Nieuwe SEAT Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn idee, hoop ook nog heel lang te doen met de Polo. Het begint er steeds meer op te lijken dat ik me gelukkig mag prijzen met deze versie. Nog gewoon de nodige knoppen, zonder OPF (scheelt echt een hoop aan leuk geluid)...
 

MarcoO2

Forumguru
@Canon-Eye , heb eerder het gevoel dat jullie koppig vast willen houden aan jullie knopjes.
Dat levert mij dan weer het gevoel dat je koppig blijft verdedigen dat "voortuitgang" altijd positief is zonder oog te hebben voor de realiteit.

Zodra digitalisering een stap achteruit betekent qua gebruiksgemak en veiligheid, is er gewoon nog niet genoeg over nagedacht. Digitalisering moet ontzorgen, en dat doet dit systeem duidelijk niet. Form follows function, toch?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eens met MarcoO2; zelfde als wat mij betreft geldt voor de spraakbediening, waarvoor ze me ook nog willen laten betalen als ik het zou willen laten activeren (quod non).
 

JeSko

Forumguru
Rustig mannen, op de man spelen is nergens voor nodig, ook niet als je het oneens bent;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zie je veel tegenwoordig, de merkwaardige figuur dat argumenten geldig worden verklaard puur op grond van wie ze naar voren brengt of hooguit het gevoel dat hij of zij heeft bij beweringen van de ander. Zo verzeil ik ook nogal eens de laatste tijd in discussies, waarin ik geheel los van de inhoud van wat ik beweer, word gediskwalificeerd als witte man. Maar dat terzijde. Vind het wel spijtig dat zo discussies, waar ik op zich gek op ben, eigenlijk vaak volkomen zinloos blijken, omdat het al snel verzandt in onaangenaam persoonlijk gedoe.
 

MarcoO2

Forumguru
Lees de rest van mijn berichten ook eens @MarcoO2 vooraleer je zelf onzin begint uit te kramen
Ik lees in jouw berichten geen "weerlegging met geldige argumenten". Ik lees slechts een mening, die ik niet onderschrijf. Ik lees bijvoorbeeld geen steekhoudende tegenargumenten tegen de argumenten die ik heb ingebracht. Ik lees wel een waardering jouwerzijds van de argumentatie van anderen, die meer op de persoon dan op de inhoud zijn. Tsja, dan krijg je die ook terug.
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 lees mijn gehele reactie en niet juist die ene zin.
Canon eye zei dat bepaalde functies niet meer in 1 knop bedient kunnen worden. Dat is hetgeen ik in 1 van mijn reacties weerleg.
jij blijft maar l*llen over die ene zin en gehele argumentatie daarop te baseren. Mijn reacties gaan totaal al lang niet meer over die koppigheid
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, no offense hoor @leon-cupra . Maar wat vaak behoorlijk vermoeiend en eigenlijk ondoenlijk is in discussies met jou, is nu juist dat waar het om gaat of leek te gaan, voortdurend aan verandering onderhevig is ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn latere reacties gingen dan ook niet om de reactie van marco op mijn reactie maar mijn reactie op die van Canon-eye.
Soit ...
 

Canon-Eye

Forumguru
@MarcoO2Canon eye zei dat bepaalde functies niet meer in 1 knop bedient kunnen worden. Dat is hetgeen ik in 1 van mijn reacties weerleg.
Dit is onzin. Je mist ook hier het kernpunt waar het (mij) om gaat. Kijk en lees zelf nog eens goed wat je schreef:
@Canon-EyeZet dan je multimediascherm gewoon op de functie klimatisering voor je vertrek (wss blijft het systeem je laatste instelling onthouden). Heb je al die knoppen binnen 1 toetsbereik. Temperatuur , blazer , ... instellen is een vaste balk bovenaan waarbij je met het sliden onder het scherm de temp verandert. Dus ook weer een 1 knop methode.
Om te beginnen heb ik al aangegeven waarom het niet handig is om het scherm de hele rit ingesteld te moeten houden op een bepaald scherm, of dat nou klimatisering betreft of een ander hoofdstuk dat je tijdens de rit nodig kunt hebben.

Het kernbezwaar zit echter ergens anders.
"Knoppen" op een touchscreen zijn nou juist GEEN knoppen! Aan zo'n scherm is nu eenmaal niks te voelen, dus je moet goed kijken waar je het scherm aanraakt. Daarvoor moeten je ogen van het verkeer afgewend worden. Bij een gewone fysieke druk- of draainop hoeft dat na enige gewenning niet meer, die kun je op de tast vinden en indrukken c.q. 1 of meer tandjes verdraaien terwijl je gewoon op het verkeer kunt blijven letten.

Waarom denk je dat - alweer héél erg lang geleden, toen er nog geen multifunctionele stuurwielen waren en jij (vermoedelijk) nog niet eens geboren was - de voorkeuzetoetsen op autoradio's zijn uitgevonden...?
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan