Nieuwe prijzen per 1-1-2009

  • Onderwerp starter superbII
  • Startdatum

Stylist

Senior Member
het kan niet met logistiek te maken hebben; losse opties zijn wel mogelijk in DU en BE en alles komt uit dezelfde fabriek. Dus de logistieke opties zijn er.

Wat ik me wel kan voorstellen dat de inkoopsprijzen voor de importeur zakken als er uit een vast stramien besteld wordt. Overzichtelijker voor de fabriek.
En als consument koop je vaak weer wat zaken die anders niet gekocht had.
 

WillemJan

Forumguru
Goede morgen,

Zie bijlage.
Als ik kijk naar het Comfort pakket zie ik dat er 2 verschillende soorten schuif/kanteldakken worden aangeboden. Of zie ik het verkeerd?

Groetjes... Willem-Jan
 

Bijlagen

  • SuburbIIBL-Comfort.jpg
    SuburbIIBL-Comfort.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 32

Edwin

Lid
het kan niet met logistiek te maken hebben; losse opties zijn wel mogelijk in DU en BE en alles komt uit dezelfde fabriek. Dus de logistieke opties zijn er.

Wat ik me wel kan voorstellen dat de inkoopsprijzen voor de importeur zakken als er uit een vast stramien besteld wordt. Overzichtelijker voor de fabriek.
En als consument koop je vaak weer wat zaken die anders niet gekocht had.
Ik heb begrepen van de dealer dat het komt doordat bij PON een nieuwe productmanager is gekomen, die graag met pakketten werkt (zal wel ook zijn stempel ergens op willen drukken). In het geval van de Octavia vind ik het niet handig dat je direct het hele soundsystem moet bestellen als je de Bolero radio wilt hebben...
 

Toerder

Nieuw lid
Ik denk dat die productmanager uit de lucht neergeploft is, en niet de afgelopen maanden naar de markt heeft gekeken.

Voor de greenline wordt het nu een dure aangelegenheid om redelijk logische opties (dimmende binnenspiegel, regensensor, pdc achter) te kiezen zonder een vermogen uit te geven.

Dat betekent dat een eerder aantrekkelijke auto nu exit wordt (zowel de bijtelling als de lease vliegt de lucht in en maakt het nu onmogelijk).


My 2 cents...
 
Goede morgen,

Als ik kijk naar het Comfort pakket zie ik dat er 2 verschillende soorten schuif/kanteldakken worden aangeboden. Of zie ik het verkeerd?

De ene is een standaard schuif kanteldak, de ander heeft zonnepanelen die de aanjager voedt en zo de auto kan koelen als deze in de zon staat te branden als de motor niet aan staat. Ik geloof dat het interieur 15 tot 20 graden beneden de buitentemperatuur gekoeld kan worden.
 
Ik denk dat die productmanager uit de lucht neergeploft is, en niet de afgelopen maanden naar de markt heeft gekeken.

Voor de greenline wordt het nu een dure aangelegenheid om redelijk logische opties (dimmende binnenspiegel, regensensor, pdc achter) te kiezen zonder een vermogen uit te geven.

Dat betekent dat een eerder aantrekkelijke auto nu exit wordt (zowel de bijtelling als de lease vliegt de lucht in en maakt het nu onmogelijk).

Ik ben blij dat deze vent er dan niet vanaf het begin zit... Misschien handig voor de fabriek, maar niet handig voor degene die op autojacht is.
Als ik dit zo lees, zou ik de greenline nu dan ook laten staan. Zeker in deze tijden zou ik juist meer mogelijkheden bieden aan mogelijke kopers..
 

Roel

Lid
Dit weekend ook eens bij de Skoda dealer in Almere langs geweest om een offerte te vragen voor de S2 1.8 BL. Schrok me te barsten hoe weinig ik terugkrijg voor mijn RS (in april 2007 aangeschaft voor 14.950; nu nog maar 7.000) :shocked:. Ik kreeg een verhaal te horen van de komkommertijd voor tweedehands auto's en dat een RS incourant is in tijden van energielabels en brandstofverbruik. Verder werd de inruilprijs ook nog eens verlaagd omdat de BL puur is bedoeld voor de lease en niet voor particulieren, tenzij je een belachelijke lage inruilprijs op de koop toeneemt.
Ik ben serieus geinteresseerd, maar ik wil wel een goede deal kunnen maken.
Ik zal binnenkort maar eens bij andere dealers langsgaan.
 

LenK

Forumguru
De dealer doet zaken met 2 partijen dus jouw auto is geen inruil maar inkoop. De verkoop aan de leasemaatschappij is ook al geen vetpot. Daar is de marge ook al aardig afgeroomd.

Kan me dus wel voorstellen dat de dealer niet op nog een auto in voorraad erbij zit te wachten.

Als je naar een andere dealer gaat kun je ook tegenkomen dat ze helemaal niet willen.

Zelf verkopen is in deze situatie de beste weg, maar niet in deze belabberde marktomstandigheden.
 
Probleem (voor de dealer) is dat de marge die deze krijgt van importeur veel lager is bij de BL dan de andere uitvoeringen. Hij betaalt dus een deel van het voordeel van de ruime opties. Bij zakelijke klanten kan hij terug verdienen door onderhoud ed. En natuurlijk meestal geen inruil. Ik kreeg ook bij een eerste bod belachelijk weinig terug voor mijn A4 (kredietcrisis, we hebben het slecht ...). Had eerst de Elegance 1,8 TSI met div opties besteld. Gelukkig zag ik snel (dankzij dit forum!) de nieuwe prijslijst met de mogelijkheid van benzine in BL. Direct gewijzigd in BL Ambition. Zou eerst niet mogelijk zijn om de bestelling te wijzigen, maar nadat ik zelf Pon had gebeld bleek dat het dus wel kon. Daar was de dealer dus niet blij mee ... Maar ik wel! :yeah:
 
Bovenaan Onderaan