieuwe auto, met een jaar gratis kaartupdates die (en patches) moeten binnen komen.
 
Bovenaan Onderaan