Nieuwe Seat Leon model 2012/2013

Het zou leuk zijn als die nieuwe 1.8tsi ook bij skoda in het gamma komt ter vervanging van de huidige 1.8tsi.
+20pk,lekker!! en hij zal ook wel weer wat minder dorstig zijn.
 

sitechris

Donateur
Veel snufjes e.d. zitten erop. Wat bv te denken van Full led verlichting. Dat kun je nu alleen nog op de allerduurste Audi en BMW modellen bestellen.
 

Darkside

Forumguru
Slechts een 5,8" scherm als top navigatie model?
Zou toch niet graag minder dan de 6,5 willen die ik nu heb. Hoop dat er straks in de O3 toch echt wel een 6,5 a 7" scherm komt.
 

sitechris

Donateur
Wellicht moet ik eerder afscheid nemen van mijn huidige leaser (Octi 1.4 TSI), omdat ik teveel kilometers maak en het best prijzig wordt. Nu zijn de Leon zijn bekend, inclusief alle opties en pakketten.

Zie http://www.seat.nl/~/media/SEAT/Files/PDF/Prijslijst nieuwe Leon.ashx?ext=.pdf

Moet zeggen dat de prijzen wel erg prettig zijn. Een Seat Leon 2.0 TDI FR (150 pk versie met 20% bijtelling) voor 28k. Geen geld. En met intropakketje van 1450 erbij (waaronder Full Led verlichting, PDC, licht en zichtpakket, navi) ben je helemaal klaar voor 30k. Ik ben nog steeds geen Seat fan, maar daar ben ik evt best bereid om overheen te stappen als ik moet gaan nadenken over een nieuwe leaser. Een vergelijkbare Golf VII 2.0 TDI kost zeker 5k meer. Dan heeft de Leon toch mijn voorkeur.

Ik ga dan denk ik ook wel weer prive rijden met de auto, dan met een leuke auto ernaast natuurlijk voor het echte werk ;)
 

sitechris

Donateur
Wil wel het interieur even aanschouwen. Maar.....bij ons op het werk kun je ook uit de voorraad putten, dan zit je niet zo erg vast aan zware boeteclausules als je opeens van baan verandert oid. Mss pak ik daar wel een auto uit. Ook al is dat dan een wat mindere auto.
 

Darkside

Forumguru
Er is nog een verschil tussen "om het hoekje komen" en er mee kunnen rijden.
Zeker als je een Station zoekt.
Denk pas einde jaar intro en dan nog paar maanden wachten tot hij bij de dealer is.
Vooralsnog vind ik het interieur een beetje goedkoop aan doen van de leon (als ik de foto's zo zie).
En een 5,8" navi scherm vind ik een beetje klein. Ben de columbus gewent en zal niet kleiner willen (of een lossystteem)

Prijzen zien er verder wel redelijk uit. Als straks de ST er is toch maar opnemen in mijn short list (al duurt het nog wel even voordat de o2 er uit moet)
 

Cordoba

Forumguru
De afstand en kijkhoek naar je navischerm maken ook veel uit. Als je de aanwijzingen van je navi ook nog eens in maxidot-achtig display bij de tellers hebt, is een groot (2e) navischerm een beetje onzin.
 

sitechris

Donateur
Ik heb de eerste voorsoorteeractie naar de nieuwe Leon al gemaakt. Ik kon mijn huidige leaser direct vervangen voor een Octavia of Superb Greenline (die vallen binnenkort uit de 20% en ze moeten voorraad dumpen), maar daar heb ik nee tegen gezegd. Weer een Octavia gaat net even wat te ver. Dat zou mijn derde zijn. De auto ken ik inmiddels net ff te goed en hij is echt aan het verouderen ten opzichte van de concurrentie. Een Superb is leuk, maar al die ruimte heb ik niet nodig en een 1.6 diesel in zo'n grote bak vind ik net wat ondergemotoriseerd. De shortlist is beperkt tot een Audi A1 1.6 TDI en een Leon FR 2.0 TDI. De Leon heeft mijn voorkeur.
 

Noord26

Forumguru
Zoals je zelf al aan gaf zou ik toch eerst in erin willen zitten om het interieur te bekijken. Dat viel mij het meeste tegen bij de huidige modellen van Seat.

Is het overigens een must dat je weer naar diesel moet voor de leaser?
 

sitechris

Donateur
Gok met interieur zou ik nog wel willen wagen. Het is altijd beter dan het nu is en op foto's ziet het er al wat minder triest uit. Het zal niet top zijn (oogt ook best saai), maar wel voldoende schat ik in. Qua rij-eigenschappen denk ik dat de Leon een fijne auto gaat worden, geldt namelijk ook al voor de huidige Leon.

Mbt diesel, met 50k per jaar (want ook meer prive kilometertjes) denk ik dat diesel wel handig is. En op de snelweg in NL is meedeinen op koppel wel prettig rijden.
 

Michel

Forumguru
Kan me nog mijn Seat Leon I herinneren. Een heerlijke auto om in te rijden (de 1.8 20VT versie), maar dat interieur was wel erg basic. Op Autoweek zag ik een aantal interieurfoto's van de Leon III. Die stemmen mij eveneens niet vrolijk...

sele03_506472abe67f1.jpg sele02_506472abcc9c4.jpg
 
Misschien ligt het aan de foto's maar dit is zo als ik het nu zie echt een gemiste kans voor Seat. Wat een lelijk vormgegeven dashboard zeg. De vorige generatie vond ik ook echt een afknapper qua materiaal gebruik en indeling. Deze doet het niet beter zo te zien. In de eerste generatie die ik had zat gewoon een A3 dash. Niet frivool maar wel goed. Jammer....
 

Noord26

Forumguru
Amai.. Het interieur van mijn schoonbroertje zijn nieuwe Kia Rio ziet er dan een stuk beter uit. Wat een trieste bedoeling voor een sportief getinte auto.
 
Ik zag net een stukje op autoweek van de kia Cee'd sportswagon, vergelijkbaar segment van de leon. Alleen de looks van het interieur straalt al meer kwaliteit uit.
Ik vind het echt serieus jammer dat Seat dat niet beter op pakt. Dit kost ze echt potentiële kopers. 372712b10cfd0c0bc452e33e87cb91b7.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Alleen die plastic randen in het stuur mogen ze weglaten. En ja die leon ziet er van binnen gewoon plastic uit.... de kreet auto emocion is absoluut niet op zijn plek bij de leon. Ik krijg er geen warm gevoel bij.
 

sitechris

Donateur
Heb gisteren Seat Leon 2.0 TDI 150 pk FR besteld als nieuwe leasesloerie. De Octavia mag na 3 jaar eruit. Omdat ik iedere dag naar Limburg op en neer cross wordt het erg duur en moest ik op korte termijn nieuwe leaseauto bestellen. En ik wil gaan bijtellen. Dat geneuzel met die km registratie ben ik echt zat.

Mbt de keuzes: wij mogen alleen VAG leasen, dus de keuze was vrij klein. Octavia is geen optie, want oud model (jammer dat de nieuwe net te laat uit is, want dat vind ik een schitterende auto!). De Golf VII en alle Audi's vind ik te duur. Bleef over de Seat Leon. Prima auto als ik de eerste reviews lees van de autobladen en sterk verbeterd interieur. De aanschafprijzen zijn zeer vriendelijk. Het is wel tricky, ik heb een auto besteld waarmee ik 60k per jaar ga rijden en die ik IRL niet gezien heb. Dat adviseer ik normaliter niemand ha ha ;). Alleen ken ik de VAG producten goed genoeg om het risico te nemen.

Ik heb als opties het introductiepakket (Full Led, navi, licht+zicht, PDC v+a) en metallic (wit) aangeschaft. Levering eerste week feb (auto was al besteld door dealer, maar wordt nu naar mij doorgeleverd).
 
Bovenaan Onderaan